رپورتاژ آگهی

اگر کاهش وزن و لاغری برای شما تبدیل به یک چالش بزرگ شده وقت آن است به روش‌های نوین لاغری فکر کنید.

با وجود اینکه همیشه در ابتدا به بیماران لاغری به روش‌های رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی پیشنهاد می‌شود؛ اما در نهایت به کسانی که موفق به کاهش وزن چندانی با این روش‌ها نشوند، انجام جراحی لاغری از جمله اسلیو معده پیشنهاد می‌شود.

اگر قصد جراحی لاغری به روش ایمن دارید، باید ابتدا به متخصص جراح لاغری، آقای دکتر محمد جواد باقری مراجعه کنید تا وضعیت فعلی شما را مورد بررسی قرار دهد.

در صورتی که صلاحیت انجام این عمل را داشته باشید، قطعا این عمل به روش لاپاراسکوپی یعنی بدون نیاز به برش‌های باز برای شما انجام خواهد گرفت.

با انجام اسلیو معده پس از مدت کوتاهی لاغری زیادی را تجربه می‌کنید و از آن مهم‌تر بیماری‌هایی که به دنبال چاقی تجربه کرده بودید نیز مانند فشار خون بالا، آپنه خواب و… بهبود پیدا می‌کند.

لاغری ایمن را با اسلیو معده تجربه کنید

اسلیو معده چگونه منجر به لاغری می‌شود؟

همانطور که گفتیم این عمل جراحی روشی برای کاهش وزن است. در واقع در طی این عمل حدود 80 درصد از معده کوچک شده و بخش بزرگی از معده خارج می‌شود.

طبیعتا در این حالت بیمار قادر به مصرف غذای زیادی نیست و این حالت منجر به کاهش وزن قابل توجهی می‌شود. حجمی از معده که باقی می‌ماند، اندازه یک موز است.

با کاهش حجم معده، سطح هورمونی به نام گرلین در بدن که به عنوان هورمون گرسنگی شناخته می‌شود به شدت کاهش می‌یابد، طبیعتا اشتهای بیمار نیز به شدت کمتر می‌شود.

پس از عمل بیمار نسبت به قبل از عمل احساس گرسنگی کمتری دارد و بیشتر از یک مقدار معینی نمی‌تواند غذا بخورد. گرلین در متابولیسم قند خون نقش مهمی دارد، به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در اغلب مواقع پس از این جراحی لاغری متوجه کاهش نیاز به مصرف داروهای دیابتی می‌شوند.

درمان بسیاری از بیماری‌ها با انجام اسلیو معده

همانطور که در ابتدا گفتیم این عمل جراحی علاوه بر لاغری منجر به بهبود بسیاری از بیماری‌هایی که به دنبال چاقی احساس می‌شود، رخ می‌دهد. در واقع این جراحی از هر لحاظ مزیت‌های زیادی برای افراد دارد.

بیماری‌هایی که با انجام این جراحی لاغری بهبود پیدا می‌کند به شرح زیر است:

  • دیابت نوع 2 و مقاومت به انسولین
  • درمان درد مفاصل و آرتروز
  • فشارخون بالا
  • آپنه انسداد خواب
  • کلسترول بالا و بیماری‌های شریانی
  • بیماری کبد چرب غیرالکلی و استئاتوهپاتیت

آیا جراحی لاغری عمل ایمنی است؟

این عمل جراحی همانند هر جراحی بزرگ دیگری با خطرات و عوارض احتمالی همراه است؛ اما نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که خطرات چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن بیشتر از عوارض عمل است.

نسبت به عمل‌های بزرگ دیگری مانند خارج کیسه صفرا یا تعویض مفصل خطرات و عوارض به مراتب کمتری دارد.

همچنین از آنجایی که این عمل جراحی به صورت بسته یعنی به روش لاپاراسکوپی انجام می‌گیرد، روند بهبودی بیمار سریع است و بیمار معمولا با هیچ مشکلی مرتبط با زخم و برش روبه‌رو نخواهد شد.

لاغری ایمن را با اسلیو معده تجربه کنید

اهمیت رژیم غذایی پس از عمل

قبل از انجام جراحی اسلیو معده باید تغییرات در سبک زندگی خود داشته باشید این تغییرات به شما در کاهش وزن پس از عمل و حفظ وزن پس از رسیدن به وزن نرمال کمک می‌کند.

یکی از تغییرات مهمی که باید برای همیشه در برنامه روزانه خود داشته باشید، تغییرات رژیم غذایی است. معمولا دستوراتی که قبل و بعد از جراحی به عنوان رژیم غذایی به شما داده می‌شود به شرح زیر است:

  • دو هفته قبل از جراحی باید میزان پروتئین را افزایش و کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید، همچنین قند را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
  • باید دو روز قبل و هفته اول پس از عمل تنها مایعات شفاف بدون کافئین و بدون گاز مصرف کنید.
  • برای سه هفته پس از عمل بیمار تنها اجازه مصرف غذاهای پوره شده را دارد تا معده بهبود یابد.

پزشک معالج شما به‌طور کامل و دقیق لیستی از تمام مواد غذایی مجاز برای مصرف و همچنین نحوه مصرف را به شما توضیح خواهد داد.

از آنجایی که رژیم غذایی شما محدود شده است، امکان کمبود مواد مغذی وجود دارد. باید مولتی ویتامین‌ها، مکمل‌های کلسیم و تمام موارد تجویز شده از سوی پزشک را جهت جلوگیری از کمبود مواد مغذی مصرف کنید.

مرگ بعد از اسلیو معده حقیقت دارد؟

هر عمل جراحی از ساده تا پیچیده، عوارض و خطراتی را به دنبال دارد. اما در نهایت این مهارت بهترین دکتر اسلیو است که از تمامی خطرات احتمالی مطلع باشد و شرایطی را برای بیمار فراهم کند که هر گونه خطرات احتمالی به حداقل برسد.

در صورتی که عمل خود را به دست فردی با تجربه و متخصص بسپارید، اطمینان داشته باشید که هیچ خطری از جمله مرگ و میر برای شما نخواهد داشت.

هزینه اسلیو معده 1402

هزینه‌ای که جهت انجام این عمل برای شما محاسبه می‌شود، در هر کلینیک ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد که بسته به موارد زیر تعیین می‌شود:

  • کلینیکی که مراجعه کرده‌اید.
  • مهارت و تجربه‌ای که پزشک در این زمینه دارد.
  • شهری که سکونت دارید.
  • مدتی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید.
  • تجهیزاتی که برای شما استفاده می‌شود.
  • و…

لاغری ایمن را با اسلیو معده تجربه کنید

میزان کاهش وزن پس از عمل چقدر است؟

به‌طور میانگین افرادی که جراحی لاغری انجام می‌دهد، حدود 60 تا 70 درصد از وزن اضافی خود را کم می‌کنند.

  • 2 هفته اول پس از جراحی: 5 تا 10 کیلوگرم
  • سه ماه اول: 35 تا 45 درصد از وزن اضافی
  • شش ماه اول: 60 تا 50 درصد از وزن اضافی
  • طی یک سال اول: 60 تا 70 درصد

اغلب افراد طی 12 تا 24 ماه پس از جراحی کمترین میزان وزن را خواهند داشت. نتایج میزان موفقیت این عمل جراحی را حدود 90 درصد نشان می‌دهد که آمار بسیار خوبی است.