مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات



مزایای ورزش کراس فیت چیست و آیا این ورزش امن است؟

با کراس فیت بیشتر آشنا شوید
(امتیازی ثبت نشده است)

ورزش کراس فیت در سرتاسر جهان به عنوان یک ورزش محبوب در حال رشد است. کراس فیت چیست و چه مزایا و خطراتی دارد؟ کراس فیت یک نوع تمرین تناسب اندام با شدت بالاست (HIPT). این نوع تمرین ورزشی ممکن است در برگیرنده تمرینات پویایی همچون تمرینات زیر باشد:

در ادامه سعی می کنیم اطلاعات بیشتری درباره مزایای کراس فیت در اختیارتان بگذاریم و ببینیم این نوع تمرین برایتان مناسب هست یا خیر.

می تواند قدرت جسمی تان را بهبود ببخشد:

حرکات کراس فیت با شدت بالا می تواند قدرت عضلات و استحکام بدن تان را بیشتر کند. اضافه کردن وزن اضافی به تمرینات ورزشی تان بیشتر از قبل به کسب عضله کمک می کند. همچنین می توانید با انجام روزانه ورزش عضلاتتان را به چالش بکشید. اینکار به عضلاتتان کمک می کند تنوع بیشتری داشته باشد. تمرینات روزانه ،بخشی از برنامه کراس فیتتان است. هر روز مجموعه تازه ای از ورزش ها برایتان در نظر گرفته می شود. هدف از این نوع تمرینات ورزشی تکمیل هر چه بیشتر هر بخش در بازه زمانی مدنظر است.

می تواند تناسب اندام ایروبیک را بهبود ببخشد:

کراس فیت تمرین HIPT یعنی تمرین قدرتی با شدت بالا هم هست. این نوع تمرین آموزشی می تواند حداکثر مقدار اکسیژنی که می توانید در طول تمرینات به دست آورید را افزایش دهد. با اینحال تحقیقات انجام شده در مورد اثرات طولانی مدت و کوتاه مدت کراس فیت بر روی تغییرات فیزیولوژیکی و مزایای ایروبیک آن جامع نیست و هر کدام نتایج خاص خود را دارد. برای درک اثرات این تمرین ورزشی و مزایای آن نسبت به سایر تمرینات به تحقیقات بیشتری نیاز هست.

چابکی، تعادل و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد:

تمرینات کراس فیت اغلب در برگیرنده تمرینات کاربردی یا تمریناتی است که حرکاتی که شما هر روز در زندگیتان انجام می دهید را شبیه سازی می کند. حرکات عملی یا کاربردی،همچون اسکات، کتل بل یا پرس بالای سر، می تواند چابکی، تعادل و انعطاف پذیری تان را بهبود ببخشد. این نوع تمرینات حتی می تواند خطر اسیب را کمتر کند و کیفیت زندگی را با افزایش سن بهبود ببخشد.

به سوزاندن کالری و مدیریت وزن کمک می کند:

تمرینات کراس فیت به شما کمک می کند کالری های بیشتری نسبت به تمرینات ورزشی دیگر بسوزانید. به طور میانگین یک مرد 195 پوندی یا یک زن 165 پوندی به ترتیب در هر دقیقه 15 الی 18 کالری و 13 الی 15 کالری در هر دقیقه از تمرینات ورزشی کراس فیت خواهد سوزاند. در دوره ریکاوری هم فرآیند سوزاندن کالری ادامه خواهد داشت.

حالا این اعداد و ارقام را با سوزاندن کالری در وزنه برداری معمولی که بین 9 الی 11 کالری است مقایسه کنید. اگر هدف شما کاهش وزن است سعی کنید علاوه بر دنبال کردن تمرینات کراس فیت، رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

آیا تمرینات کراس فیت برای بدن بی خطر است؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، کراس فیت تمرینی با شدت بالاست. خطر اسیب دیدگی در تمریناتی که شدت بالایی دارند یا زمانی که وزنه ای بلند می شود افزایش می یابد. برخی از اسیب های ناشی از کراس فیت در برگیرنده موارد زیر خواهد بود:

  • درد در کمر
  • تاندونیت روتاتور کاف
  • تاندونیت آشیل
  • آسیب به زانوها
  • آرنج تنیس بازان

اگر تازه انجام تمرینات کراس فیت را آغاز کرده اید بهترین کار این است که با یک مربی تناسب اندام حرفه ای مشورت کنید و مطمئن شوید این تمرینات را به درستی انجام می دهید. داشتن شکل نامناسب، تلاش برای انجام سریع تمرینات ورزشی یا بلند کردن وزنه ای که بیشتر از توانتان است می تواند به آسیب دیدگی منجر شود.

