خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تغذیه سالـم تناسب اندام

چه مدت بعد از غذا خوردن می توانید تمرین کنید؟

غذا خوردن

پیدا کردن زمان درست برای غذا خوردن در وعده های کوچک و میان وعده ها، درست به اندازه انتخاب مواد غذایی سالم، برای سوخت رسانی به بدنتان قبل، در حین و بعد از یک تمرین، مهم است. یک مربی شخصی یا متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند یک برنامه غذایی انتخاب کنید که مشخص کند باید کدام مواد غذایی را بخورید و در چه زمانی. این کار به شما کمک خواهد کرد که به اهداف تناسب اندام شخصی تان برسید.

زمانبندی

عادت کنید که وعده های غذایی بزرگ را حداقل ۳ تا ۴ ساعت قبل از تمرین کردن بخورید. اگر یک وعده با سایز کوچکتر می خورید، می توانید ۲ تا ۳ ساعت بعد از خوردن آن، تمرین کنید. تنقلات سبک وقتی که درست قبل از تمرین و حتی در طول تمرین خورده شوند، معمولا مفید هستند. هنگامیکه تمرین تان را انجام دادید، می‌توانید بلافاصله از یک وعده غذایی لذت ببرید.

مطلب مرتبط:  نمی‌توانید مربی شخصی استخدام کنید؟

مزایا

با منتظر ماندن برای تمرین کردن تا چند ساعت بعد از خوردن یک وعده غذایی، شما می توانید از معده درد، گرفتگی شکم و اسهال جلوگیری کنید. خوردن مقدار زیادی غذا درست قبل از ورزش کردن می تواند باعث شود که احساس سنگینی و خستگی نیز کنید زیرا دستگاه گوارش شما و عضلاتی که برای ورزش استفاده می کنید، برای انرژی در حال رقابت هستند. با این حال مهم است که قبل از تمرین کردن، چیزی بخورید و از حذف وعده های غذا اجتناب کنید. صرفنظر کردن از یک وعده غذا قبل از آنکه ورزش کنید، می تواند باعث شود که ضعیف شوید یا زمان واکنش شما را کند سازد.

ملاحظات

کربوهیدراتهای سالم، بهترین مواد غذایی برای خوردن قبل از ورزش هستند. کربوهیدراتهایتان را از غلات کامل، پاستا و نانهای سبوس دار و همچنین سبزیجات تازه دریافت کنید. از خوردن غذاهایی که فیبر و فروکتوز بسیار بالایی دارند، درست قبل از ورزش کردن، اجتناب کنید. خوردن حبوبات با فیبر بالا قبل از ورزش کردن می تواند باعث شود که در شکمتان، گاز معده ناراحت کننده ای تولید شود. میوه هایی که سرشار از فیبر و فروکتوز هستند نیز می توانند باعث شوند که بعد از ورزش، اسهال بگیرید.

مطلب مرتبط:  ۱۰ دلیل برای تمرین کردن هنگام صبح

تصورات غلط در مورد غذا

شما باید از خوردن غذاهای چرب، درست قبل از ورزش کردن اجتناب کنید زیرا هضم چربی، مدت بیشتری طول می کشد و می تواند منجر به ناراحتی معده در طول ورزش شود. اگرچه چربی و پروتئین، بخش های مهمی از هر رژیم غذایی هستند اما مهم تر است که درست قبل از ورزش کردن، با کربوهیدراتهای سالم به بدنتان سوخت برسانید.

دیدگاه یک کارشناس

در یک مقاله در وبسایت شبکه خبری ABC، مالی کیمبال، متخصص تغذیه ورزشی توصیه می کند یک برنامه برای خوردن و ورزش کردن ایجاد کنید که مناسب شما باشد. کیمبال ادعا می کند که ممکن است شما قادر باشید یک وعده غذایی بخورید و سپس بلافاصله بعد از آن ورزش کنید، آن هم بدون تجربه کردن ناراحتی معده یا سایر اثرات سوء. سعی کنید با خوردن یک وعده غذایی و سپس انجام تمرین سبک ورزشی، این مسئله را در مورد خودتان امتحان کنید. اگر دردهای شکمی به سراغتان آمد، تمرین را متوقف کرده و بعدا دوباره امتحان کنید.