رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید دوچرخه برقی شیائومی

شیائومی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای دوچرخه‌سازی جهان در حال حاضر، دوچرخه‌های برقی بسیار خوب، مقرون به صرفه و پر امکاناتی را تولید و روانه بازار کرده است. هر کدام از این مدل‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در این مطلب قصد داریم چند مدل از محبوب‌ترین و بهترین دوچرخه‌های برقی شیائومی را معرفی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دوچرخه برقی شیائومی مدل Himo Z20

دوچرخه‌های سایز ۲۰ و تاشو شیائومی، برترین و محبوب‌ترین دوچرخه‌های برقی را در دسته‌ خود را دارند. این دوچرخه‌های کوچک و تاشو برای افرادی طراحی شده‌اند که بیشتر از دوچرخه برای تفریح و سرگرمی استفاده می‌کنند. به همین دلیل، دوچرخه‌های سایز ۲۰ و تاشو انتخاب جذابی برای آنان محسوب می‌شوند.

دوچرخه برقی شیائومی HIMO Z20 دارای کیفیت ساخت بالا، قابلیت تا شدن و طراحی بدنه مناسب است و به همین دلیل هم بیشترین طرفداران را در بین دوچرخه‌های برقی این شرکت دارد. این دوچرخه دارای موتور ۲۵۰ وات، صفحه نمایش ال سی دی، ترمز دیسک سیمی و ۷ دنده شیمانو است. وزنی حدوداً ۲۰ کیلوگرمی دارد و حداکثر ظرفیت بار آن ۱۰۰ کیلوگرم است.

یکی از مزایای اصلی این دوچرخه قابلیت تاشو بودن آن است. با  تا کردن دوچرخه، ابعاد آن کاهش می‌یابد و با سه تا شدن سریع، جابجایی آن آسان‌تر می‌شود. ابعاد دوچرخه در حالت باز ۱۰۹۵ در ۱۴۷۰ میلی‌متر و در حالت تاشده فقط ۷۴۰ در ۸۶۰ میلی‌متر است و به راحتی می‌توان آن را در صندوق عقب خودروهای شهری مانند پژو ۲۰۶ جا داد.

دوچرخه برقی شیائومی مدل HIMO ZB20

دوچرخه مدل ZB20 نمونه‌ای از دوچرخه تاشو با لاستیک‌های پهن برند Z20 است. این دوچرخه از نظر عملکرد و قطعات با دوچرخه Z20 تقریباً یکسان است، اما از نظر ظاهری تفاوت‌هایی دارد. ZB20 دارای باتری با ظرفیت 480 وات‌ساعت است که برای مسافت‌های تا 35 کیلومتر قابل استفاده است. زمان شارژ کامل این دوچرخه از ۰ تا ۱۰۰ درصد حدوداً ۶ ساعت طول می‌کشد. موتور ۲۵۰ واتی این دوچرخه با قطر چرخ ۲۰ اینچ بر روی چرخ عقب نصب شده است.

یکی از ویژگی‌های این مدل دوچرخه برقی شیائومی، تاشو بودن آن است. یعنی به راحتی می‌توان آن را جمع کرد و در هر فضایی جا داد. این دوچرخه از سه قسمت تشکیل شده است و مساحتی حدود ۰.۸ متر مربع را اشغال می‌کند. وزن آن نیز حدوداً ۲۸ کیلوگرم است.

در دوچرخه مدل ZB20 از ترمز دیسک سیمی استفاده شده است. بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده است و علاوه بر سبک بودن، دارای قدرت و کیفیت بالایی است. برای افزایش ایمنی، یک لامپ LED در جلوی دوچرخه و یک لامپ کلاسیک در پشت آن نصب شده است. این وسیله چندین حالت حرکتی دارد و همچنین دارای یک دنده ۶ سرعته شیمانو است. می‌توانید از این دوچرخه به صورت کاملاً برقی، کاملاً مکانیکی یا به صورت هیبریدی استفاده کنید. همچنین، می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را روی صفحه نمایش این دوچرخه تنظیم کنید.

راهنمای خرید دوچرخه برقی شیائومی

دوچرخه برقی شیائومی مدل  HIMO C20

دوچرخه برقی HIMO C20 از خانواده محبوب دوچرخه‌های غیرتاشو شیائومی محسوب می‌شود. این دوچرخه در ظاهر و عملکرد با دوچرخه Z20 بسیار شبیه به هم هستند، با این تفاوت که بدنه آن قابلیت تاشو ندارد. این مدل با ابعاد 1470 میلیمتر در 610 میلیمتر در 1060 میلیمتر و وزن 21.1 کیلوگرم، ساختاری مقاوم و مستحکم دارد.

