آیا مهم است چه زمانی ورزش کنیم؟

اگرچه بهتر است که بدون دلیل ورزش کنید، اما زمان‌های خاصی وجود دارد که ورزش توصیه می‌شود، مثلاً مواقعی که می‌خواهید چربی بسوزانید و عضله بسازید. در بهترین شرایط، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش، و کنترل کالُری مصرفی در ادامه، اولین کاریست که باید هر صبح انجام دهید. اما متأسفانه چیزهایی مانند پول در آوردن و زندگی، سر راه برنامه‌های تناسب اندام شما قرار می‌گیرند.

نکته ی مهمی که باید آنرا بخاطر داشته باشید این است که ۳۰ دقیقه بعد از ورزش اشتهای شما افزایش پیدا می‌کند. البته درست است که ورزش کردن برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و سلامت قلب بهتر از ورزش نکردن است، اما اگر می‌خواهید چربی بسوزانید، وزن کم کنید، و یا اینکه عضله بسازید، باید میزان مصرف کالُری خود بعد از ورزش را تحت کنترل در بیاورید.

ورزش به هنگام چربی سوزی و ساختن عضله

با توجه به گفته‌های دکتر تام ویلیامز، شناگر المپیکی، با فرض اینکه شب‌ها می‌خوابید، وقتی که از خواب بیدار می‌شوید سطح گلیکوژن بدنتان پایین است، بنابراین در جلسه‌ی ورزشی‌تان زودتر چربی می‌سوزانید، همچنین سطح تستوسترون هم بالاست، بنابراین بیشتر عضله خواهید ساخت. بنابراین اگر برایتان مقدور است، اولین کاری که پس از بیدار شدن می‌کنید ورزش باشد.

هنگامی ورزش کنید که وقت کافی برای اتمامش داشته باشید

اگر صبح‌ها کار دارید و می‌خواهید قبل از آن ورزش کنید، مطمئن شوید که آنقدر زود از خواب بیدار شده‌اید که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه برای ورزش وقت داشته باشید. اگر عجله داشته باشید، ورزش شما آنچنان مؤثر نخواهد بود. اگر دیر از خواب بیدار شدید، شاید بهتر باشد که پس از کارتان ورزش کنید تا بتوانید آنرا به اتمام برسانید.

هنگامی ورزش کنید که یا می‌توانید سریع چیزی بخورید و یا چند ساعت بخوابید

اشتهای شما تا ۳۰ دقیقه پس از ورزش کاهش پیدا کرده و سپس افزایش می‌یابد، به این معنی که ممکن است شما بیشتر از هنگامی که ورزش نکرده‌اید غذا بخورید. پس اطمینان حاصل کنید که وعده‌ی غذایی خود را پیش از تمرین آماده کرده‌اید، تا بتوانید بعد از تمرین زودتر غذای خود را میل کنید و از جبران کالری‌هایی که حین تمرین سوزانده‌اید جلوگیری نمایید.

وعده‌ی غذایی شما باید حداقل حاوی ۷ گرم پروتئین و ۱۵ گرم کربوهیدرات باشد. پروتئین برای پر نگاه داشتن معده‌تان در مدت زمان بیشتر اهمیت دارد، و کربوهیدرات هم از افت قند خونتان جلوگیری می‌کند، که به شما کمک می‌کند تا ساعاتی پس از تمرینتان احساس رضایت کنید و سرحال باشید.

از آنجایی که ۳۰ دقیقه پس از ورزش، اشتهای شما افزایش می‌یابد، برخی‌ها ممکن است احساس کنند که ورزش آخر شب و خوردن وعده‌ی غذایی سبک یا کلاً هیچی نخوردن، و بلافاصله خوابیدن برای آن‌ها مؤثرتر است. اگر می‌توانید در زمان‌های مختلفی از روز ورزش کنید، این کار را انجام دهید تا بیابید که ورزش در کدام ساعات تأثیر بهتری برایتان دارد. صبح، بعد از ظهر، غروب و یا شب، بهرحال ورزش بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است، پس زمانی را پیدا کنید که به شما اجازه می‌دهد به اهداف سلامتی‌تان برسید.

