نکاتی درباره‌ی ورزش کردن در تابستان

تمرین کردن در گرما می‌تواند آزار‌دهنده باشد. نه تنها خیس عرق خواهید شد، بلکه شاید بی حال هم بشوید. در این راهنما خواهید خواند که چطور می‌توانید به بهترین شکل در گرما تمرین کنید. تابستان زمان خوبی برای بیرون رفتن و خوش گذراندن در بیرون از خانه است. همچنین فصلی است که خیلی‌ها سخت تمرین می‌کنند، فصلی است که باید کلی وزنتان پایین بیاید. اما مشکلی که وجود دارد این است که با وجود گرما ورزش کردن برای شما سخت می‌شود. بیایید ببینیم چطور باید بر آن غلبه کنیم

زمان روز خیلی مهم است

پیشنهاد می‌کنیم که در طول تابستان، صبح زود ورزش کنید. در سراسر تابستان، صبح‌ها بسیار دلپذیرند، چرا که گرما در پایین‌ترین حدش قرار دارد. بعلاوه بیرون رفتن برای دویدن در ساعات ۶ یا ۷ صبح، کاملا ایده آل است.

همچنین در مواردی که فرصت ورزش کردن در صبح را ندارید، اواخر عصر نیز زمان مناسبی برای ورزش کردن است.

لباس آزاد بپوشید

هنگامی که لباس‌هایی سبک و آزاد به تن کنید، لباستان به بازتاب آفتاب کمک خواهد کرد و تمرین برایتان آسان‌تر خواهد شد. پارچه‌های نخی را انتخاب کنید، چرا که بهتر از انواع دیگر عرق را جذب می‌کنند. می‌توانید شلوارک‌هایی سبک به پا کنید تا هنگام ورجه وورجه راحتی بیشتری داشته باشید.

کرم ضد آفتاب فراموش نشود

همیشه ضد آفتاب بزنید، مهم هم نیست چه زمانی از روز باشد. کرم ضد آفتاب از شما در برابر اشعه‌های ماورای بنفش خورشید، که بیشترین لطمه را به پوست وارد می‌سازند محافظت خواهد کرد.

به اندازه‌ی کافی آب بنوشید

راه دیگر برای مقابله با گرما و بهتر ورزش کردن در طول تابستان، این است که به اندازه‌ی کافی آب و مایعات بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند. از آنجایی که بدن شما در تمرینات تابستانی‌تان، کلی عرق خواهد کرد، نباید به مصرف کافی آب بی توجهی کنید.

8 نظر ارسال شده است

  1. مکباف

    من زمان ورزش تابستون رو با توجه به ماه رمضان برای 10 شب تنطیم کردم

  2. محمدرضا

    سلام. من فکرمیکنم این نظرات کارشناسانه نیست چون تاکنون خیلی مطلب شنیده وخوانده ام که صبح زود نبایستی ورزش سنگین انجام داد فقط میشه نرمش کرد.بهتره توی عنوان کردن چنین مطالبی ازکارشناسان هم استفاده بشه

    1. سهند

      حالا از کجا معلوم شنیده های شما نظر کارشناس بوده؟ :)

      1. محمدرضا

        ساعت 16.30هرروزرادیوورزش یک کارشناس ورزشی میاورد ودرمورد ورزش صحبت میکرد از اون شنیدم.البته توی اینترنت هم خونده بودم سایتش نپرس که یادم نیست.شما قبول نداری برو صبح زود ورزش کن.اصلا ورزش خوب نیست داداشی روکشتن بروسلی رو کشتن تختی رو کشتن تا حالا دیدی یک معتاد رو بکشن

  3. جک کوچیکه

    شرایطی که گفته میشه، همه شرایطی ایده‌آل برای آدمای مرفه جامعه است. کارمندا مثلا کی می تونن چنین شرایطی رو حتی از نظر زمانی برای خودشون محیا بکنن؟

  4. DANIAL

    ممنون از نظر پذیریتون :x

  5. DANIAL

    ببخشید که اینو میگم
    اما احساس میکنم مطالب سایت یه جورایی از اون حالت علمی داره خارج و به حالت تجربی نزدیک میشه………
    مثلا در مورد همین مطلب حتی اگه از مادربزرگ 80 ساله ی من هم سوال بشه همین نکات رو میگه……

    لطفا اگه مقدوره بیشتر در مورد اعداد و ارقام، آناتومی و ساختار بدن و ورزش های سطح حرفه ای مطلب بذارین
    ممنون

    1. مجله تناسب اندام

      از توجه و تذکر شما بسیار متشکریم دانیال عزیز؛

      حتما موضوعی که مطرح کردید رو در مقالات جدید در نظر خواهیم داشت :)

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!