افراد مبتدی باید با سرعت کمتری کار را شروع کنند و به تدریج بر سرعتشان بیفزایند. به خاطر داشته باشید که تمرینات کراس فیت برای همه مناسب و بی خطر نیست. اگر در حال حاضر باردار هستید و از کراس فیت استفاده می کنید می توانید به کارتان ادامه دهید اما باید اطمینان حاصل کنید که قبل از هر کاری با پزشکتان مشورت کرده اید.

اگر باردار هستید و به تازگی شروع به انجام تمرینات کراس فیت کرده اید باید منتظر بمانید تا بارداری تان تمام شود. اگر اسیب دیده اید یا مشکل بزرگی در بدنتان دارید این نوع تمرین ممکن است برایتان مناسب نباشد.

قبل از اینکه بخواهید وارد دنیای کراس فیت شوید بهتر است با یک پزشک مجرب مشورت نمایید. اگر بالای 65 سال سن دارید و تناسب اندام خوبی دارید ممکن است برایتان امن باشد و ممکن است امن نباشد. پس باز هم بهترین کار این است که با پزشک تان مشورت کنید.

شروع کار با کراس فیت:

اگر دوست دارید این تمرین ورزشی را انجام دهید، در سایت ها به دنبال بهترین گزینه کمکی برای خودتان باشید. برخی از مراکزی که تمرینات کراس فیت را ارائه می کنند ممکن است جلسات خصوصی یا نیمه خصوصی هم داشته باشند.

در شهر خود به دنبال باشگاه های معتبری باشید که این دوره ها را در اختیارتان می گذارند. بعد از اینکه جلسات آموزشی را کامل کردید می توانید در کلاس های گروهی کراس فیت ثبت نام کنید یا کار با مربی حرفه ای را به صورت شخصی دنبال نمایید.

با اینکه بعد از آشنایی با این نوع تمرین می توانید خودتان هم شروع به کار کنید اما اگر مبتدی هستید باید با یک مربی حرفه ای تمرین کنید. این فرد حرفه ای به شما کمک می کند حرکاتتان را بررسی کنید و مطمئن شوید کارتان را به درستی انجام می دهید. او همه تجهیزات را برایتان معرفی می کند.

تمرینات کراس فیت را می توان برای افراد مبتدی و افرادی که تازه کار هستند اصلاح کرد. در شروع باید با یک مربی کار کنید. اگر تازه کار هستید همیشه هوای بدنتان را داشته باشید و وزنه های سنگین تر از توانتان را بلند نکنید. اینکار به شما کمک می کند کمتر اسیب ببینید.

کراس فیت تمرین تناسب اندام با تاثیر بالاست. همیشه قبل از انجام این نوع تمرین با پزشکتان مشورت کنید به خصوص اگر مشکلی دارید.

سخن نهایی:

کراس فیت می تواند تمرین ورزشی مناسبی برای کاهش وزن، ایجاد قدرت، چابکی، انعطاف پذیری و بهبود تناسب اندام باشد. با اینحال چنین تمریناتی ممکن است برایتان مناسب هم نباشد.

اگر مشکلی در بدنتان دارید قبل از شروع کار با کراس فیت با پزشکتان مشورت کنید و مطمئن شوید با یک مربی حرفه ای کار می کنید.

در چنین شرایطی می توانید مطمئن شوید که خطر اسیب دیدگی کاهش می یابد. کلاس های کراس فیت معمولا بر روی ایجاد یک جامعه تمرکز دارند. به همین خاطر ممکن است کلاس های کراس فیت را به انجام تمرینات ورزشی در خانه ترجیح بدهید.

به اشتراک بگذارید: تلگرام گوگل پلاس لینکدین


نظر خود را بیان کنید