جالب و خواندنی

کوچک کردن منافذ پوست یه چالشیه که این روزا خیلی باهاش روبرو میشیم. این طبیعیه که همه تو هر سن و سالی با هر جنسیتی بخوایم یک پوست صاف و آیینه داشته باشیم، ولی به نظر شما این منافذ روی پوست صورت همینجوری و خود به خود از بین میرن؟ معلومه که نه. باید از یه سری محصولات استفاده بشه، یه روتین پوستی خوب و باکیفیت داشته باشیم و مهمتر از همه اینکه مرتب و منظم محصولی که خریداری می‌کنیم رو استفاده کنیم. حالا اگه تا آخر همراه ما باشین در مورد روش‌ها و راهکارهایی که میتونه منافذ پوست و کوچیک کنیم، بیشتر باهاتون حرف میزنیم.

بهترین راهکارهای کوچک کردن منافذ پوست

دلایل باز شدن منافذ پوست

قبل از اینکه بخوایم در مورد کوچک کردن منافذ پوست باهاتون حرف بزنیم، اجازه بدین که درباره دلایل باز شدن منافذ پوست هم یک کم اطلاعات مهم در اختیارتون بذاریم. همه ما اینجوری فکر میکنیم که فقط جای جوش و آکنه میتونه منافذ پوست رو باز بکنه که البته این خودش یه دلیل میتونه باشه.

نور خورشید هم یکی دیگه از دلایل باز شدن منافذ پوست میتونه باشد. اینجوریه که به پوست آسیب جدی میرسونه و باعث پیری میشه. خیلیا هم هستن که به پوست خودشون اصلاً رسیدگی نمیکنن و به همین خاطر همیشه یه لایه چربی و کثیفی روی پوست این افراد وجود داره. زمانی که مواد آرایشی روی پوست باقی بمونه، منافذ همینجوری هی بزرگ و بزرگتر میشن؛ چون که پوست زیر این مواد کم میاره و نمیتونه نفس بکشه.

وقتی شما همش بدون ضد آفتاب روبروی نور خورشید حضور پررنگی دارین، خب نباید انتظار داشته باشید که پوستتون همیشه مقاوم باشه و هیچ مشکلی براش پیش نیاد. اگه پوست کم آب و به قول معروف دهیتراته هم دارین که واقعاً پوستتون حق داره شما را با منافذ بزرگ غافلگیر بکنه. حالا لازم نیست نگران باشین؛ چون که ما اینجاییم که شما را با روش های برطرف کردن این مشکل که سخت، وقت گیر و پرهزینه هم نیست آشنا کنیم.

بهترین راهکارهای کوچک کردن منافذ پوست

روش های کوچک کردن منافذ پوست

خب حالا میخوایم در مورد روش‌هایی که منافذ پوست شما رو کوچک میکنه، حرف بزنیم. از همین اول بگیم که شما از هرکدوم از این روش‌ها استفاده کنید، اگه مرتب و منظم و پیوسته ادامه ندین، هیچ وقت نباید انتظار داشته باشین که پوست شما بتونه اونجوری بشه که واقعاً دوست دارین. پوست نیازمند رسیدگی مداومه و به همین خاطر، سعی کنید یه روتین پوستی پیوسته داشته باشین و همیشه برای رسیدگی به پوست خودتون وقت بزارین.

·         تمیز نگه داشتن پوست

هر موقع که پوست تمیز باشه، راحت نفس میکشه و اینجوری نارضایتی خودشو با بزرگ کردن منافذ نشون نمیده.  همیشه آرایش خودتونو با استفاده از محلول‌های آرایشی پاک کننده تمیز کنید. سعی کنید یه شوینده پوستی انتخاب کنید که سازگار با پوست شما باشه. اگه از کرم پودرهای سنگین استفاده کردین، حتماً با استفاده از تونر سعی کنید منافذ پوست خودتونو به صورت عمیق پاکسازی کنید.

