جالب و خواندنی

روغن آرگان یکی از انواع روغن های بسیار عالی برای ترمیم پوست و مو است که از آن در تهیه و ساخت بسیاری از محصولات مراقبتی و بهداشتی نیز استفاده می کنند. خرید روغن آرگان اصل کار دشواری است اما اگر بتوانید این ماده را به صورت اصل تهیه کنید در مدت زمان کوتاهی نتایج فوق العاده اش را روی پوستتان می بینید.

بسیاری از افراد با آرگان تراپی در منزل توانسته اند از نتایج خیره کننده این محصول بهره مند شوند. با توجه به اینکه روی برخی محصولات موجود در بازار روش استفاده از آنها قید شده، اما برخی دیگر این طرقه استفاده را ندارند، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا به شما در این مطلب بهترین روش های آرگان تراپی در منزل را بگوییم.

بهترین روش های آرگان تراپی در منزل

معرفی بهترین روش های آرگان تراپی در منزل

هر چند که قیمت آرگان نسبت به محصولات مشابه مراقبتی بالا است، اما خواص روغن آرگان برای مو نسبت به هزینه ای که برای خرید آن می کنید، بسیار ناچیز است. در ادامه لیستی از انواع روش های آرگان تراپی در منزل را می آوریم که هر یک تاثیر متفاوتی برای شما دارد.

آبرسانی ساقه مو

روغن آرگان، بهترین روغن برای پر پشت شدن مو می باشد. این فرآورده به دلیل ترکیبات فوق العاده گزینه ای مناسب برای آبرسانی به ساقه مو است. این محصول به دلیل اسیدهای چرب، ویتامین e و آنتی اکسیدان ها می تواند به تقویت ساقه موهایتان پرداخته و جلوی هرگونه مشکلاتی مانند موخوره، خشکی مو و … را بگیرد.

در این فرآورده ترکیباتی مانند اسیداولئیک و اسیدلینولئیک نیز وجود دارد که هر کدام از آنها به نوعی باعث چرب شدن موها می شوند؛ البته این چربی بد نیست، بلکه طبیعی است و مانع از خشک شدن آنها می شود.

ویتامین E به عنوان مهمترین عنصر این محصول شناخته می شود که صافی و درخشانی را برای موهایتان به هدیه آورده و بافتی یکدست و زیبا به آنها می بخشد.

برای آرگان تراپی در منزل به منظور آبرسانی به ساقه موها، بعد از اینکه از حمام خارج شدید، آنها را با حوله خشک کنید؛ زمان استفاده از این محصول وقتی است که آب موهایتان گرفته شده و فقط کمی رطوبت روی آنها احساس می کنید.

اکنون کمی روغن آرگان را کف دستتان بریزید و آنها را در کف دست ها پخش کنید. حالا نوبت ماساژ دادن موها از بالا به پایین است تا کاملاً به این محصول آغشته شوند.

پیشنهاد می دهیم که این کار را هربار بعد از هر استحمام انجام دهید تا بعد از مدتی از نتایج شگفت انگیز آن بهره مند شوید.

بهترین روش های آرگان تراپی در منزل

بهترین زمان استفاده از روغن ارگان

بهترین زمان استفاده از روغن آرگان بعد از استحمام است. با توجه به اینکه عوامل آسیب زای مختلفی وجود دارند که هر کدام از آنها به نحوی می توانند باعث آسیب به بافت موهایتان شوند؛ از آفتابی که در بیرون در حال تابیدن است تا انواع لوازم برقی حرارتی، رنگ موها، مواد شوینده و …! شما با آرگان تراپی در منزل به راحتی می توانید جلوی این مشکلات را بگیرید و از موهایتان مراقبت کنید.

در واقع این روغن باعث ایجاد یک لایه محافظتی برای هر یک از تارهای مو می شود؛ همین لایه نمی گذارد که هیچ آسیبی از طرف عوامل آسیب زا به آنها برسد. مواد تشکیل دهنده این لایه عبارت هستند از اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک!

در این روش نیز کاملا شبیه روش قبلی ابتدا باید موها را پس از استحمام خشک کرده و سپس روغن تراپی را انجام دهید.