You might also like

15 Comments

  1. حانیه says

    شما نمیخای ارضاء بشی با این عکس سرتو بنداز پایین به بقیه هم کاری نداشته باش

  2. فاطمه ش says

    من خودم چادری هستم، مقاله رو هم خوندم یه سری نکات رو دقت کردم که با توجه به ایروبیکی که کار میکنم از چندین ماه قبل ، استفاده کنم. اتفاقا” به عکس هم دقت کردم و نوع پوششی که داره ، حداقل میشه متوجه شد که چطور موقع تمرین لباسی بپوشم داخل سالن که راحت باشم و دست و پاگیر نباشه!
    به نظرم اصل مطلب که درباره تایم مناسب ورزش بود رو دریابیم بقیه رو بزاریم مرجع اصلی رفع کنه نه نظرات ما :))

  3. حمید says

    به جای این حرفای مسخره و گیر دادن به هم دیگه، اصله موضوعو بچسبید خواهشن . چون در آخر دو طرف خره خودشونو میرن .

    بگید ببینم کیا رفتن ورزش کنن ؟

    من که 1 ماهی هست دارم میرم شب ها ورزش کردن خیلییییم عالیییییییییییییییییییی . شما به بحث های بی نتیجتون برسید =)) = ))

    ای خدا یعنی روزی میشه تو ایران دیگه کسی به اعتقاداته کسه دیگه کاری نداشته باشه ؟؟؟؟ واقعا یعنی آیا ممکنه آیا ؟ D: ی روز خوب میاد……..

  4. sahereh says

    خوشتیپ تو چرا نگا میکنی؟حسابی دید زدی برادر جان؟

  5. امیر says

    حالا مثلا اون 80 میلیون نفر اعتقادشون مثل توئه پوریا ؟

  6. فاطمه says

    نبايد اينقدر سخت گرفت

    مهم استفاده از اين مقاله هاست نه عكسي كه زده ميشه

  7. صادق says

    با سلام

    این عکس که در ابتدای مقاله آمده با ارزش ها و اعتقادات ایرانی سازگار نمی باشد،

    امیدوارم در انتخاب تصاویر دقت دشته باشید.

    با تشکر

    1. پگاه says

      یعنی به جاش باید یه زن با چادر اسلامی بذارن که داره ورزش سالم اسلامی انجام میده؟!

    2. پوریا says

      چیزایی که واسه شما ارزشن واسه من فقط چرخشن

      تو چطور به خودت اجازه میدی واسه 80 ملیون نفر تصمیم بگیری ؟!؟!؟

      از طرف خودت واسه ایرانی ارزش و اعتقاد نساز !!

    3. علی says

      هدف این سایت بالا بردن آگاهی برای افرادیست که بدنبال سلامتی و تناسب اندام هستند, گذاشتن این تصاویر هم در جهت ایجاد انگیزه مصاعف برای ورزش و تحرک است. اصولا روح ورزش با ان چیزهایی که شما بدنبالش هستید منافات دارد پس لطفا ازین نسخه هایی که جای دیگر تجویز میکنید اینجا تجویز نکنید. لازم نیست برای ارضای روح مریضتان به این سایت مراجعه کنید سایتهای زیادی به منظور ارضای عقده های ج ن س ی تان وجود دارد.

    4. ایسان says

      سلام
      من با نظر اقا صادق موافقم ما مسلمان هستیم این عکس بر خلاف اعتقادات و باورهای ماست.

    5. مژگان says

      وا چه چیزا
      خشک مقدس بازی در نیارین دیگه استاد
      ملت و دین زده کردین با این کاراتون
      : |

    6. Peyman-sky
      Peyman-sky says

      تکبیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر…………. :)))))))))))))))))))))))

    7. MHP says

      ارزش های ایرانی اسلامیت تو حلقم !!

  8. پرهام says

    همم نمی دونستم کربوهیدرات به جلوگیری از افت قند خون بعد از تمرین کمک می کنه

Leave A Reply

Your email address will not be published.