باتری دوچرخه با ظرفیت 10 آمپرساعت که به تنهایی 2.5 کیلوگرم وزن دارد، از سلول‌های 18650 تشکیل شده است. در حالت Eco (هنگامی که شما همزمان با استفاده از پدال می‌دوید)، می‌توانید مسافتی تا 70 کیلومتر را طی کنید. در حالت برقی، دوچرخه تقریباً 50 کیلومتر با یک بار شارژ حرکت می‌کند که یک عدد قابل توجه است. باتری به زیبایی در بدنه دوچرخه قرار گرفته است و قابلیت جابجایی دارد. برای شارژ کردن، باتری باید خارج شده و زمان شارژ برابر با 6 ساعت است. وضعیت باتری، سرعت فعلی و حالت انتخاب شده روی صفحه نمایشی که بر روی دسته دوچرخه نصب شده است، نمایش داده می‌شود.

این دوچرخه دارای پدال‌های تاشو، چراغ جلو با فناوری LED، چراغ هشدار قرمز در پشت و دسته ترمز آلومینیومی است. تنه آلومینیومی آن بسیار سبک و با قدرت بالا بوده و وزن کلیه آن تنها 23 کیلوگرم است. حداکثر بار قابل تحمل دوچرخه شیائومی مدل HIMO C20  100 کیلوگرم است.

دوچرخه برقی شیائومی مدل  Xiaomi and Qicycle

در اصل، دوچرخه برقی HIMO C20 جایگزین نسل قبلی دوچرخه برقی تاشو شیائومی با نام Qicycle EF1 است. این دوچرخه ابعادی به اندازه 154 × 20.5 × 104 سانتیمتر و وزنی حدود 18 کیلوگرم دارد. بدنه آن از آلیاژ فلزی ساخته شده است و چرخ‌های 16 اینچی دارد. باتری این دوچرخه در قسمت تنه قرار دارد و در برابر باران و نور خورشید محافظت می‌شود. ظرفیت باتری آن حدود 2.5 آمپرساعت است. با استفاده از این دوچرخه، می‌توانید مسافتی تا 40 کیلومتر را طی کنید و زمان شارژ باتری حدود 3 ساعت طول می‌کشد.

در قسمت وسط فرمان، یک نمایشگر ال سی دی نصب شده است که بین دو دسته قرار دارد. این ال سی دی اطلاعات مورد نیاز مانند ظرفیت باتری و حالت حرکت را نمایش می‌دهد و می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی متصل شود. همچنین، دوچرخه برقی را می‌توان به اپلیکیشن Mi Home شیائومی متصل کرد.

این کالا سه حالت حرکتی دارد. در حالت اول تنها 25% از ظرفیت باتری برای حرکت استفاده می‌شود. در حالت دوم 50% از انرژی توسط باتری تأمین می‌شود و 50% دیگر توسط سوار کردن و پدال زدن دوچرخه تأمین خواهد شد. در حالت سوم هم  75% از ظرفیت باتری و 25% با استفاده از پدال تأمین می‌شود.

راهنمای خرید دوچرخه برقی شیائومی

دوچرخه برقی شیائومی مدل  HIMO C26

HIMO C26 یکی از مدل‌های برجسته دوچرخه برقی شیائومی در ایران است. این دوچرخه برقی بدنه‌ای از آلومینیوم با چرخ‌های 26 اینچی دارد، ابعاد آن حدوداً 174 در 66 در 105 سانتیمتر و وزن آن نیز نهایتاً 25 کیلوگرم است. در این وسیله از یک موتور الکتریکی 250 وات به همراه یک سیستم دنده 7 سرعته استفاده شده که توسط شرکت معروف شیمانو تولید شده است. با وجود ظاهر کوچک این دوچرخه، قدرت آن 250 وات بوده و سرعت حداکثر آن 25 کیلومتر در ساعت است.

باتری این دوچرخه شامل 52 سلول لیتیومی است و ظرفیتی حدوداً 10 آمپرساعت دارد. باتری این دوچرخه برقی درون بدنه قرار گرفته است و ظاهری زیبا به آن بخشیده است. شیائومی گارانتی عمر این باتری را تا 500 سیکل شارژ تضمین کرده است. در حالت تمام برقی، این دوچرخه می‌تواند مسافتی تا 50 کیلومتر را پیمایش کند و در حالت حرکت هیبریدی می‌تواند تا 70 کیلومتر را طی نماید.

علاوه بر این، دوچرخه برقی شیائومی مدل HIMO C26 دارای یک سیستم تعلیق جلو (فنر جلو) به همراه ترمز‌های دیسکی سیم است که قابلیت تنظیم برای سطوح مختلف را دارد. تایرهای آن از برند کندا بوده و دارای پروفیل مناسب برای سطوح مختلف و عمر طولانی است.