جالب و خواندنی

جراحی بینی یا رینوپلاستی، یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار در سراسر دنیاست که به منظور بهبود فرم بینی، اصلاح راه تنفسی یا مشکلات ساختاری انجام می‌شود. پیش از عمل بینی، بسیاری از افراد در مورد طبیعی، فانتزی یا نیمه فانتزی بودن بینی خود نظر می‌دهند. در حالی که برای موفقیت‌آمیز بودن عمل بینی، باید فاکتورهای بسیار زیادی را در نظر گرفت. یکی از این عوامل، فرم صورت است. پزشک با توجه به سایر اجزا صورت و فرم آن، بهترین مدل عمل بینی را پیشنهاد می‌کند. این موضوع برای افرادی که صورت کشیده دارند از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا هر نوع عمل بینی برای آن‌ها مناسب نیست. در ادامه با عمل بینی صورت کشیده بیشتر آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

عمل بینی صورت کشیده

اهمیت شکل صورت در رینوپلاستی

همانطور که گفتیم، بیشتر متقاضیان به ویژه بانوان جوان تمایل به داشتن بینی فانتزی یا نیمه فانتزی دارند تا صورتشان متفاوت‌تر به نظر برسد. در اکثر موارد، نتایج حاصل از این جراحی چندان مناسب نیست چون فاکتورهای دیگر لحاظ نشده است!

این پزشک است که باید در مورد بهترین فرم بینی نظر برای صورت شما نظر دهد. بسیار مهم است که در انتخاب فرم بینی، به سایر اجزای صورت و فرم آن توجه کنیم و بینی را به عنوان یک عضو مستقل در نظر نگیریم. برای مثال، افرادی که صورت کشیده دارند، نباید سراغ بینی‌های فانتزی بروند! قرینگی صورت، فاصله بین لب و بینی، پهنای بینی، زاویه فک و بسیاری از موارد دیگر باید قبل از عمل بینی بررسی شود.

مناسب‌ترین عمل بینی صورت کشیده

برای تشخیص فرم صورت، پزشک فاکتورهای مختلفی مثل فاصله میان خط رویش مو تا ابرو، فاصله میان ابرو و نوک بینی و فاصله بین پایین نوک تا چانه را در نظر می‌گیرد.

تجربیات ثابت کرده که بهترین عمل بینی برای صورت کشیده، رینوپلاستی طبیعی است. افراد دارای صورت کشیده به هیچ عنوان نباید سراغ بینی‌های فانتزی یا نیمه فانتزی بروند. قوس زیاد این نوع بینی‌ها، تناسب همه اجزای صورت را به هم می‌زند. البته بیشتر نتیجه عمل بینی به مهارت جراح بر می‌گردد. به همین دلیل بهتر است که برای رینوپلاستی، یک پزشک باتجربه و ماهر را انتخاب کنید.

عمل بینی صورت کشیده

تغییرات ایجاد شده بعد از جراحی بینی

زیبایی تنها یکی از اهداف جراحی بینی است. برخی اوقات، عمل بینی برای اهداف درمانی انجام می‌شود. به طور کلی، تغییرات ایجاد شده بعد از عمل بینی صورت کشیده شامل موارد زیر می‌شود:

  •         اصلاح سپتوم (تیغه) بینی و تغییر درازای بینی متناسب با فرم صورت کشیده
  •         تغییر نوک بینی در صورت نیاز و هماهنگ کردن پهنای بینی با دیگر اجزای صورت
  •         اصلاح اندازه سوراخ بینی با تقارن حداکثری

مزایای عمل بینی برای صورت کشیده

برخی از مزایای این جراحی برای صورت‌های کشیده به شرح زیر است:

  1.   بهبود تناسب و زیبایی صورت: یک از مهم‌ترین مزایای عمل بینی صورت‌های کشیده، بهبود تناسب و زیبایی صورت است. با انجام این عمل، نسبت‌های میان اجزای صورت تغییر کرده و مشکلاتی مانند بینی خیلی بزرگ، بینی دارای انحراف، افتادگی بینی و … بهبود می‌یابد.
  2.   بهبود عملکرد تنفسی: بعضی از افراد ممکن است به دلیل تنگی مجرای یا انحراف بینی دچار مشکلات تنفسی شوند. عمل بینی می‌تواند با برطرف کردن این موارد، عملکرد تنفسی را بهبود بخشد و مشکلات همچون خستگی زودرس و برخی بیماری‌های تنفسی را کاهش دهد.
  3.     افزایش اعتماد به نفس: برخی افراد ممکن است به دلیل شکل و ظاهر بینی خود، اعتماد به نفس کمتری داشته باشند. بهبود ظاهر بینی و تناسب آن با صورت، می‌تواند بهبود قابل توجهی در اعتماد به نفس فرد داشته باشد.

عمل بینی صورت کشیده

مراقبت‌های بعد از عمل بینی صورت کشیده

پس از اتمام عمل بینی، داستان مراقبت‌های پس از عمل آغاز می‌شود. نتیجه جراحی بینی صورت‌های کشیده، علاوه بر مهارت پزشک به مراقبت‌های پس از عمل هم وابسته است. حتما دستورات پزشک را دقیق اجرا کرده و موارد زیر را در نظر بگیرید:

  •         پس از جراحی، دچار تورم، خونریزی و کبودی می‌شوید. برای کاهش این التهاب بهتر است از کمپرس آب سرد استفاده کرده و هنگام خواب، سر را بالاتر از بدن قرار دهید.
  •         بخور رطوبت بیشتری به حفره بینی می‌دهد و به تهویه بیشتر بینی کمک می‌کند.
  •         به بیمار توصیه می‌شود فعالیت‌های سخت را به مدت حداقل یک هفته پس از عمل بینی محدود کند. همچنین، بازی و ورزش‌هایی که ممکن است منجر به ضربه و صدمه بینی شوند را نباید انجام داد.
  •         به هیچ عنوان بینی را فشار ندهید و طبق دستور پزشک از چسب بینی استفاده کنید.

کلام آخر

جراحی بینی صورت‌های کشیده، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی که فرم صورت کشیده دارند و از بینی خود ناراضی هستند. بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که در رینوپلاستی از مهارت بالایی برخوردار باشد تا نتیجه خوبی حاصل شود.