آیا مهم است چه زمانی ورزش کنیم؟

اگرچه بهتر است که بدون دلیل ورزش کنید، اما زمان‌های خاصی وجود دارد که ورزش توصیه می‌شود، مثلاً مواقعی که می‌خواهید چربی بسوزانید و عضله بسازید. در بهترین شرایط، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش، و کنترل کالُری مصرفی در ادامه، اولین کاریست که باید هر صبح انجام دهید. اما متأسفانه چیزهایی مانند پول در آوردن و زندگی، سر راه برنامه‌های تناسب اندام شما قرار می‌گیرند.

نکته ی مهمی که باید آنرا بخاطر داشته باشید این است که ۳۰ دقیقه بعد از ورزش اشتهای شما افزایش پیدا می‌کند. البته درست است که ورزش کردن برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و سلامت قلب بهتر از ورزش نکردن است، اما اگر می‌خواهید چربی بسوزانید، وزن کم کنید، و یا اینکه عضله بسازید، باید میزان مصرف کالُری خود بعد از ورزش را تحت کنترل در بیاورید.

ورزش به هنگام چربی سوزی و ساختن عضله

با توجه به گفته‌های دکتر تام ویلیامز، شناگر المپیکی، با فرض اینکه شب‌ها می‌خوابید، وقتی که از خواب بیدار می‌شوید سطح گلیکوژن بدنتان پایین است، بنابراین در جلسه‌ی ورزشی‌تان زودتر چربی می‌سوزانید، همچنین سطح تستوسترون هم بالاست، بنابراین بیشتر عضله خواهید ساخت. بنابراین اگر برایتان مقدور است، اولین کاری که پس از بیدار شدن می‌کنید ورزش باشد.

هنگامی ورزش کنید که وقت کافی برای اتمامش داشته باشید

اگر صبح‌ها کار دارید و می‌خواهید قبل از آن ورزش کنید، مطمئن شوید که آنقدر زود از خواب بیدار شده‌اید که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه برای ورزش وقت داشته باشید. اگر عجله داشته باشید، ورزش شما آنچنان مؤثر نخواهد بود. اگر دیر از خواب بیدار شدید، شاید بهتر باشد که پس از کارتان ورزش کنید تا بتوانید آنرا به اتمام برسانید.

هنگامی ورزش کنید که یا می‌توانید سریع چیزی بخورید و یا چند ساعت بخوابید

اشتهای شما تا ۳۰ دقیقه پس از ورزش کاهش پیدا کرده و سپس افزایش می‌یابد، به این معنی که ممکن است شما بیشتر از هنگامی که ورزش نکرده‌اید غذا بخورید. پس اطمینان حاصل کنید که وعده‌ی غذایی خود را پیش از تمرین آماده کرده‌اید، تا بتوانید بعد از تمرین زودتر غذای خود را میل کنید و از جبران کالری‌هایی که حین تمرین سوزانده‌اید جلوگیری نمایید.

وعده‌ی غذایی شما باید حداقل حاوی ۷ گرم پروتئین و ۱۵ گرم کربوهیدرات باشد. پروتئین برای پر نگاه داشتن معده‌تان در مدت زمان بیشتر اهمیت دارد، و کربوهیدرات هم از افت قند خونتان جلوگیری می‌کند، که به شما کمک می‌کند تا ساعاتی پس از تمرینتان احساس رضایت کنید و سرحال باشید.

از آنجایی که ۳۰ دقیقه پس از ورزش، اشتهای شما افزایش می‌یابد، برخی‌ها ممکن است احساس کنند که ورزش آخر شب و خوردن وعده‌ی غذایی سبک یا کلاً هیچی نخوردن، و بلافاصله خوابیدن برای آن‌ها مؤثرتر است. اگر می‌توانید در زمان‌های مختلفی از روز ورزش کنید، این کار را انجام دهید تا بیابید که ورزش در کدام ساعات تأثیر بهتری برایتان دارد. صبح، بعد از ظهر، غروب و یا شب، بهرحال ورزش بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است، پس زمانی را پیدا کنید که به شما اجازه می‌دهد به اهداف سلامتی‌تان برسید.

