ورزش‌های مناسب دختران نوجوان

ورزش برای تمام کودکان ضروری است، اما ورزش کردن برای دختران، فواید ویژه‌ای دارد. به اعتقاد مجله‌‌ی Kids Health، دخترانی که ورزش می‌کنند، در مدرسه بهترند و در مقایسه با بقیه‌ی دختران، بعدها در زندگی‌شان به احتمال کمتری سیگاری شده و به سرطان سینه مبتلا خواهند شد. هر چه زودتر دخترتان را به ورزش کردن تشویق کنید، به افزایش اعتماد بنفسش کمک بیشتری خواهد شد. داشتن اعتماد بنفس، در طول سالهای دشوار نوجوانی به وی کمک خواهد کرد تا خوشحال و قوی بماند.

شنا

اکثر کودکان، هیچ کاری را بیشتر از آب بازی و چلپ چلوپ کردن در استخر دوست ندارند! پس اگر دختر شما در رابطه با ورزش‌های گروهی و پیوستن به یک تیم دو دل است، تشویق وی به شنا یک انتخاب ایده آل است. همچنین شنا کردن برای کودکان مفرح هم هست، پس این موضوع می‌تواند به کودکتان بیاموزد که ورزش کردن می‌تواند لذت بخش باشد. حتی زمانی که هوا سرد است، دختر شما می‌تواند ورزشش را در استخرهای سرپوشیده ادامه دهد.

فوتبال

تقریبا تمام شهرها تیم فوتبالی دارند که فرصت پیوستن دختر شما به تیم‌های فوتبال را فراهم می‌کند. از آنجایی که معمولا اغلب مدارس دبیرستانی هم تیم‌های فوتبالی دارند، دختران نوجوان حداقل می‌توانند در دوران دبیرستانشان فوتبال بازی کنند.

والدینی که دستشان تنگ است هم خیالشان راحت خواهد بود، چرا که فوتبال به تجهیزات یا البسه‌ی ویژه‌ای احتیاج ندارد، بنابراین ورزش نسبتا ارزانی برای دختران نوجوان خواهد بود.

ژیمناستیک

هر دختر کوچکی که المپیک‌های تابستانه را تماشا کرده باشد، از اینکه روزی ژیمناستیک یاد بگیرد قطعا خوشش می‌آید. از آنجایی که هر ژیمناست، خودش به تنهایی بازی می‌کند اما در نهایت عضوی از یک تیم است، این ورزش کار تیمی و از سوی دیگر کارایی و هنر انفرادی را به یک دختر نوجوان خواهد آموخت.

همچنین این ورزش ظرافت و هماهنگی را نیز به دختران یاد خواهد داد، که می‌تواند با رشد آنها، به اعتماد بنفسشان بیفزاید. دختران، از زمانی که تازه به راه می‌افتند، می‌توانند ژیمناستیک را شروع کنند، بنابراین هنگامی که رشد می‌کنند، هم از نظر جسمی خوش‌اندام خواهند بود و هم از ورزش کردن لذت می برند.

بیس بال یا سافت بال

مشاهده‌ی کارتون‌های شاهزاده‌ای یا مراسم‌های مجلل زیباترین زنان، شاید به دختران این حس را القا کند که موجودی حساس، شکننده و ضعیف هستند. پس انجام بازی‌هایی مثل بیس‌بال یا سافت‌بال، به آنها خواهد آموخت که آنها هم می‌توانند قوی باشند. پرتاب و دریافت توپ، قدری نیاز به حرکات مهاجمانه دارد، پس آنها بدون اینکه خطر ورزش‌های سنگینی مانند فوتبال آمریکایی را بپذیرند، یاد می گیرند که قوی و محکم باشند.

