مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات



اشتباهات رایج در رژیم کاهش وزن

9 اشتباهی که در مسیر لاغری مرتکب میشوید؛
(1 رای, میانگین: 5٫00 از 5)

ممکن است شما برای حفظ وزن ایده آلتان همواره مراقب خوردن و آشامیدن خود باشید و یا برای رسیدن به وزن ایده آل خود رژیم بگیرید.اما در همین حین هم ممکن است به دلیل اشتباهات رایج وزنتان بالا برود.

برخی اشتباهات رایج در دوران رژیم لاغری عبارتند از:

۱. اعتماد کردن به برنامه های رژیمی که سریع وزن را کاهش می دهند:

برخی از رژیم های غذایی ادعا می کنند که در صورت استفاده از آنها قادر خواهید بود در دوره بسیار کوتاه حداقل ۱۰ کیوگرم وزن خود را بسوزانید٬ به عنوان مثال بسیاری از افراد هستند که رژیم گریپ فروت می گیرند.این افراد برای چند روز فقط گریپ فروت می خورند و بعد از چند روز چند کیلو وزن کم کرده اند.

دلیل این کاهش وزن چیست؟ آیا این روش درستی برای کاهش وزن است؟

وقتی که شما چند روز فقط گریپ فروت بخورید کالری دریافتی بدن خود را به کمتر از ۱۰۰۰ کالری در روز رسانده اید و قطعا وزن کم خواهید کرد. با این کار قدرت سوخت وساز بدن به شدت کاهش پیدا می کند٬ بنابراین بعد از این که دوران رژیم شما پایان یافت و برنامه غذایی روزهای عادی خود را از سر بگیرید٬ کالری دریافتی شما افزایش یافته است اما قدرت سوخت و سازتان همچنان پایین است به همین دلیل دوباره چاق خواهید شد.

این روش های پیشنهادی که در مدت زمان کمی وزنتان را کاهش می دهند به هیج عنوان برای سلامت شما مفید نیست و روش تایید شده ای برای کاهش وزن نیست.

۲. نخوردن صبحانه:

بسیاری از افراد بر این باورند که نخوردن صبحانه به لاغری کمک می کند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید باید به شما بگوییم که باورتان اصلا درست نیست. شما با نخوردن صبحانه کالری کمتری دریافت می کنید و این باعث می شود در میانه روز احساس گرسنگی کنید و اسنک بخورید و یا نهار خود را از اندازه معمول بیشتر بخورید که این کالری های دریافتی از مقدار کالری دریافتی از صبحانه تان بیشتر خواهد بود.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که هر روز و به صورت منظم صبحانه میل می کنند٬ دارای تناسب اندام بیشتر هستند.

مقاله مرتبط: بهترین صبحانه برای کاهش وزن

۳. محاسبه نکردن کالری اسنک ها:

بسیاری از افراد برای جلوگیری از دریافت کالری اضافی٬ میزان کالری دریافتی از هر وعده غذای خود را محاسبه می کنند و از آن حد تجاوز نمی کنند. در این میان افرادی هستند که به دلیل مشغله فکری و یا عدم اطلاعات کافی٬ میزان کالری اسنک ها و میان وعده هایی را که می خورند٬ محاسبه نمی کنند و یا با در نظر گرفتن این که میان وعده مصرفی میزان قابل توجهی کالری نداشته است آن را در نظر نمی گیرند٬ اما غافل از این که ممکن است به دلیل وجود کربوهیدرات باعث افزایش وزن شوند.

شما هم اگر از میزان کالری دریافتی از اسنک ها آگاه نیستید می توانید در اینترنت میزان کالری را جستجو کنید و یا از برنامه های محاسبه کالری که در گوشی های هوشمند نصب می شوند استفاده کنید.

