جالب و خواندنی

آجیل به عنوان یک منبع بی‌نظیر از چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، که همه افراد از جمله ورزشکاران و بدنسازان، می‌توانند آن را در رژیم غذایی خود جای دهند. اما بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی، بسته به نیاز افراد، متفاوت خواهد بود. برای مثال، مصرف آجیل قبل از حضور در باشگاه، انرژی لازم را به فرد می‌دهد. همچنین، پروتئین‌ها و آمینو اسیدهای ضروری موجود در انواع مغزها، باعث می‌شود تا مصرف آجیل بعد از تمرینات ورزشی، به عضله‌سازی و کاهش دردهای عضلانی کمک کند. البته برای اثربخشی بهتر، می‌توانید آجیل را همراه با نان سبوس‌دار یا موز مصرف کنید!

بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی

بهترین زمان مصرف بادام درختی در بدنسازی

خوردن بادام برای ورزشکاران، از چند نظر مفید است؛ اول اینکه بادام درختی، مقدار فراوانی مواد مغذی و انرژی را به بدن می‌رساند و در نتیجه، احتمال افزایش وزن ناخواسته وجود ندارد. از طرفی، بادام درختی دارای فیبر، کلسیم و ویتامین E فراوانی است، که در ترکیب با چربی‌های غیر اشباع، سلامت دستگاه قلب و عروق را تضمین کرده، و سوخت و ساز چربی‌ها در بدن را تنظیم می‌کنند.

بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی

در حالت کلی، مصرف بادام درختی به صورت روزانه، کاهش چربی و عضله‌سازی را راحت‌تر می‌کند؛ از این رو، بهترین زمان مصرف بادام زمینی در بدنسازی، بعد از انجام ورزش و تمرینات سنگین است! البته مصرف بادام درختی همراه با صبحانه نیز مفید است. بنابراین، می‌توانید با خرید بادام درختی از یک فروشگاه معتبر مانند اصل تبریز، از خواص ویژه آن بهره ببرید.

ایا بادام زمینی برای بدنسازی خوب است؟

حال که درباره خواص بادام درختی در بدنسازی توضیح دادیم، این سوال پیش می‌آید که آیا بادام زمینی برای بدنسازی خوب است؟ بادام زمینی به دلیل داشتن فیبر، چربی‌های سالم، پروتئین و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم، در تامین انرژی و ساخت عضلات تاثیر بسزایی دارند. همچنین، فرایند کاهش وزن را راحت‌تر کرده و به حفظ سلامت قلب و عروق و محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند؛ تمامی این موارد، باعث شده تا بادام زمینی برای بدنسازی، یک مکمل غذایی فوق العاده باشد!

بهتر است بادام زمینی به شکل برشته شده و خشک، در رژیم غذایی بدنسازان استفاده شود؛ خوردن بادام زمینی بو داده خشک بدون نمک، دریافت سدیم غیر ضروری توسط بدنسازان را به حداقل می‌رساند.

بهترین زمان مصرف بادام زمینی در بدنسازی

بهترین زمان برای مصرف بادام زمینی، بعد از ورزش است که می‌تواند به افزایش سنتز پروتئین ماهیچه‌ها کمک کرده و عضله‌سازی را تقویت نماید. در واقع، بادام زمینی با تحریک ترشح هورمون‌های مردانه و هورمون رشد، می‌تواند سنتز پروتئین ماهیچه‌ای را تسریع کند.

البته مصرف بادام زمینی، قبل از انجام تمرینات بدنسازی، می‌تواند احساس سیری در فرد ایجاد کرده و انرژی لازم برای انجام تمرینات ورزشی را فراهم سازد. بنابراین بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی، مخصوصا بادام زمینی، می‌تواند قبل یا بعد از آن باشد، که باید با سایر مواد غذایی متعادل‌سازی گردد.

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی

انتخاب بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی، تنها به مغزیجات محدود نمی‌شود؛ بلکه تمامی مشتقات آن‌ها نیز باید در زمان مشخصی مصرف گردند! کره بادام زمینی نیز یکی از این مواد است، که حجم بالایی از پروتئین‌های گیاهی را دارد. به همین دلیل، به نظر می‌رسد بهترین زمان برای مصرف کره بادام زمینی در بدنسازی، بعد از انجام تمرینات باشد، تا بتواند به بازسازی عضلات کمک کرده و انعطاف ماهیچه‌ها را تقویت نماید. هر چند یک رژیم غذایی کامل، باید علاوه بر کره بادام زمینی، غذاهای دیگر مانند گوشت و تخم مرغ را نیز شامل شود، تا پروتئین مورد نیاز بدن را تامین نماید.

بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی

بهترین زمان مصرف گردو در بدنسازی

بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی، به خواص ویژه مغز مورد نظر بستگی دارد؛ در مورد گردو، مصرف آن قبل از ورزش باعث دریافت آنتی اکسیدان‌های قوی، مانند ویتامین E، می‌شود. دریافت این ویتامین به اندازه کافی، باعث می‌شود تا بدن در حین ورزش، با استرس‌های فیزیکی مقابله کند. همچنین، اگر گردو بعد از تمرینات بدنسازی مصرف شود، حجم بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ را به بدن می‌رساند، که بسیار به عضله‌سازی کمک خواهد کرد.

معمولا بهترین زمان برای مصرف گردو در بدنسازی، یک ساعت بعد از تمرین است، تا علاوه بر تامین فیبرهای عضلانی، سرعت ریکاوری ورزشکار را افزایش دهد.

بهترین زمان مصرف پسته برای بدنسازی

حال که صحبت از بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی است، بد نیست درباره پسته نیز اطلاعاتی داشته باشیم. برای کسانی که تمرینات بدنسازی انجام می‌دهند، مصرف یک مشت پسته بعد از تمرینات ورزشی بسیار مفید است. در واقع، بهتر است ورزشکاران، این مقدار پسته را همراه با یک منبع غنی از کربوهیدرات، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از ورزش مصرف کنند. با توجه به اینکه ایجاد التهاب و استرس اکسیداتیو، باعث ضعف عملکرد ورزشکاران می‌شود و فعالیت عضلانی را مختل می‌سازد، مصرف پسته بعد از تمرینات ورزشی، می‌تواند از بروز این نوع مشکلات جلوگیری به عمل آورد.

بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی

بهترین زمان مصرف فندق در بدنسازی

یکی از بهترین مغزیجاتی که بدنسازان می‌توانند در رژیم غذایی خود، به عنوان میان وعده مصرف کنند، فندق است. بخش مهمی از پروتئین‌های ضروری برای عضله سازی، در این آجیل وجود دارند، که مصرف آن بعد از انجام تمرینات ورزشی می‌تواند به تقویت ماهیچه‌ها کمک کند. از این رو، معمولا به ورزشکارانی که تمرینات سنگینی انجام می‌دهند، مصرف فندق توصیه می‌شود.

با توجه به اینکه مواد معدنی موجود در فندق، شامل فسفر، پتاسیم و منیزیم، در استحکام استخوان‌ها و ماهیچه‌ها نقش بسزایی دارند، بنابراین مصرف آن بعد از انجام تمرینات ورزشی، می‌تواند مفید باشد. در حالت کلی، مصرف حدود ۲۹ تا ۶۹ گرم فندق در روز، باعث می‌شود تا علاوه بر تامین پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز بدنسازان، سلامت قلب نیز تضمین گردد.

بهترین زمان مصرف بادام هندی در بدنسازی

سوال دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که آیا بادام هندی برای بدنسازی مفید است؟ در پاسخ باید گفت بله؛ با این شرط که بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی را رعایت کنید! برای مثال، بادام هندی نیز مانند بسیاری از مغزهای دیگر، به دلیل برخورداری از پروتئین‌های اساسی، باید پس از تمرینات ورزشی مصرف شود، تا تاثیر خود را در عضله‌سازی نشان دهد.

از طرفی، اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‌های غیر اشباع موجود در این دانه خوشمزه، به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند. ناگفته نماند که مواد معدنی مانند پتاسیم موجود در بادام هندی، برای تنظیم فشار خون و برقراری تعادل الکترولیتی در بدن، بسیار مهم هستند. بنابراین با رعایت بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی، می‌توان از خواص بادام هندی برای بدن بهره‌مند شد.

نتیجه‌گیری

انواع آجیل برای بدنسازان بسیار مفید هستند. مغزهایی که از پروتئین فراوانی برخوردارند، بهتر است بعد از انجام تمرینات سنگین مصرف شوند، تا به ساخت عضله و تقویت ماهیچه‌ها کمک کنند. همچنین، مغزهایی که چربی‌های سالم بیشتری دارند، می‌توانند قبل از ورزش مصرف گردند. در هر حال، بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی باید مطابق با خواص هر یک از آن‌ها، تعیین گردد.