۷ فایده سلامتی آب و هوای سرد چیست؟

حال که درجه حرارت در حال پایین آمدن است و فصل پوشیدن ژاکت فرا رسیده (یا حداقل در بسیاری از مناطق جغرافیایی در راه است) اجازه دهید به سمت مثبت ماجرا نگاه کنیم. چه باور کنید و چه نه، آب و هوای سرد دارای چندین فایده مثبت برای سلامتی است. مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید چگونه سرما می تواند در واقع به شما کمک کند که احساس بهتری داشته باشید!

۱- خداحافظ زیکا!

پشه ها، زیکا، ویروس نیل غربی، تب دنگی و سایر بیماری های همه فن حریف را در صورتی که به آنها آلوده شوند و سپس شما را نیش بزنند، انتقال می دهند. به گفته CNN، دو نوع پشه وجود دارند که بیماری ها را پخش می کنند: کولکس و آئدس آجیپتی و آلبوپیکتوس. از آنجا که پشه های آئدس و کولکس در دمای زیر ۵۰ درجه فارنهایت فعال نیستند (یعنی در خواب زمستانی به سر می برند)، شانس شما برای ابتلا به این بیماری ها از طریق نیش پشه به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

۲- شما کالری های بیشتری می سوزانید

بدن های ما با دو نوع چربی پوشانده شده اند: چربی سفید و چربی قهوه ای. در حالی که چربی سفید، بزرگترین ذخیره انرژی در بدن است، چربی قهوه ای برای تولید گرما، کالری می سوزاند. به گفته نیویورک تایمز، مطالعه ای که در مجله تحقیق بالینی منتشر شد، متابولیسم شش مرد سالم را بعد از قرار گرفتن آنها در معرض سرما (بدون آنکه باعث لرزیدن آنها شود) بررسی کردند. پس از این آزمایش، آنها دریافتند که چربی قهوه ای این افراد، چربی سفید را سوزاند و مصرف انرژی این افراد در حالت استراحت یعنی متابولیسم حدود ۸۰ درصد افزایش یافت.

۳- شما راحت تر به خواب می روید

درجه حرارت بدن شما در طول هر دوره ۲۴ ساعته، افزایش و کاهش می یابد. معمولا در اوایل بعدازظهر در بالاترین مقدار و در سپیده دم در پایین ترین مقدارش است. دکتر کامرون ون دن در مقاله دانشگاه استرالیای جنوبی در مورد بی خوابی توضیح می دهد: هنگامی که بدن شما برای خواب آماده می شود، گرمایش را از دست می دهد و در نتیجه شما خواب آلود می شوید. او در ادامه می گوید که مطالعات روی اشخاص بی خواب نشان می دهند که آنها نسبت به بزرگسالان سالم معمولی، درجه حرارت های مرکز بدن گرم تری دارند. یک راه برای کمک به خواب، کاهش درجه حرارت اتاق است. به طور مشابه همانطور که در تایم گزارش شد، یک مطالعه روی افراد بی خواب که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه پیترزبورگ انجام شد، دریافت افرادی که از بی خوابی رنج می برند، فعالیت بیشتری در لوب پیشانی مغزهایشان (بخش برنامه ریزی) و از این رو شکایت متداول در مورد ناتوانی در خاموش کردن مغزهایشان دارند. با خنک کردن سرهای این افراد به معنای واقعی، افراد مورد مطالعه تقریبا به همان سرعت افرادی که بی خوابی نداشتند، به خواب رفتند.

۴- به شما کمک می کند که واضح تر فکر کنید

گلوکز در بدن به چابکی ذهنی ما کمک می کند و درجه حرارت های داخلی بدن ما را تنظیم می نماید. بنابراین هنگامی که در آب و هوای گرم یا سرد هستیم، گلوکز در بدن های ما بر طبق آن برای تنظیم چیزها تغییر می کند. با توجه به Scientific American، درجه حرارت های گرم، بدن های ما را مجبور می کنند که برای خنک ماندن، از مقدار زیادی گلوکز استفاده کنند و در نتیجه می توانند بر توانایی های تصمیم گیری ما تاثیر منفی بگذارند.

۵- التهاب عضلانی را کاهش می دهد

همانطور که در Atlantic منتشر شد، موسسه ملی ورزش، تخصص و عملکرد دونده های فصلی با آسیب عضلانی را برای ۳ هفته مورد بررسی قرار داد. با استفاده از ۳ فرم درمان کرایوتراپی (قرار گرفتن در معرض دماهای سرد در حدود ۱۶۶ــ درجه فارنهایت)، زیر نور قرمز (با نام مستعار گرما درمانی) یا استراحت به شیوه سنتی، آنها فرآیندهای التیام دوندگان را تحت نظر گرفتند. یافته های آنها؟ کرایوتراپی، سریع تر از سایر درمان ها، ورزشکاران را به حداکثر قدرت عضلانی بازگرداند. البته افرادی که مشکلات قلبی دارند، بهتر است گرم نگه داشته شوند چون رگ های خونی در سرما تنگ می شوند.

۶- به صاف نگه داشتن پوست شما کمک می کند

با توجه به StyleCaster ، آب و هوای سرد می تواند به عنوان یک قابض عمل کرده، منافذ را سفت کند و احتمال گرفتگی آنها را کاهش دهد و در نتیجه شما را کمتر مستعد ابتلا به جوش نماید. همچنین ترشح سبوم(روغن های مومی طبیعی پوست که توسط غدد سباسه تولید می شوند) را کند کرده یا متوقف می کند و به جلوگیری از آکنه و برق زدن پوست کمک می نماید. همچنین درست مانند کرایوتراپی که گفته می شود روند پیری را کند کرده و به پوست تان درخشش جوانی می دهد، یک پیاده روی در هوای سرد بیرون نیز می تواند همین کار را انجام دهد.

۷- ورزش کردن در هوای سرد بیرون می تواند اختلال خلقی فصلی را دفع کند

درست است، هوا در ساعت ۴ بعدازظهر تاریک می شود و این به خودی خود یک بدشانسی واقعی است. اما اگر متوجه شدید که دارید تسلیم افسردگی زمستانی می شوید، یک تمرین زمستانی در هوای آزاد می تواند یک داروی قوی باشد. با توجه به یک مقاله در مورد مزایای تمرین در آب و هوای سرد که در مجله وگ منتشر شد، ضربه چپ و راست اشعه های روحیه بخش خورشید و اندورفین های ورزش می تواند خلق و خوی شما را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد.

نظر شما چیست؟

چیز مورد علاقه شما در آب و هوای سرد چیست؟ آیا شما با چیزی در این اسلایدها سورپرایز شدید؟ نظراتتان را در زیر با ما در میان بگذارید.

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!