مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات


پاک مهر


۴ راه برای جان بخشیدن به یک تمرین هوازی یکنواخت

تمرینات کاردیو می توانند کسل کننده و خسته کننده شوند ( اما فقط اگر شما اجازه بدهید.) این موارد را امتحان کنید تا به شما در جلوگیری از احساس کسالت در تمرینات کاردیو کمک کند و مجددا در مورد این تمرین، هیجان داشته باشید. احساس می کنید از رفتن به باشگاه برای انجام  تمرین کاردیو وحشت دارید؟ آماده اید که باشگاه را ترک کرده و برنامه تمرینی خود را برای آن روز متوقف کنید؟

از دلایلی که افراد برنامه تمرینی خود را ترک می کنند،به خاطر یکنواختی است. تمرینات آنها، یا نتایج مورد نظرشان را به دنبال ندارد و یا به سادگی انگیزه ی ذهنی کافی، برای ادامه دادن تمرینات، ارائه نمی کند. خوشبختانه، شما می توانید این را تغییر دهید. راه هایی وجود دارند که به وسیله آنها، شما می توانید به یک تمرین کاردیوی  یکنواخت جان بخشیده و دوباره به نتایج مورد نظر خود دست یابید. اجازه دهید به ۴ روشی که می تواند به شما کمک کند نگاهی بیاندازیم.

۱- اینتروال را اضافه کنید

تمرینات اینتروال یکی از بهترین راه ها برای شروع تمرینات شما است. چون به کمک آن نه تنها قادر خواهید بود شدت تمریناتتان را به آرامی افزایش دهید، بلکه میزان کالری مصرفیتان نیز افزایش پیدا می کند. به نوبت، تمرینات ورزشی بسیار شدید با مدت زمان ۴۵-۲۰ ثانیه را با دوره های استراحت با زمانی دو برابر آن، همراه کنید. این روند را برای ۱۰-۸ بازه تکرار کنید و مطمئن شوید قبل از هر تمرین گرم کرده و بعد از تمرین سرد کنید.

تمرینات اینتروال برای کسانی مناسب است که به دنبال سوزاندن چربی، آن هم با سرعت زیاد هستند ، بنابراین اگر شما به طور جدی به دنبال نتیجه هستید و این تمرینات را انجام نمی دهید، وقت آن است که دست بکار شوید.

۲- تجهیزات جدید را امتحان کنید

راه دیگر برای تحرک بخشیدن به یک تمرین کاردیوی یکنواخت، تغییر حالت تمرینی است که انجام می دهید. به طور مداوم در حال دویدن هستید؟ آن را تغییر داده و دوچرخه سواری را به جایش امتحان کنید. این تغییر، نه تنها به شما کمک می کند به لحاظ روانی از خستگی جلوگیری کنید، بلکه همچنین می تواند به شما کمک کند عضلاتی که قبلا هرگز به کار نمی بردید را به کار بگیرید که این می تواند منجر به پیشرفت عالی شود.

به علاوه، در برخی موارد، تمرینات کراس مانند آنچه گفته شد برای کمک به جلوگیری از صدمات هم خوب است. به خصوص اگر فرم عادی ورزشی شما که انجام می دهید، بسیار پر تحرک باشد مانند: دویدن، تغییر به یک ورزش کم تحرک می تواند استراحتی که مفاصل شما بسیار به آن احتیاج دارند را برای آنها فراهم کند.

۳- از سالن های بدنسازی دوری کنید

برای جلوگیری از یکنواختی، هر از چند گاهی باید از باشگاه های ورزشی دوری کنید. گاهی اوقات یک تغییر در چشم انداز، همه ی چیزی است که شما به آن نیاز دارید. به جای رفتن روی تردمیل برای یک جلسه تمرین دیگر که تمایلی به انجام آن ندارید، به بیرون رفته و در مسیرهای نزدیک به طور آهسته بدوید.یا اگر بیشتر انسان ماجراجویی هستید، به یک رودخانه و یا دریاچه ی محلی رفته و به قایقرانی یا پارو زنی بپردازید.

۴- در یک مسابقه شرکت کنید

در نهایت، اگر تمام این ها شکست خورد، برای افزایش انگیزه خود، در یک مسابقه نام نویسی کنید. شما می توانید یک ماراتن ۵ کیلومتری، ۱۰ کیلومتری و یا اگر واقعا جاه طلب هستید حتی یک نصفه ماراتن یا یک ماراتن کامل را انتخاب کنید. تمرین برای این مسابقه و پیدا کردن برنامه های مربوطه برای تمرینات، می تواند یک روش عالی برای خارج شدن از یک روال تکراری و امتحان کردن چیزهای جدید باشد. به علاوه، انگیزه ی مضاعفی برای انجام تمرینات برای شما فراهم می کند.

این موارد چهار روشی هستند که می توانند به افزایش انگیزه شما برای انجام تمرینات کاردیو کمک کنند. یک تغییر کوچک، اغلب تمام آن چیزی است که برای علاقه مند شدن مجدد شما به انجام تمریناتتان، مورد نیاز است.

اشتراک:



نظر خود را بیان کنید