رپورتاژ آگهی

نکاتی مهم در مورد مراقبت های بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش رایج برای دست یافتن به ابروهایی پرپشت و زیبا است؛ اما رعایت برخی از نکات طلایی سبب می‌گردد تا به نتیجه مطلوبی از جراحی دست یابید. از نکات مهم برای مراقبت از کاشت ابرو می‌توان به عدم خارش ناحیه کاشته شده، عدم شست و شو برای مدتی، پرهیز از مصرف الکل و دخانیات، قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب و عدم فعالیت سنگین ورزشی اشاره کرد. فولیکول‌های کاشته شده در دوران ابتدایی نقاهت بسیار ضعیف هستند؛ از این رو اگر با دردی مواجه شده‌اید به جای دست زدن به ناحیه کاشت، از مسکن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که در دوران نقاهت نباید از کمپرس سرد استفاده کنید و به جای آن می‌توانید از یخ کمک بگیرید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

برای این که کاندیداهای کاشت ابرو پس از انجام این جراحی بتوانند نتیجه مطلوبی را از آن دریافت نمایند، می‌بایست بعد از جراحی به انجام مراقبت‌های مهم در دوره نقاهت بپردازند. انجام مراقبت‌های لازم سبب می‌گردد تا از بروز برخی از مشکلات و عوارض جلوگیری شود. نادیده گرفتن مراقبت‌های کاشت ابرو می‌تواند تمامی زحمات شما و هزینه‌های صرف شده برای جراحی را از بین ببرد. این مراقبت‌های مهم به شرح زیر هستند.

نکاتی مهم در مورد مراقبت های بعد از کاشت ابرو

قرار نگرفتن در برابر نور آفتاب

یکی از مهم ترین توصیه‌های پزشکان پس از کاشت ابرو، قرار نگرفتن در زیر نور خورشید است. فولیکول‌هایی که برای ناحیه ابرو کاشته می‌شوند در ابتدای دوران نقاهت بسیار ضعیف هستند؛ از این رو نور آفتاب می‌تواند سبب وارد شدن آسیب به آن‌ها گردد. اشعه مضر خورشید تاثیر منفی در نتیجه کاشت خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود تا در روزهای اول دوره نقاهت، به استراحت بپردازید و در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

عدم شست و شوی ابروها

در دوره نقاهت بعد از جراحی، نباید اقدام به شست و شوی ناحیه کاشت شده نمایید. آب می‌تواند باعث از بین رفتن فولیکول‌های کاشته شده شود. معمولاً می‌بایست 5 الی 7 روز از برخورد آب به ابروها جلوگیری کرد. در نتیجه برای دریافت نتیجه عالی از جراحی، این نکته مراقبتی را نیز در نظر داشته باشید.

دست نزدن به ابروها

بعد از انجام کاشت ابرو ممکن است احساس خارش داشته باشید، در این صورت برای برطرف کردن این مشکل نباید دست به ابروها بزنید. وارد آوردن فشار به ابرو در دوران اولیه کاشت، فولیکول‌های کاشته شده را از بین خواهد برد.

عدم استفاده از لوازم آرایشی

استفاده نکردن از لوازم آرایشی امری ضروری در رعایت نکات بعد از انجام این روش درمانی است. تا یک ماه می‌بایست از استفاده از هرگونه لوازم آرایشی برای ابروهای خود اجتناب ورزید. بسیاری از افراد پس از کاشت ابرو به دنبال زیباتر کردن آن از طریق لیفت و… هستند؛ اما این کار تاثیری منفی در نتیجه کاشت خواهد داشت. در بازه زمانی 1 ماه در تلاش باشید تا از استفاده از لوازم آرایشی پرهیز نمایید.

عدم استفاده از کمپرس سرد

از زمان‌های گذشته برای کاهش تورم از کمپرس سرد استفاده می‌شد؛ اما برای کاشت ابرو این کار کاملاً غیراصولی است. بدون تردید کاشت ابرو با تورم یا کبودی همراه خواهد بود؛ اما این مشکلات با گذشت زمان برطرف خواهند شد؛ از این رو نیازی به نگرانی و استفاده از کمپرس سرد نیست.

عدم مصرف الکل و دخانیات

در دوران مراقبت‌های بعد از پیوند ابرو نباید از الکل و دخانیات استفاده کرد. معمولاً می‌بایست یک الی دو هفته از مصرف دخانیات و الکل بپرهیزید. مصرف این دو می‌تواند در سلامت کاشت ابرو، تاثیر منفی داشته باشد. تنباکو باعث کاهش اکسیژن خون می‌شود و کمبود اکسیژن سبب اختلالات در پیوند فیلوکل می‌گردد. الکل نیز خون را رقیق کرده و تاثیر منفی در بهبودی زخم‌های ناحیه کاشت خواهد داشت.

نکاتی مهم در مورد مراقبت های بعد از کاشت ابرو

پرهیز از انجام ورزش های سنگین

فعالیت‌های سنگین ورزشی باعث وارد شدن فشار به ناحیه کاشت ابرو می‌شوند؛ به همین دلیل تا مدتی معین نباید به انجام کارهای سنگین بپردازید. فعالیت بدنی از طرفی دیگر باعث افزایش رطوبت ناحیه کاشت شده که فولیکول‌‌ها را از بین می‌برد. کاشت ابرو برابر با پیوند زدن فولیکول است؛ از این رو رطوبت سبب جدا شدن این فولیکول‌ها می‌گردد. همان طور که آب تاثیر منفی در کاشت ابرو داشته، رطوبت نیز برای نتیجه جراحی مضر است.

سخن پایانی

خارش ناحیه کاشت شده و دست زدن به آن باعث می‌شود تا نتیجه مطلوبی را از جراحی خود به دست نیاورید. بعد از کاشت ابرو به نکات مراقبتی توجه داشته باشید تا نتیجه عالی را از کاشت ابرو دریافت نمایید. انتخاب کلینیک خوب می‌تواند تاثیر بسزایی در کسب نتیجه مطلوب داشته باشد. برای کاشت ابرو می‌توانید به کلینیک دکتر میرحاجی مراجعه نمایید. جهت دریافت مشاوره و رزرو نوبت با شماره‌های ۰۲۱۲۲۷۲۷۳۲۲ – ۰۹۱۹۰۰۲۰۰۳۲ تماس حاصل فرمایید یا به وب سایت دکتر میرحاجی | https://drmirhaji.com/ مراجعه کنید.