۴. عدم انتخاب هوشمندانه میان وعده ها:

سعی کنید میان وعده های خود را از میان خوراکی های مفید انتخاب کنید.تحقیقات نشان داده اند که افرادی که میان وعده های خود را هدفمند انتخاب می کنند٬بیشتراز سایرین دارای وزن ایده آل هستند. همچنین افرادی که وعده های غذایی کوچک تر را در چندین نوبت مصرف می کنند٬ قدرت سوخت و ساز بدنشان بالاتر است و همین امر باعث سلامتی بیشتر و وزن ایده آل می شود. سعی کنید میان وعده های خود را از میان مواد غذایی انتخاب کنید که دارای میزان بالایی پروتئین باشد.به عنوان مثال یکی از میان وعده های مناسب آجیل ها هستند. اما به یاد داشته باشید مصرف بیش از حد آجیل نیز باعث افزایش وزن می شود.

۵. مصرف بیش از حد خوراکی های کم چرب:

به هنگام انتخاب خوراکی های خود همواره لیبل حقائق غذایی آن را بررسی کنید و خوراکی را انتخاب کنید که دارای چربی کمتری هستند. به یاد داشته باشید که خوراکی کم چرب به معنای کم کالری نیست و به هنگام مصرف باید میزان مصرفی خود را کنترل نمایید. به عنوان مثال میزان کالری که از مصرف یک بشقاب کیک کم چرب دریافت می کنید بسیار بیشتر از یک برش کوچک کیک معمولی است.

نوشابه

۶. مصرف نوشیدنی های پرکالری:

به هنگام محاسبه میزان کالری روزانه خود فراموش نکنید که میزان کالری دریافتی از نوشیدنی های روزانه خود را نیز به حساب بیاورید. برخی از افراد بر این باورند که نوشیدنی های مانند اسموتی ها چون ترکیبی از چند میوه هستند بسیار مفیدند اما میزان بالای کربوهیدرات آنها را به شمار نمی آورند.

۷. نیاشامیدن آب:

یکی از اشتباهات رایج افرادی که در رژیم کاهش وزن هستند٬ نوشیدن بسیار کم آب است. آب برای سوزاندن کالری٬ ضروری است. اگر بدن دچار کم آبی شود٬ متابولیسم را کاهش می دهد که این به معنی دیرتر لاغر شدن است. طبق تحقیقات انجام شده٬ افرادی که در دوران رژیم خود روزانه ۸ لیوان یا بیشتر آب مصرف می کنند از افرادی که میزان آب کمتری مصرف می کنند زودتر وزن خود را کاهش می دهند.

۸. عدم مصرف کلسیم کافی:

تحقیقات نشان داده اند که افرادی که در رژیم غذایی خود کلسیم به میزان کافی مصرف می نماید بیشتر از افرادی که کمبود کلسیم دارند٬ چربی سوزی می کنند.یکی از بهترین راه های دریافت کلسیم مصرف لبنیات است.برخی از افراد براین باورند میزان کلسیم لازم را می توانند از مکمل های غذایی دریافت کنند٬ اما تحقیقات نشان دهنده این است که مکمل های غذایی منفعت یکسانی را در مقایسه با لبنیات برای بدن ندارند و بهتر است که حتما از لبنیات استفاده شود. به هنگام مصرف لبنیات حتما از نوع بدون چربی و یا کم چرب آن استفاده کنید.

۹. هر روز خودتان را وزن نکنید:

یکی از اشتباهاتی که باعث دلسردی و رها کردن رژیم می شود این است که افراد هر روز خود را وزن می کنند و بعد از این که وزن خود را ثابت می بینند از رژیم خود دلسرد می شوند و آن را رها می کنند. اگر برای رژیم خود هدف تعیین کرده اید که در هر هفته ۲ کیلوگرم وزن کم کنید٬ نیازی نیست هر روز خود را وزن کنید٬ بلکه در زمان های معینی مثلا آخر هر هفته خود را وزن کنید.

به اشتراک بگذارید: تلگرام گوگل پلاس لینکدین


۱ دیدگاه

نظر خود را بیان کنید