عرق کردن و انتشار بوی بد بدن هنگام تحرک و ورزش نرمال است؛ اما برخی افراد به دلایلی این بوی بد را بسیار شدیدتر تجربه می کنند. کمبود ویتامین، استفاده از لباس های نامناسب و نتراشیدن موهای بدن برخی از علل مؤثر در ایجاد بوی بد بدن در باشگاه هستند. با شستن لباس ها پس از هر جلسه تمرینی در باشگاه، استفاده از لوازم بهداشتی باکیفیت و استفاده از عطر و ادکلن های لوکس راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار بوی شدید بدن در باشگاه هستند.

چرا بعضی از بدن ها در باشگاه به شدت بدبو می شوند

کمبود ویتامین بوی بد بدن را تشدید می کند

افرادی که بدنشان در باشگاه به شدت بدبو می شود، معمولاً سبزی های تازه و مواد مغذی کم تری مصرف می کنند. سبزی ها نقش مهمی در تأمین ویتامین های بدن داشته و یکی از نشانه های کمبود آن ها همین بوی شدید بدن است. ویتامین B12 یکی از ویتامین هایی است که کاهش آن باعث ایجاد بوی بد بدن می شود. با رساندن برخی از ویتامین ها و مکمل ها به بدن خود می توانید از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید. منیزیم، کلروفیل، پروبیوتیک ها و زینک تعدادی از این موارد هستند که بوی بد بدن در باشگاه را کاهش می دهند.

ترشح بیش از حد آنزیم بو؛ عاملی برای شدت یافتن بوی بدن در باشگاه

بوی بد بدن مخصوصاً پس از ورزش در باشگاه می تواند به علت افزایش ترشح یک آنزیم به نام “بو” باشد. این آنزیم در بدن به واکنش های شیمیایی سرعت می بخشد. هنگامی که مقدار آنزیم بو در بدن افزایش پیدا می کند، بوی بد بدن نیز تشدید می شود. برخی باکتری های پوست که بیشتر در ناحیه زیربغل تجمع می کنند، وظیفه ترشح آنزیم بو را برعهده دارند.

بوی بد بدن در ورزش

نتراشیدن موهای بدن قبل از شروع ورزش بوی تعریق را تشدید می کند

موهای بدن دلیل اصلی بوی بد نیستند؛ ولی پس از ورزش در باشگاه و تعریق باعث تشدید بو می شوند. منفذهای زیادی در موهای بدن وجود دارد و از آنجایی که هنگام ورزش، عرق و باکتری ها روی پوست می آیند، امکان جذب شدنشان به این منافذ افزایش پیدا می کند. برخی قسمت های بدن مانند زیربغل نسبت به سایر نواحی بیشتر عرق کرده و بوی بد ناشی از تعریق را بیشتر می کنند. با تراشیدن موهای این نواحی می توانید از بوی بد جلوگیری کنید.

بوی بد تعریق بدن ناشی از عرق گیر نبودن لباس ورزشی

پوشیدن لباس ورزشی با جنس نامناسب می تواند یکی از دلایل بد بو شدن بدن در باشگاه باشد. پیش از ورزش لباس های خود را بو کنید؛ حتی اگر بوی خفیفی احساس کنید، به این معنی است که این بو هنگام ترکیب با عرق، خیلی شدیدتر خواهد شد. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل لباس هایتان را پس از ورزش بشویید. اگر بو با شست و شو نیز از بین نرفت، می توانید خشک شویی، یا خواباندن آن ها در سرکه و جوش شیرین را امتحان کنید. اگر باز هم برطرف نشد، جنس لباس هایتان مشکل دارد و باید آن ها را عوض کنید. برخی لباس های ورزشی از پارچه های چندلایه دوخته می شوند. این لباس ها عرق را جذب کرده و از انتشار آن روی سطح پوست جلوگیری می کنند. لباس ورزشی های ضد تعریق ممکن است در اثر تعرق خیس شوند؛ اما بوی بد بدن را دفع خواهند کرد.

از بین بردن بوی بد بدن پس از ورزش

بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد بدن پس از ورزش

مهمترین دلیل بوی بد بدن در باشگاه، مرطوب بودن بدن یا مرطوب شدن آن حین تمرین است. اگر قبل از مراجعه به باشگاه استحمام کرده و بدن خود را کاملاً خشک نکنید، احتمال تشدید این بوی بد تعرق وجود دارد. همچنین افرادی که در طول روز فعالیت های شدید انجام داده و زیاد عرق می کنند و سپس برای ورزش به باشگاه می روند، بیشتر مستعد انتشار بوی بد هستند. بنابراین باید رطوبت بدن خود را با استفاده از ضد تعریق ها و موارد مشابه آن ها کنترل کنید.

اگر می خواهید علاوه بر کنترل بوی بد بدنتان، لاکچری و خاص به نظر برسید، استفاده از یک عطر مرغوب و لوکس، راهکاری آسان و منحصربه فرد برای شما است. تأثیر استفاده از یک عطر مرغوب با ماندگاری بالا در باشگاه را دست کم نگیرید. عطر بولگاری، عطری خاص و جذاب است که ورزشکاران و حتی شرکت های برند جهانی از آن استفاده می کنند( منبع ). رایحه دلپذیر و خاص عطر بولگاری شما را از بوی بد در باشگاه مصون می سازد و استفاده از این عطر انتخابی هوشمندانه و ایده آل محسوب می شود.

کلام آخر

بوی بد شدید بدن در باشگاه پس از ورزش می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از این عوامل مانند بو گرفتن لباس های ورزشی و موهای بدن مخصوصاً در ناحیه زیربغل را می توان به راحتی برطرف کرد. برخی هم با تأمین ویتامین ها مانند ویتامین B12 و مکمل هایی مانند منیزیم و تصحیح رژیم غذایی برطرف می شوند. استفاده از عطر بولگاری هم روشی متمایز برای جلوگیری از بوی بد شدید در باشگاه و خاص کردن استایل شما محسوب می شود.