رپورتاژ آگهی

مواد بلیچینگ دندان

داشتن دندان‌هایی سفید همچون مروارید و عاری از هر گونه لک، آرزوی هر فردی است. امروزه روش‌های مختلفی نظیر کامپوزیت دندان، لمینت دندان و بلیچینگ دندان برای سفیدکردن دندان وجود دارد. در این میان، بلیچینگ دندان سریع‌ترین روش موجود برای روشن‌ترکردن دندان‌ها است.

روش‌های مختلف بلیچینگ دندان کدام اند؟ سفیدی دندان بدون نیاز به کامپوزیت و لمینت چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه این مطلب مزایا و معایب مواد کامپوزیتی و تفاوت آن‌ها را با بلیچینگ دندان بررسی خواهیم کرد.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان روشی است که برای سفیدکردن دندان‌ها از آن استفاده می‌شود. در این روش رنگ دندان‌ها با استفاده از مواد مخصوص بلیچینگ حاوی هیدروژن پراکساید چند درجه روشن‌تر می‌شود.

در روش بلیچینگ دندان‌های فرد ابتدا معاینه شده و تمام پوسیدگی‌ها و عفونت‌های موجود در آن‌ها درمان می‌شود. سپس دندانپزشک بسته به میزان زردشدگی و عمر لکه‌ها، از مواد بلیچینگ با غلظت مناسب استفاده می‌کند. غلظت مواد سفیدکننده در روش‌های مختلف بلیچینگ دندان با هم متفاوت است.

روش‌های بلیچینگ دندان کدام اند؟

بلیچینگ دندان به دو صورت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ انجام می‌شود. هوم بلیچینگ، روشی است که پروسه سفیدکردن دندان‌ها در خانه انجام می‌شود. هوم بلیچینگ به این معنا نیست که بدون تجویز دندانپزشک قابل انجام است. برای هوم بلیچینگ هم باید به دندانپزشکی مراجعه کرده و طبق دستور دندانپزشک از مواد بلیچینگ مخصوص سفیدکردن دندان‌ها در خانه استفاده کنید.

در روش هوم بلیچینگ، دندانپزشک از دندان‌های شما یک قلب تهیه کرده و طبق آن یک تری شفاف پلاستیکی مختص آن‌ها در لابراتوار ساخته می‌شود. پس از اعمال مواد سفیدکننده روی دندان‌ها، تری مخصوص روی آن‌ها قرار می‌گیرد. این پروسه را باید برای چند ساعت در روز به مدت حداکثر 2 هفته انجام دهید.

آفیس بلیچینگ روش دیگر سفیدکردن دندان‌ها است که در مطب دندانپزشکی انجام می‌شود. تفاوت مهم آفیس بلیچینگ با هوم بلیچینگ، در مدت زمان انجام آن است. آفیس بلیچینگ تنها در یک جلسه دندانپزشکی انجام شده و نتایج آن بلافاصله قابل مشاهده است. همچنین غلظت مواد سفیدکننده در روش آفیس بلیچینگ بیشتر از روش هوم بلیچینگ است، به همین دلیل دندان‌ها زودتر و بیشتر سفید می‌شوند.

مزایای بلیچینگ دندان چیست؟

از مهم‌ترین مزایای سفیدکردن دندان با بلیچینگ دندان عبارتند از:

  • روش بلیچینگ دندان، روشی سریع، بدون درد و غیرتهاجمی است
  • در این روش دندان‌های شما دستکاری و تراشیده نمی‌شوند
  • سفیدکردن دندان با بلیچینگ بسیار مقرون به صرفه‌تر از سفیدکردن دندان با روش‌های دیگر نظیر کامپوزیت و لمینت است

به طور کلی اگر به دنبال راهی سریع، برای سفیدکردن دندان‌های خود هستید بلیچینگ دندان بهترین راه پیش روی شما است. کیفیت نتایج بلیچینگ دندان، بعد از مهارت دندانپزشک به کیفیت مواد بلیچینگ دندان هم بستگی دارد.

بلیچینگ دندان چه تفاوتی با کامپوزیت دندان دارد؟

رقیب سرسخت و قدیمی بلیچینگ دندان در سفیدکردن دندان، کامپوزیت است. کامپوزیت دندان روشی است که در آن از مواد کامپوزیتی برای سفیدکردن دندان‌ها استفاده می‌شود. در این روش، مواد کامپوزیتی روی دندان قرار داده شده و دندانپزشک به آن‌ها شکل می‌دهد.

بنابراین لکه‌های دندان در این روش از بین نمی‌روند، بلکه پوشانده می‌شوند. کامپوزیت دندان همچنین برای رفع نواقصی چون شکستگی، لب‌پرشدگی و فاصله بین دندان‌ها هم استفاده می‌شود. بنابراین بلیچینگ دندان زمانی مناسب است که دندان‌های فرد مشکلی جز رنگ و لکه نداشته باشند.

مزایای سفیدکردن دندان با کامپوزیت

از مزایای مهم سفیدکردن دندان‌ها با مواد کامپوزیتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفیدی دندان‌ها با این روش دوام بیشتری دارد
  • نواقص جزئی دندان‌ها مثل شکستگی و ترک خوردگی را می‌توان با این روش درمان کرد
  • شکل و فرم دندان‌ها با کامپوزیت دندان قابل ترمیم و تغییر است
  • میزان سفیدکردن دندان در روش کامپوزیت قابل کنترل است

در مورد اینکه کامپوزیت بهتر است یا بلیچینگ دندان، نمی‌توان نظر قطعی داد. زیرا هر کدام مزایا و معایبی دارند که باید آن‌ها را با هم مقایسه کرد. برای مثال برخی از افراد نمی‌توانند کامپوزیت دندان انجام دهند می‌توانند از روش بلیچینگ برای سفیدکردن دندان‌هایشان استفاده کنند.