 توی هفته حداقل یبارم که شده از اسکراب استفاده کنید. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده رو هیچ وقت فراموش نکنید. تمیز نگه داشتن پوست با توجه به چیزهایی که گفته شد، اصلاً کار سختی نیست و به همین خاطر، سعی کنید حتی اگه خسته بودین و حال نداشتین صورتتونو تمیز کنید.

·         استفاده از محصولات پوستی

یکی از روش‌هایی که باعث کوچک کردن منافذ پوست میشه، استفاده از محصولات پوستی باکیفیت میتونه باشه. حالا اگه بخوایم یه محصول خیلی پرطرفدار و کاربردی رو نام ببریم، سرم نیاسینامید اوردینری جزء پرفروش‌ترین و بهترین‌ها است. این سرم واقعاً منافذ پوست شما را کوچک میکنه و غدد ترشح کننده چربی پوست هم با استفاده از این سرم تنظیم میشه. جوش و آکنه روی پوست هم با این سرم درمان میشه و به خاطر اینکه عطر، سولفات، الکل، پارابن، گلوتن و سیلیکون نداره، شما انتظار هیچ عوارضی بعد از استفاده رو نمیتونین داشته باشین.

کرم‌های ترمیم کننده هم میتونن مناسب باشن. در کنارش اگه از محصولات آرایشی و بهداشتی غیرکمدوژنیک هم استفاده کنین بد نیست. سعی کنین وقتی قرار یه محصول آرایشی بخرین روی نوشته‌های محصول دقت کنین که این عبارت‌ها درج شده باشه که شامل:

(non-comedogenic)

(oil free)

(Won’t clog pores)

·        کوچک کردن منافذ پوست با روش های نوین

بعضیا هم هستن که ممکنه منافذ پوست و با روش‌هایی مثل لیزر، فرکانس رادیویی، دستگاه اولتراسوند، دستگاه اندولیفت، نور پهن باند و میکرونیلدینگ کوچک کنن. نمیتونیم بگیم که این روش‌ها نتیجه ندارن، ولی نتیجه اونا بیشتر با عارضه همراهه.

یعنی شما ممکنه متوجه کوچک کردن منافذ پوست خودتونم بشین ولی بعدش با نازک شدن پوست روبرو میشین و احساس میکنین که پوستتون مث قبل نمیتونه مقاوم باشه. به همین خاطر استفاده از محصولاتی مثه سرم و داشتن یه روتین پوستی منظم میتونه انتخاب کم دردسرتری باشه. حالا به جز اینایی که گفتیم، باید بدونین که این روش‌ها هزینه بالایی هم دارن که البته اگه یه دکتر ماهر انجام بده شاید استرس و اضطراب کمتری واسه عوارض بعدش داشته باشین.

بهترین راهکارهای کوچک کردن منافذ پوست

سخن پایانی

خب ما سعی کردیم خیلی مختصر در مورد روش‌های کوچک کردن منافذ پوست باهاتون صحبت کنیم. همونطوری که گفتیم، اگر بتونین از محصولات پوستی و آرایشی مناسب استفاده کنید و همچنین رسیدگی پوست خودتونو در اولویت قرار بدین و یه روتین پوستی مناسب داشته باشین، توی یه مدت زمان کوتاه متوجه شادابی، زیبایی و جوانی پوست میشین. پوست هرچقدر بیشتر بهش اهمیت بدین، خوشحالی خودشو بیشتر به رخ میکشه. امروزه هم که تهیه محصولات پوستی اونقدر کار سختی نیست؛ چون که فروشگاه‌های اینترنتی مثه اورجینالیت همیشه باکیفیت‌ترین محصولات رو در این زمینه عرضه میکنه.

سؤالات متداول

  1. مهمترین دلایل بزرگ شدن منافذ پوست کدامند؟

نور خورشید، چربی و آلودگی سطح پوست، کم آبی پوست و جای جوش و آکنه

  1. بهترین سرم کوچک کننده منافذ پوست چه نام دارد؟

سرم نیاسینامید اوردینری

۳. بهترین آبرسان برای پوست دارای منافذ باز چیست؟

سرم هیالورونیک اسید اوردینری