جالب و خواندنی

بهترین ساعت های ورزشی

امروزه ساعت های هوشمند به واسطه امکانات بسیار بالای خود، به یکی از ضروری‌ترین وسایل برای ورزشکاران تبدیل شده‌اند. این گجت های پوشیدنی از سنسورهای مختلف در کنار الگورتیم‌های پیچیده استفاده کرده و با تحلیل داده‌ها، می‌توانند اطلاعاتی بسیار مفید را در اختیارتان قرار دهند تا برای بهبود فعالیت‌ها از آنها استفاده کنید. اما آیا بهترین ساعت ورزشی را می‌شناسید؟ محصولات کدام برند عملکرد بهتری دارند؟

با بهترین ساعت ورزشی هوشمند آشنا شوید

برای اینکه بتوانیم بهترین ساعت ورزشی هوشمند را معرفی کنیم، باید به فاکتورهای زیادی توجه داشت؛ باتری، عملکرد صفحه، سیستم‌های موقعیت‌یابی و پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، از جمله این فاکتورها هستند. در ادامه، چند مورد از پرفروش‌ترین‌های بازار لیست شده‌اند. توجه داشته باشید که در این لیست، محصولات از ارزان‌ترین به گران‌ترین کنار هم قرار گرفته‌اند.

ساعت های ورزشی گارمین

ساعت های گارمین مناسب اکثر ورزشکاران مخصوصا دوندگان است. این ساعت ها در ایران با قیمت بالایی فروش می روند ولی اگر به دنبال بهترین ساعت ورزشی هستید، ساعت های گارمین میتواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد. با توجه به نوع ورزش تخصصی می توانید از بین مدل های مختلف ساعت گارمین، ساعت مناسب خود را پیدا کنید.

ساعت های Coros

یکی دیگر از ساعت های مناسب ورزشکاران ساعت های کوروس است. این ساعت ها همچون ساعت های گارمین به صورت تخصصی جزو ساعت های ورزشی هستند و البته باید بدانید که به اسانی در بازار ایران پیدا نمی شوند.

میبرو Watch X1

یکی دیگر از محصولات میبرو که می‌تواند بهترین ساعت ورزشی هوشمند در بازه قیمتی خود باشد، میبرو واچ X1 است. این ساعت هوشمند با 38 حالت ورزشی مختلف همراه شده و روی آن می‌توان سنسورهای مختلفی برای اندازه‌گیری ضربان قلب و اکسیژن سطح خون را پیدا کرد. به علاوه، نمایشگر آمولد این ساعت، مشاهده آسان صفحه زیر نور خورشید را امکان‌پذیر می‌کند.

امیزفیت Bip 3

ساعت امیزفیت بیپ 3

امیزفیت به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین زیربرندهای شیائومی در زمینه تولید ساعت های ورزشی، یک محصول ویژه برای ورزش‌دوستان دارد: Bip 3 با برچسب قیمت رقابتی، باتری قوی 280 میلی‌آمپر ساعتی با بازدهی 7 روزه در صورت استفاده سنگین و مقاومت کامل در برابر آب تا عمق 5 اتمسفر. موضوعی که ساعت بیپ 3 امیزفیت را از محصولات مشابه خود متمایز می‌کند، پشتیبانی آن از بیش از 60 حالت ورزشی مختلف است. این اسمارت واچ همچنین می‌تواند وضعیت سلامت بانوان را هم پایش کند.

ردمی Watch 2 Lite

شیائومی باز هم یک نماینده دیگر در لیست بهترین ساعت هوشمند ورزشی ما دارد؛ واچ 2 لایت به دلیل بهره‌مندی از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار زیاد، ارزش خرید فوق‌العاده بالایی هم دارد و می‌تواند همراهی عالی برای شما باشد.

سازندگان از سنسورهای مختلف مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نمای الکترونیکی و همچنین ضربان قلب در کنار GPS در این دستگاه استفاده کرده‌اند تا تمام حرکات و فعالیت‌های شما با بالاترین دقت ثبت شود. نیروی مورد نیاز ساعت توسط یک باتری 262 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و با هر بار شارژ، تا 10 روز می‌توان استفاده کرد؛ البته با استفاده سنگین‌تر، این مدت زمان به 5 روز خواهد رسید. شیائومی همچنین بیش از 100 حالت ورزشی را برای این ساعت در نظر گرفته و این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا از طریق تلفن همراه و اپلیکیشن مربوطه بتوانید تمام فعالیت‌های خود را رصد کنید.