15 نظر ارسال شده است

  1. حانیه

    شما نمیخای ارضاء بشی با این عکس سرتو بنداز پایین به بقیه هم کاری نداشته باش

  2. فاطمه ش

    من خودم چادری هستم، مقاله رو هم خوندم یه سری نکات رو دقت کردم که با توجه به ایروبیکی که کار میکنم از چندین ماه قبل ، استفاده کنم. اتفاقا” به عکس هم دقت کردم و نوع پوششی که داره ، حداقل میشه متوجه شد که چطور موقع تمرین لباسی بپوشم داخل سالن که راحت باشم و دست و پاگیر نباشه!
    به نظرم اصل مطلب که درباره تایم مناسب ورزش بود رو دریابیم بقیه رو بزاریم مرجع اصلی رفع کنه نه نظرات ما :))

  3. حمید

    به جای این حرفای مسخره و گیر دادن به هم دیگه، اصله موضوعو بچسبید خواهشن . چون در آخر دو طرف خره خودشونو میرن .

    بگید ببینم کیا رفتن ورزش کنن ؟

    من که 1 ماهی هست دارم میرم شب ها ورزش کردن خیلییییم عالیییییییییییییییییییی . شما به بحث های بی نتیجتون برسید =)) = ))

    ای خدا یعنی روزی میشه تو ایران دیگه کسی به اعتقاداته کسه دیگه کاری نداشته باشه ؟؟؟؟ واقعا یعنی آیا ممکنه آیا ؟ D: ی روز خوب میاد……..

  4. sahereh

    خوشتیپ تو چرا نگا میکنی؟حسابی دید زدی برادر جان؟

  5. امیر

    حالا مثلا اون 80 میلیون نفر اعتقادشون مثل توئه پوریا ؟

  6. فاطمه

    نبايد اينقدر سخت گرفت

    مهم استفاده از اين مقاله هاست نه عكسي كه زده ميشه

  7. صادق

    با سلام

    این عکس که در ابتدای مقاله آمده با ارزش ها و اعتقادات ایرانی سازگار نمی باشد،

    امیدوارم در انتخاب تصاویر دقت دشته باشید.

    با تشکر

    1. پگاه

      یعنی به جاش باید یه زن با چادر اسلامی بذارن که داره ورزش سالم اسلامی انجام میده؟!

    2. پوریا

      چیزایی که واسه شما ارزشن واسه من فقط چرخشن

      تو چطور به خودت اجازه میدی واسه 80 ملیون نفر تصمیم بگیری ؟!؟!؟

      از طرف خودت واسه ایرانی ارزش و اعتقاد نساز !!

    3. علی

      هدف این سایت بالا بردن آگاهی برای افرادیست که بدنبال سلامتی و تناسب اندام هستند, گذاشتن این تصاویر هم در جهت ایجاد انگیزه مصاعف برای ورزش و تحرک است. اصولا روح ورزش با ان چیزهایی که شما بدنبالش هستید منافات دارد پس لطفا ازین نسخه هایی که جای دیگر تجویز میکنید اینجا تجویز نکنید. لازم نیست برای ارضای روح مریضتان به این سایت مراجعه کنید سایتهای زیادی به منظور ارضای عقده های ج ن س ی تان وجود دارد.

    4. ایسان

      سلام
      من با نظر اقا صادق موافقم ما مسلمان هستیم این عکس بر خلاف اعتقادات و باورهای ماست.

    5. مژگان

      وا چه چیزا
      خشک مقدس بازی در نیارین دیگه استاد
      ملت و دین زده کردین با این کاراتون
      : |

    6. Peyman-sky

      تکبیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر…………. :)))))))))))))))))))))))

    7. MHP

      ارزش های ایرانی اسلامیت تو حلقم !!

  8. پرهام

    همم نمی دونستم کربوهیدرات به جلوگیری از افت قند خون بعد از تمرین کمک می کنه

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!