در حالی که برخی دیگر مجاز به انجام بلیچینگ دندان نیستند و باید کامپوزیت کنند. برای انتخاب روش سفیدکردن دندان، شرط اصلی مشورت با دندانپزشک و ارزیابی دقیق دندان‌ها است.

ژل هوم بلیچینگ 20% opalescence اولترادنت

بهترین مواد بلیچینگ هوم دندان

همان طور که گفتیم، در نتایج بلیچینگ دندان در کنار مهارت دندانپزشک، کیفیت مواد بلیچینگ اهمیت زیادی دارند. مواد بلیچینگ در برندهای مختلف با غلظت‌های متنوع در بازار وجود دارند.

شما باید با درنظر گرفتن شرایط مراجع، میزان زردشدگی دندان‌ها و دوام لکه‌ها از ژل بلیچینگ هوم با غلظت مناسب استفاده کنید طوری که هم دندان‌ها به درجه سفیدی مورد نظر برسند و هم باعث حساسیت لثه ها نشود. برخی از بهترین انواع مواد بلیچینگ هوم عبارتند از:

  1. ژل هوم بلیچینگ 20% opalescence اولترادنت
  2. Opalescence go – بلیچینگ هوم 15% الترادنت
  3. Home Whitening – بلیچینگ هوم وایت اسمایل
  4. Opalescence 15% – بلیچینگ هوم 15% الترادنت
  5. Home Whitening – کیت بلیچینگ هوم وایت اسمایل

انتخاب ماده بلیچینگ در روش بلیچینگ هوم حساسیت زیادی دارد. باید سعی کنید از مواد بلیچینگ برندهای مطرح چون الترادنت استفاده کنید که باعث بروز حساسیت در مراجعان نمی‌شوند.

بهترین مواد بلیچینگ برای سفیدکردن دندان‌ها در مطب

برندهای مختلفی مواد بلیچینگ آفیس را تولید و عرضه می‌کنند. بهترین برندها آن‌هایی هستند که باعث حساسیت در بیمار نمی‌شوند و درجه سفیدی دلخواه را نیز ایجاد می‌کنند. از بهترین برندهای بلیچینگ آفیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بلیچینگ آفیس بوست 40% الترادنت – %40 Opalescence Boost
  2. Power Whitening – بلیچینگ آفیس وایت اسمایل
  3. QUICK Opalescence %45 – بلیچینگ اپالسنس کوئیک 45%

بهترین مواد کامپوزیتی برای سفیدکردن دندان‌ها کدام اند؟

کیفیت مواد کامپوزیتی برای سفیدکردن دندان در روش کامپوزیت، اهمیت بسیار زیادی دارد. مواد کامپوزیتی نامرغوب نمی‌توانند به خوبی تغییر رنگ دندان‌ها را بپوشانند. همچنین مواد کامپوزیتی نامرغوب شکل‌دهی و پولیش‌پذیری خوبی ندارند و شکل نهایی ترمیم، دلخواه بیمار نخواهد بود.

این مواد معمولا دوام خوبی هم ندارند و خیلی زود دچار شکستگی می‌شوند. از بهترین مواد کامپوزیتی برای سفیدکردن دندان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامپوزیت آی‌پی‌اس – IPS Empress Direct
  • Gradia Direct – کامپوزیت گرادیا جی سی
  • G-aenial – کامپوزیت جیانیال جی سی
  • Point 4 – کامپوزیت پوینت 4 کر
  • Charisma Diamond Row Refill – کامپوزیت کاریزما دایموند
  • Filtek P60 Posterior Refill – کامپوزیت پی ۶۰ خلفی تری ام
  • Vit-l-escence ـ کامپوزیت وایتال سنس الترادنت
  • Blocker – کامپوزیت بلاکر توکویاما

تمام این محصولات را می‌توانید از فروشگاه دنتیوا تهیه کنید. در این فروشگاه می‌توانید بیش از 10 مدل کامپوزیت دندان با قیمت‌های مختلف از بهترین برندها را با هم مقایسه کرده و بخرید.

دنتیوا، دستیار اول مطب شما

اگر به دنبال یک فروشگاه اینترنتی کامل و جامع برای فروش تجهیزات و مواد اولیه دندانپزشکی هستید، بدون شک دنتیوا یکی از بهترین فروشگاه‌های این عرصه است. در فروشگاه دنتیوا می‌توانید انواع مختلف مواد اولیه و تجهیزات تمام حوزه‌های دندانپزشکی از دندانپزشکی عمومی گرفته تا حوزه ترمیمی و زیبایی را تهیه کنید.

در فروشگاه دنتیوا محصولات بهترین برندهای خارجی دندانپزشکی از جمله برندهای FGM، BISCO ، cobal، ztdental و برندهای ایرانی نظیر فتاح طب را می‌توانید با قیمتی فوق‌ العاده بخرید. مزایای خرید از فروشگاه دنتیوا عبارتند از:

  1. ارسال سریع
  2. پشتیبانی 24 ساعته
  3. عرضه محصولات اصل با تضمین اصالت کالا
  4. عرضه محصولات با 7 روز ضمانت بازگشت
  5. پرداخت آسان
  6. تنوع محصولات
  7. امکان مقایسه برندهای مختلف برای خرید مواد اولیه دندانپزشکی

برای مشاهده و خرید محصولات دندانپزشکی از فروشگاه دنتیوا، به آدرس اینترنتی dentiwa.com مراجعه کنید.