امیزفیت T-Rex Pro

امیزفیت T-Rex Pro

در ادامه لیست به یکی دیگر از انواع بهترین ساعت هوشمند ورزشی 2023 یعنی تی رکس پرو می‌رسیم. این گجت پرفروش با بدنه‌ای مقاوم در برابر ضربه تولید شده و توانسته استاندارد نظامی MIL-STD-810G را هم دریافت کند. کاربران بدون نگرانی در مورد چیزهایی مثل یخ‌زدگی و سطح رطوبت بالا می‌توانند در محیط‌هایی با شرایط آب‌وهوایی بسیار سخت و شدید از این ساعت هوشمند استفاده کنند.

زیر قاب T-Rex Pro، سنسورهای مختلفی مانند ژیروسکوپ سه محوره، شتاب‌سنج سه محوره، سنسور ژئومغناطیسی و ارتفاع‌سنج را می‌توانیم ببینیم که در حین ورزش و ثبت داده‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند. این ساعت همچنین به GPS نیز مجهز شده و با موقعیت‌یابی دقیق، تجربه‌ای عالی از ورزش کردن را برای کاربران رقم می‌زند.

ویژگی‌های ساعت تی رکس پرو به همینجا ختم نمی‌شود؛ سازندگان از یک باتری بزرگ 390 میلی‌آمپر ساعتی در قلب این دستگاه استفاده کرده‌اند که با استفاده معمولی تا 18 روز، با استفاده سنگین تا 9 روز و با استفاده کامل همراه با GPS فعال می‌تواند تا 40 ساعت در خدمت شما باشد که حیرت‌انگیز است. پشتیبانی از بیش از 100 حالت ورزشی و بهره‌مندی از انواع سنسورهای سلامتی هم از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد ساعت هوشمند امیزفیت هستند.

اپل واچ سری 8

معرفی بهترین ساعت ورزشی بدون اشاره به محصولات اپل، هیچ لطفی ندارد. یکی از تازه‌نفس‌ترین ساعت های هوشمند این شرکت محبوب، اپل واچ سری 8 است. به واسطه ظاهر شکیلی که این ساعت دارد، برخی تصور می‌کنند که Apple Watch Series 8 نمی‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای ورزشکاران باشد، اما این افراد در اشتباه هستند!

واچ سری 8 اپل بدنه‌ای آلومینیومی با مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، آب و گردوغبار دارد و نمایشگر 1.9 اینچی Retina LTPO OLED می‌تواند اطلاعات را با بالاترین وضوح ممکن نمایش دهد. در ساعت اپل واچ سری 8 مدل 45 میلی متری از سنسورهای حرکتی مختلف در کنار GPS استفاده کرده است تا در هر لحظه بتوانید موقعیت خود را ثبت و فعالیت‌های خود را رصد کنید. پشتیبانی از حالت‌های ورزشی گسترده در کنار باتری قوی با شارژدهی بالا، از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند هستند.

اپل واچ اولترا

بی‌شک بهترین ساعت هوشمند ورزشی 2023 اپل واچ اولترا است. این محصول که البته برای خرید آن باید پول بیشتری را در مقایسه با دیگر موارد این لیست پرداخت کنید، امکانات منحصربه‌فردی دارد که نمونه آنها را در کمتر دستگاهی می‌توان پیدا کرد. نمایشگر 1.92 اینچی Retina LTPO OLED این ساعت، با شدت روشنایی 2000 نیت، یکی از باکیفیت‌ترین‌ها در میان تمام ساعت های اپل واچ موجود در بازار است و عملکرد آن می‌تواند شما را حیرت‌زده کند.

سازندگان از بلوتوث نسخه 5.3 برای اتصال ساعت به دستگاه‌های مختلف استفاده کرده‌اند و باتری غول‌پیکر 542 میلی‌آمپر ساعتی آن می‌تواند با یک بار شارژ تا 36 ساعت در کنار شما باشد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد Apple Watch Ultra می‌توانیم به قطب‌نما، سنسورهای ضربان قلب و اکسیژن خون، ارتفاع‌سنج، فشارسنج، حسگر دمای آب، حسگر تشخیص عمق، GPS و بدنه تیتانیومی با مقاومتی بسیار عالی در برابر عناصر خارجی اشاره کنیم.

سخن پایانی

امروزه اکثر ساعت های هوشمند موجود در بازار با پشتیبانی از ده‌ها حالت ورزشی روانه بازار می‌شوند و برای داشتن یک ساعت ورزشی حرفه‌ای، نیازی به پرداخت هزینه‌های بسیار بالا نیست. هرچند، اگر امکانات پیشرفته‌تری مانند GPS، قطب‌نما، مقاومت در برابر ضربه و سنسورهای پیشرفته دیگر برای شما اهمیت دارند، باید سراغ محصولات رده‌بالاتر بروید.