13 نظر ارسال شده است

  1. فاطمه

    سلام من ۱۶ سالمه
    ورزش ایروبیک برای من مناسب هست یا خیر؟
    در ضمن قدم ۱۷۳ و وزنم هم ۶۵ کیلو هست

  2. عطیه

    باسلام ببخشید میخواستم بدونم تیراندازی با تیرو کمان یا هندبال برای یک دختر ۱۴ ساله مناسبه یا خیر؟….باتشکر

  3. عطیه

    سلام میخواستم بدونم تیراندازی با تیرو کمان یا هندبال برای یک دختر ۱۴ ساله مناسبه یا خیر؟….باتشکر

  4. بیتا

    سلام من ۱۲سالمه و ۱۴۳قدم و۴۰کیلو وزنمه.من میخوام برم رزمی اما نمیدونم چیکار کنم برم یا نه باید بگم که من وقتی بچه بودم و ۴و ۵ماهگی کلیه سمت چپمو به خاطر چسبندگی عمل کردم و کاکرد سمت راستم۹۰و سمت چپم۶۰ .اینوهم بگم که الان کاملا خوب شدم و میتونم تمام ورزش هارو برم بدون اینکه مشکلی پیش بیاد حتی در مسابقات تناب و اسکیت و ژیمناستیک هم مقام دارم تناب ۴کشورها،اسکیت۱استان ها،ژیمناستیک۱استان ها.
    من فقط اومدم بگم محظ اطمینان جوابمو زود بگین ممنون میشم.

    1. شادی شکوهی

      انشاءالله زود حالت خوب بشود من ۱۲ سالم جزو بهترین شنا گر هستم و ۵ مدال طلا دارم ۳ برنز و۲ نقره و تا
      الان ۶ مسابقه ی آسیایی رفتم

  5. ترنم

    سلام من 12سالمه اگه ورزش هایی مثل والیبال یا دراز و نشست و حرکت ران کمر را انجام بدم قدم بلند میشه خواهش میکنم کمکم کنید

    1. مجله تناسب اندام

      سلام ترنم عزیز، بله البته :)
      کلا ۳ چیز هست که خیلی به رشد کمک خواهد کرد. ورزش مستمر، تغذیه کامل، و استراحت کافی. که هیچوقت نباید از اینها غافل بشید. امیدواریم به قد دلخواهتان برسید :)

    2. شادی جلالی

      انشاءالله زود حالت خوب بشود من ۱۲ سالم جزو بهترین شنا گر هستم و ۵ مدال طلا دارم ۳ برنز و۲ نقره و تا
      الان ۶ مسابقه ی آسیایی رفتم

  6. طناز

    سلام من 18سالمه 60کیلو هستم دوست دارم برم ژیمنآستیک آیآ سن در این ورزش مهم است ؟؟سوال ب
    عدیم شنیدم ک ژیمناستیک قد و کوتاه میکند آیآ واقعا مبنای علمی دارد یا ن؟؟ممنون میشم جواب بدین ..قدمم 168هست لطفا زود جواب بدین

    1. مجله تناسب اندام

      سلام، خیر. اما هر چه زودتر شروع کنید بهتر است :) در مورد قد هم خیر، چنین موضوعی صحت ندارد.

      1. صبا

        سلام.من 16 سالمه و وزنم 48 و قدمم 168 هستش.میخواستم بدونم که شروع ژیمناستیک برای من دیر نیست؟ با توجه به اینکه قبلا اصلا این ورزشو کار نکردم ولی حدود 4 یا 5 سال باله کار میکردم

        1. مجله تناسب اندام

          سلام صبای عزیز،
          برای شروع، هیچوقت دیر نیست. البته قطعا نمی‌توان شروع ژیمناستیک در کودکی یا نوجوانی را با شروع آن در این سن مقایسه کرد. اما بهرحال مشکلی نیست. موفق باشید :)

  7. زهرا جوکار

    شما بیشتر ورزشهایی رو نوشتین که برای خارجیهاس!
    بدرد تحقیق من نخورد ولی آموزنده بود، ممنون!

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!