یک صبحانه پرکالری و کاهش وزن

سالم غذا خوردن برای حمایت از کاهش وزن و تندرستی کلی شما مفید است. تحقیقات جدید نشان داده اند که مصرف یک صبحانه پرکالری به عنوان وعده اصلی روز به جای وعده شام تان، به احتمال زیاد در کمک به کاهش وزن و کم کردن دور کمرتان موثرتر خواهد بود. این ظاهرا به علت روشی است که متابولیسم ما با ساعت بدن مان کار می کند. خوردن در زمان های مختلف روز می تواند بر چگونگی پردازش مواد غذایی توسط بدن شما تاثیر بگذارد. به تازگی کشف شده که خوردن بزرگترین وعده غذایی تان در صبح در مقابل بعدازظهر یا شب، شانس شما برای کاهش وزن را افزایش می دهد.

این توصیه نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه مزایای پزشکی مرتبط با آن نیز نسبتا گسترده هستند. هنگامی که این تحقیق تکمیل شد، نشان داد آنهایی که پرکالری ترین وعده غذایی شان را در صبح مصرف کردند، نسبت به کسانی که وعده بزرگتری در غروب خوردند، در معرض خطر بسیار کمتری برای ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی قرار داشتند. کلسترول آنها نیز پایین تر بود.

نتایج تعجب آور

در طول این تحقیق، دو گروه آزمایش وجود داشت. هر دو شامل خانم هایی که BMI هایشان، آنها را در رده افراد چاق قرار می داد. گروه اول، وعده غذایی اصلی شان را در صبحانه خوردند و سپس یک ناهار متوسط و پس از آن یک وعده سبک در شام مصرف کردند. گروه دوم برعکس این کار را انجام دادند. مصرف کالری کل در روز برای هر خانم ۱۴۰۰ کالری بود بنابراین وعده های غذایی اینگونه تقسیم شدند: ۷۰۰ کالری برای وعده اصلی، ۵۰۰ کالری برای ناهار و ۲۰۰ کالری برای وعده سبک تر. وعده های غذایی اصلی برای هر دو گروه یکسان بودند. این مطالعه برای ۱۲ هفته به طول انجامید.

این مطالعه نشان داد که کاهش وزن تجربه شده توسط خانم ها در اولین گروه به طور قابل توجهی بیشتر از کاهش وزن گروه دوم بود. به طور متوسط ۴٫۵ کیلوگرم برای هر زن. سایز کم شده از دور کمر افراد گروه اول، به طور متوسط دو برابر مقدار آن در گروه دوم بود. همچنین افراد گروه اول به آمارهای پزشکی بهتری در طول این مطالعه دست یافتند. سطوح انسولین و گلوکز گروه دوم بالاتر از گروه اول بودند و آنها یک افزایش ناگهانی در سطوح قند خون را پس از وعده های غذایی تجربه کردند که می تواند خطرناک بوده و باعث فشار خون بالا شود. گروه اول این را تجربه نکردند.

خوردن میان وعده پس از غروب آفتاب

اگر سعی دارید وزن کم کنید، خوردن میان وعده در ساعات پایانی شب، عادت سالمی نیست. این کار می تواند واقعا مانع کاهش وزن شما شود. خوردن در زمان های منظم و داشتن وعده های غذایی متعادل، بهترین روش برای کمک به کاهش وزن و تندرستی شماست. این بسیار جالب به نظر می رسد و چیزی است که فکر می کنم باید سعی کنیم در برنامه غذایی مان جای دهیم. با تمرین صبحگاهی ممکن است دریافت تغذیه قبل و بعد از تمرین آسان تر باشد چون مقدار کالری مجاز در صبح بالاتر است بنابراین مناسب به نظر می رسد. شما را در جریان اخبار جدید قرار خواهیم داد!

۱ نظر

  1. مینا

    سلام.من تو ی پست دیگه شما خوندم مثلا صبحانه میوه بخوریم بعد اینجا یه صبحانه مفصل رو پیشنهاد میکنید؟ من متوجه نمیشم.میشه توضیح بیشتری بدین؟مرسی از سایت خوبتون

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!