خواص روغن آرگان در ترمیم کردن موها

در آرگان اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های زیادی وجود دارند که هر یک به نحوی به ترمیم کردن موها کمک می کنند. در واقع زمانی که شانه می کشید و متوجه می شوید که موهایتان خشک و نازک شده اند و معمولاً در حالت وز هستند، یعنی آسیب دیده اند و باید ترمیم شوند.

در این روش ابتدا باید بلندی موهایتان را در نظر بگیرید، سپس متناسب با آنها کمی از فرآورده ها را روی دستتان بریزید و پخش کنید. اکنون به مدت 10 دقیقه موها را با دست ها ماساژ دهید و سپس یک پارچه مناسب را بر روی سرتان بگذارید. پیشنهاد می دهیم این کار را شب انجام دهید و اجازه دهید هنگام خواب پارچه روی سرتان بماند. فردا صبح می توانید سرتان را دوباره بشویید. با انجام مداوم این کار مطمئنا از نتایج شگفت انگیز آن بهره مند خواهید شد.

بهترین روش های آرگان تراپی در منزل

نرم کنندگی پوست

با آرگان تراپی در منزل از مزیت های آن فقط برای مو بهره مند نمی شوید، بلکه این فرآورده تاثیرات زیادی روی پوستتان نیز دارد که از جمله آنها می توان به نرم کنندگی اشاره کرد. اگر پوستی خشک و زبر دارید، فقط با کمی استفاده از این محصول بعد از مدتی می توانید از نرمی آن لذت ببرید.

برای نرم کنندگی پوست با این محصول ابتدا با استفاده از پاک کننده ها تمام مواد آرایشی را از روی چهره تان پاک کنید و سپس روغن ها را کف دستتان بریزید و ماساژ دهید. حالا نوبت به ماساژ دادن پوست صورت و گردن است که این کار باید به صورت دورانی انجام شود.

از بین بردن چین و چروک

اگر وارد دوره میانسالی شده اید و چین و چروک ها پوستتان را از نظر خودتان نازیبا کرده اند، می توانید به سراغ فرآورده های آرگان بروید و از آنها استفاده کنید. ویتامین A و E موجود در این ماده باعث می شود تا این محصول به خوبی چین و چروک ها و خطوط صورت را از بین ببرد.

آرگان را بسیاری از پزشک ها به عنوان جوان سازی حرفه ای می شناسند که جلوی روند پیری را می گیرد؛ بنابراین اگر نمی خواهید آثار پیری بر روی پوستتان نمایان شود، حتما از روغن آرگان استفاده کنید.

روغن آرگان را در نواحی دور چشمتان بریزید و سعی کنید با کشیدن دست ها بر این نواحی روغن ها را تا تیغه بینی برسانید. برای جذب روغن به پوست در نواحی دور چشم باید با نوک انگشت ها ضربه های آرامی بر روی پوست بزنید. با انجام چندباره این کار متوجه می شوید که فرآورده ها به مرور جذب می شوند.

بهترین روش های آرگان تراپی در منزل

آیا با چند بار آرگان تراپی در منزل نتیجه می گیرم؟

پاسخ این سوال 2 وجه دارد، بله و خیر! اگر مشکلاتتان اندک باشد، با چند بار استفاده از روغن رفع خواهد شد! اما اگر مشکلات زیادی مثل موخوره و خشکی موها را داشته باشید، باید به طور مداوم از این فرآورده استفاده کنید تا نتیجه بگیرید. قطعاً استفاده از این محصول فقط برای چند بار نتیجه ای دائمی و مناسب نخواهد داشت؛ بنابراین تنبلی را کنار بگذارید و استفاده از روغن آرگان را جزء روتین پوستی و مراقبتتان قرار دهید.

روغن آرگان، گزینه ای مناسب برای مشکلات پوست و مو

با روغن تراپی در منزل تمام مشکلات پوست و موهایتان از بین می رود و دیگر آزرده نخواهید بود. استفاده از فرآورده های این دانه را به تمام افراد به خصوص خانم هایی که به زیبایی شان اهمیت می دهند، توصیه می کنیم.

در این مقاله چند روش کاربردی برای آرگان تراپی در منزل را به شما معرفی کردیم. در نهایت این محصول را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید تا شاهد تاثیر چشمگیر آن باشید.