دیوید گاگینز - اندرو هوبرمن

به ندرت پیش می‌آید که با شخصیتی مرموز مثل دیوید گاگینز روبرو شوید و از دیدگاه و اهدافش الهام نگیرید. دکتر اندرو هوبرمن ، نوروساینتیست معروف، دیوید را به یک گفتگوی سازنده دعوت کرده بود که در آن هر دو نفر، درباره اراده و چگونگی کارکردش در مسیر گسترش مغز با روش‌های شگفت‌انگیزی بحث کردند. او اخیرا در جلسه پرسش و پاسخ در سیدنی به انعکاس این جلسه پرداخت و در مورد برخی از موقعیت‌های پشت صحنه صحبت کرد که باعث شد احترام بیشتری برای ورزشکار قائل شود. دیده‌ها و شنیده‌های دکتر هوبرمن نشان می‌دهد این شخصیت چقدر جذاب و الهام‌بخش است. اما قبل از اینکه در مورد نظرات هوبرمن صحبت کنیم، بهتر است کمی هر دو شخصیت یعنی گاگینز و هوبرمن را بشناسیم. به همین دلیل بحث را با معرفی این شخصیت‌ها شروع می‌کنیم.

دیوید گاگینز کیست؟

دیوید گاگینز یک افسر نیروی دریایی بازنشسته است و تنها عضو نیروهای مسلح ایالات متحده است که آموزش SEAL که شامل دو هفته جهنمی است ، مدرسه تکاوری ارتش ایالات متحده که به عنوان سرباز افتخاری فارغ‌التحصیل شد و آموزش کنترل‌کننده هوایی تاکتیکی نیروی هوایی را تکمیل کرده است.

گاگینز یک ورزشکار استقامتی موفق است، بیش از 60 ماراتن، سه گانه و فوق سه‌گانه را به پایان رسانده است و رکوردهای جدیدی را ثبت کرده و مرتبا در بین پنج مسابقه برتر قرار گرفته است.

اندرو هوبرمن

اندرو هوبرمن کیست؟

اندرو هوبرمن یک عصب‌شناس و پروفسور مستقر در ایالات متحده است که پادکست مشهوری به نام Huberman Lab را مدیریت می‌کند. به همین دلیل هم بسیار محبوب و مشهور شده است. او در حال حاضر استاد دانشگاه استنفورد هم هست. مدرک کارشناسی خودش را از دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا دریافت کرد و بعد برای کارشناسی ارشد و مراتب بالاتر به دانشگاه برکلی کالیفرنیا رفت.

نظر اندرو هوبرمن در مورد دیوید گاگینز

گاگینز اغلب به عنوان فردی با انگیزه بسیار زیاد شناخته می‌شود که به باورهای خودش بسیار پایبند بوده و نگرش غیرمعمولی نسبت به اهداف خود اتخاذ کرده است. زمانی که دکتر هوبرمن او را در موارد متعدد ملاقات کرد، تایید کرد که این ورزشکار در زندگی واقعی به همان اندازه که در فضای مجازی با او مواجه می‌شویم، جدی و پیگیر است.

این نوروساینتیست با یادآوری یکی از خاطراتش با گاگینز از سال 2016، وقتی که در یک رویداد با هم ملاقات داشتند، افکار واقعی که در مورد گاگینز دارد را روی دایره ریخت. او گفت که این افسر سابق نیروی دریایی، چطور با چمدانش حدود 14 مایل را تا فرودگاه دویده بود. او در مورد دیوید می‌گوید:

” و من با خودم فکر می‌کنم، این پسر، او دیوانه است و من دوستش دارم!. منظورم این است که او یک مرد واقعی است.”

با این حال، چیزی که دکتر هوبرمن را بیشتر از همه مجذوب خود کرد این بود که چطور گاگینز به نظرات یا افکار کسی اهمیت نمی‌داد. او فقط به دنبال چیزی رفت که احساس می‌کرد درست است و این بهترین کاری بود که می‌توانست در حق خودش انجام دهد. گاگینز در عرض چند ماه مقدار زیادی از وزن خودش را کاهش داد و مسافتی طولانی را طی کرد تا خوش‌اندام بماند. همه این‌ها را بخاطر اراده بسیار قوی و عطشی که نسبت به تعهد و هدفش داشت انجام داد.

دکتر هوبرمن همچنین علاقه خودش به علمی که پیش زمینه اراده است و اینکه چطور گاگینز با موفقیت از قدرتش برای تحقق اهدافش استفاده کرد را ابراز کرد. به نظر می‌رسد افزایش چالش‌ها و انجام وظایفی که فرد نمی‌خواهد تغییرات قابل توجهی در ساختار مغز ایجاد کند، برای اندرو هوبرمن جذاب است.

