خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تغذیه سالـم سلامتـی

۳ ماده غذایی که می توانند درد مفاصل شما بییشتر کنند

درد مفصل

درد مفصل

هنگامیکه مفاصل سفت و متورم می شوند، دردشان می تواند هر کاری از برداشتن یک قلم تا رفتن به آشپزخانه برای پختن شام را کاملا زجر آور سازد. اگر شما از این احساس خبر ندارید، احتمالا کسی را می شناسید که چنین حسی را تجربه کرده باشد. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، از هر ۵ فرد بزرگسال در ایالات متحده، حدوداً ۱ نفر دارای آرتریت تشخیص داده شده توسط پزشک است.

در حالیکه هیچ راهی وجود ندارد تا مطمئن شوید مفاصل دردناکتان برای همیشه ناپدید می شوند، اما تحقیقات نشان می دهند که برخی مواد غذایی که به آنها لقب ضدالتهابی داده شده، مانند روغن زیتون، آجیل و ماهی های چرب می توانند مفید واقع شوند و سایر مواد غذایی می توانند مضر باشند.

اگر شما مواد غذایی زیر را هر روز مصرف می کنید، ممکن است احتمال عود درد مفصل تان را افزایش دهید.

گوجه فرنگی

در حالیکه گوجه فرنگی ها معمولا بعنوان مواد ضدالتهابی در نظر گرفته می شوند، اما افرادی که از یک نوع خاص آرتریت به نام نقرس رنج می برند، مدتهاست که تصور می کنند این میوه در واقع درد مفصل را تحریک می کند و یک تحقیق جدید، درستی حرف آنها را ثابت می کند. محققان، ۲۰۵۱ فرد مبتلا به نقرس را بررسی کردند، ۲۰% از آنها گوجه فرنگی را بعنوان یک محرک معرفی کردند. سپس آنها اطلاعات مربوط به ۱۲۷۲۰ نفر که نقرس نداشتند را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که خوردن گوجه فرنگی، سطوح اسید اوریک موجود در خون آنها را افزایش داد. اسید اوریک بالا، علت زمینه ای عمده بروز نقرس است. حاضر نیستید گوجه فرنگی را کنار بگذارید؟ محققان می گویند که مجبور نیستید این کار را انجام دهید فقط مصرف آن را کاهش داده و مطمئن شوید که بطور منظم، یک داروی کاهنده اسید اوریک مصرف می کنید.

مطلب مرتبط:  ۷ چیزی که در مورد آرتروز نمی‌دانید

روغن های ذرت، آفتابگردان، گلرنگ، سویا و پنبه دانه

شما احتمالا در مورد اسیدهای چرب امگا ۳ ، چیزهایی شنیده اید مولکولهایی که باعث می شوند سالمون و گردو، اینقدر برای شما مفید باشند. اما آیا در مورد اسیدهای چرب امگا ۶ نیز شنیده اید؟ این احتمال وجود دارد که مقدار بیش از حد از آنها را مصرف می کنید. از آنجا که اسیدهای چرب امگا ۶ در روغن سویا وجود دارند و روغن سویا، تقریبا در هر ماده غذایی بسته بندی که شما از قفسه های فروشگاه مواد غذایی بر می دارید، بکار می رود، یک رژیم غذایی آمریکایی معمولی می تواند تا ۲۵ برابر اسیدهای چرب امگا ۳، دارای اسیدهای چرب امگا ۶ باشد. آن نسبت نابسامان می تواند در مفاصل شما اختلال ایجاد کند. تحقیقات نشان می دهد که هر نسبت بزرگتر از ۱۰ به ۱ می تواند باعث مشکلاتی مانند آسم، بیماری قلبی عروقی و التهاب شود. تحقیقات پیشنهاد می کنند که افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید، نسبت شان را به ۲ یا ۳ به ۱ کاهش دهند. این در واقع ، التهاب را در شرکت کنندگان این مطالعه که مبتلا به این بیماری بودند، مهار کرد. اسیدهای چرب امگا ۶ در غذاهای سرخ شده، مارگارین، زرده تخم مرغ و گوشتها نیز یافت می شوند.

مطلب مرتبط:  چرا طرز ایستادن یا نشستنمان مهم است؟

نوشابه های شیرین

حتی نوشابه رژیمی نیز مضرات خودش را دارد. اما چیزهای خیلی شیرین، هیچ فایده ای برای سلامت شما ندارند. با توجه به مجله تغذیه بالینی آمریکا، مصرف قند علاوه بر قرار دادن شما در خطر ابتلا به دیابت، می تواند باعث انتشار پیام رسانان التهابی به نام سیتوکین ها شود. هنگامیکه محققان، داده های دو مطالعه بزرگ را که ۳۰ سال را پوشش می دادند، تجزیه و تحلیل کردند، ارتباطی بین مصرف قند و خطرابتلا به آرترزو پیدا کردند. ریسک ابتلا به آرتروز در خانمهایی که یک یا تعداد بیشتر  نوشابه در روز نوشیدند، نسبت به آنهایی که اصلا نوشابه مصرف نکردند، ۶۳ درصد بالاتر بود.

نظر دهید

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید