خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

تناسب اندام

بالاخره پیلاتس چیست؟

پیلاتس

حتما شما هم امروزه نام پیلاتس را زیاد شنیده‌اید. اما به راستی پیلاتس چیست؟

پیلاتس تمرینی است برای کشیدن عضلات، تقویت و بازگرداندن تعادل بدن. اصل و ریشه پیلاتس بر آناتومی اسکلت و عضلات بدن استوار است. مربی پیلاتس سعی می‌کند تمرین فراگیری برای کل بدن تهیه کند و در هر جلسه تمرینی تمام بدن را درگیر کرده و به تعادل لازم رسانده و عضلات را به حداکثر بازدهی برساند.

تفاوت اصلی و جامع پیلاتس با دیگر تمرینات همین است. پزشکان ورزشی، فیزیوتراپیست ها و ورزشکاران، پیلاتس را امروزه به عنوان یکی از ایمن‌ترین فرم‌های ورزش پیشنهاد می‌کنند. بدون توجه به سن و سال و میزان فعالیت افراد، پیلاتس می‌تواند برای هرکس مفید باشد.

فواید پیلاتس

جوزف پیلاتس، پدید آورنده ورزش پیلاتس می‌گوید: «اولین شرط لازم برای فعالیت فیزیکی سالم، احساس شادی است. برای رسیدن به این احساس شادی، شما باید بدنتان را به طور کامل بشناسید. اگر در سن ۳۰ سالگی بدنتان منعطف و روی فرم نیست، زود پیر شده‌اید. اگر در ۶۰ سالگی بدنی نرم، منعطف و قوی دارید، آنگاه باید خود را جوان بدانید.»

مطلب مرتبط:  ۵۰ دلیل برای اینکه امروز تمرین را نادیده نگیرید

پیلاتس برای فیتنس، بدست آوردن سلامتی و مهم‌تر از همه سالم ماندن مفید است.

تأثیر پیلاتس بر تناسب اندام

  • اصلاح فرم بدن
  • بهبود قابلیت‌های حرکتی و انعطافی
  • افزایش حجم عضلات
  • تقویت قسمت شانه و لگن
  • بهبود سلامت مفاصل از طریق بهبود قابلیت‌های حرکتی و تقویت ماهیچه‌های اطراف مفاصل
  • تمرین مکمل برای ورزشکاران حرفه‌ای

تأثیر بر سلامت بدن

  • تسریع در بهبودی آسیب‌ها، جراحات و توانبخشی فیزیکی بدن
  • بهبود تعادل و هماهنگی اجزای بدن در افراد مسن
  • تمرینی ایمن و عالی برای قبل و بعد از زایمان
  • آرام کردن دردها
  • حفظ و افزایش تراکم استخوان
  • بهبود گردش خون و کارایی شش‌ها و سیستم تنفس
  • تمرینی مفید و مناسب برای اهداف درمانی

تأثیر بر سلامت روان

  • باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید
  • استرس و فشار را از بین می‌برد و باعث می‌شود که احساس بهتری داشته باشید
  • هشیاری کلی بدن را افزایش می‌دهد
  • جسم، ذهن و روح شما را ارتقا می‌دهد
  • کیفیت زندگیتان را افزایش می‌دهد
مطلب مرتبط:  ۵ باور اشتباه در مورد پیلاتس

جوزف پیلاتس می‌گوید: «پیلاتس بدن را به طور یکنواخت بهبود می‌بخشد، فرم غلط بدن را از بین می‌برد، انرژی فیزیکی را باز می‌گرداند، ذهن را نیرو می‌بخشد و روح را ارتقا می‌دهد.»

۱۵ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • سلام آیا پیلاتس باعت میسه رو کمر باریک داشته باشیم و خط رو شکم بیوفته؟
    میخواستم ببینم با فیتنس چه فرقی داره ؟

  • با سلام
    لطفا بگین آیا برای خانم ها پیلاتس میتونه بجای بدنسازی باعث تناسب اندام بشه؟ یعنی شکم صاف و سفت و باسن خوش فرم و بدون چربی؟

    • سلام زینب عزیز؛

      در مورد این دو سوالی که پرسیدید، بین ورزش‌های مختلف تقریبا تفاوتی وجود ندارد. سه تا چهار جلسه‌ی ۴۵ دقیقه‌ای در هفته برای ورزش به جهت رسیدن به سلامتی و تناسب اندام کافیست.

      بهترین زمان هم زمانی هست که خودتون حس می‌کنید بیشترین میزان انرژی و شادابی رو برای لذت بردن از ورزش دارید. برخی اوقات هم این موضوع زیاد دست خود ما نیست، مثلا باشگاه مورد نظرتون تنها در ساعات خاصی باز است و یا ما در ساعات خاصی گرفتاری های خاصی داریم.

    • علیرضای عزیز؛
      مرجع رسمی پیلاتس http://pilatesfoundation.com هست، ولیکن فکر نمی‌کنم آموزش‌های رایگان داشته باشه.
      همین که شما به اینترنت دسترسی دارید خودش بزرگ‌ترین نعمت هست :)
      می‌تونید در وب‌سایت youtube عبارت pilates رو جستجو کنید و انواع تمرینات آموزشی رو مشاهده کنید. و یا اگر گوشی smart phone دارید، اپلیکیشن‌هایی برای آموزش پیلاتس وجود دارد که می‌تونید از اونها بهره ببرید.
      همچنین کتاب‌هایی هم در رابطه با تمرینات پیلاتس در بازا موجود هست.

  • ممنون میشم حرکات ورزشی که باعث آب شدن چربی زائد قسمت کمر وبالای باسن میشن رو آموزش بدید.بعضی ها بهش دکمه میگن. باآرزی کامیابی برای شما دوستان

    • من خیلی انگیزه دارم پیلاتس یاد بگیرم و یه شهرستان کوچک زندگی می کنم که عمرا کسی اسم پیلاتس رو نشنیده پس دسترسی به مربی ندارم شما به عنوان مربی پیلاتس پیشنهادتون به من چیه؟من ناچارا فقط کاردیو انجام میدم که بدنمو سالم نگه دارم و بسیار مشتاق یادگیری پیلاتس هستم. ممنون