” به نظر می‌رسداز انجام کارهایی که سخت هستند لذت نمی‌بریم، یا باید خود را برای انجام دادن، رشد و تقویت فعالیت در قشر میانی سینگولیت قدامی تحت فشار قرار دهیم.”

در نهایت، همه این‌ها به این خلاصه شد که چطور می‌توان از مزایای انجام کارهای دشوار برای آماده شدن در مقابل استرس استفاده کرد. دکتر هوبرمن با تعامل گسترده خود با گاگینز، به گفتگو روند جذابی داد.

چطور دکتر اندرو هوبرمن به انعطاف‌پذیری دیوید گاگینز به عنوان یک قدرت نگاه می‌کند؟

نقش گاگینز به عنوان یک ورزشکار استقامتی شاید به حدی طرز تفکری را به او دیکته کرده باشد که اهدافش را به عنوان مجموعه‌ای از وظایف چالش‌برانگیز در نظر می‌گیرد. او تنها با اراده خالص، توانست برخی از سخت‌ترین چالش‌های فیزیکی که در قالب کاهش وزن و تمرین ذهنش با آن روبرو بود، غلبه کند. اما راز واقعی او این بود که صداها را از جهان بخواند و با گفتگوی درونی خود هماهنگ کند.

دیوید گاگینز

حقایقی در مورد دیوید گاگینز

مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، حقایق جذابی در مورد این ورزشکار اعجوبه است.

او از کودکی در معرض فقر و بد رفتاری بود.

گاگینز سیستم تربیتی سختی را تحمل کرد و با بد رفتاری و فقر روبرو شد. با این حال، او مبارزات گذشته خودش را به سوخت موتور انگیزه‌اش تبدیل کرد و آن‌ها را به چشم پله‌ای برای موفقیت و رشد بدون محدودیت دید.

گاگینز از مدرسه رنجر با بالاترین نمره و امتیاز فارغ‌التحصیل شد.

گاگینز یکی از بهترین شاگردان در مدرسه سخت‌گیرانه ارتش تکاوران بود و نه تنها آن را به پایان رساند، بلکه به عنوان مرد پرافتخار کلاس فارغ‌التحصیل شد و به خاطر عملکرد استثنایی‌اش شهرت خاصی پیدا کرد.

بر ناتوانی در یادگیری غلبه کرد.

گاگینز عملا در یادگیری ناتوان بود و با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کرد. اما اجازه نداد که این ناتوانی معرف شخصیت و موفقیتش باشد. او برای غلبه بر چالش‌های خود سخت کار کرد و الهام‌بخش کسانی شد که با موانع و چالش‌های مشابهی روبرو بودند.

گاگینز هزاران دلار برای خیریه‌های مختلف جمع‌آوری کرده است.

گاگینز بسیار برای کمک به دیگران مشتاق است و از موفقیت‌ها و رکوردهای استقامتی خودش به عنوان فرصتی برای جمع‌آوری سرمایه برای موسسات خیریه، حمایت از اهدافی مثل سازمان‌های کهن سربازان و تحقیقات سرطان در دوران کودکی استفاده کرده است.

او SEAL Hell Week را سه بار به پایان رساند.

در طول دوران آموزشی خود برای تبدیل شدن به یک افسر نیروی دریایی، گاگینز هفته جهنمی سخت SEAL را نه تنها یک بار، بلکه سه بار به صورت کامل تحمل کرد و انعطاف‌پذیری باورنکردنی خودش را به نمایش گذاشت.

گاگینز در جنگ عراق خدمت می‌کرد.

گاگینز شجاعانه در عراق، به عنوان بخشی از عملیات آزادی عراق خدمت کرد. تجربیات او در زمان جنگ دیدگاهش را به سختی‌های زندگی را شکل داد و عزم او را برای ایجاد تفاوت در رکورد و استانداردهای جهان تقویت کرد.

او بدنش را با تمرینات بدنی اختصاصی متحول کرد.

دیوید گاگینز زمانی بیش از 300 پوند وزن داشت، اما با تمرینات بدنی سخت، فیزیک بدنی خودش را کاملا متحول کرد و قدرت نظم و اراده را به نمایش گذاشت.

دیوید یک سخنران انگیزشی بسیار موفق است.

دیوید با استفاده از تجربیات و مسیر الهام‌بخشی که داشت، به یک سخنران انگیزشی مورد توجه و موفق تبدیل شده است که پیامش را در مورد انعطاف‌پذیری و بهبود خودش با مخاطبان در سراسر جهان به اشتراک می‌گذارد.

زمانی در مسابقات استقامتی شرکت کرد که آسیب‌دیدگی داشت.

علی‌رغم اینکه گاگینز از صدمات متععدی از جمله شکستگی و فشارهی استرسی رنج می‌برد، درد را پشت سر گذاشته و به رقابت در مسابقات استقامتی ادامه داده است و سرسختی ذهنی باورنکردنی خودش را ثابت کرد.