خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

تبلیغات متنی

تناسب اندام

نقش استخوان‌ها، مفاصل و عضلات برای پرتاب نیزه

یک سیستم عضلانی اسکلتی قوی و سالم برای شرکت در پرتاب نیزه، ضروری است.

یک سیستم عضلانی اسکلتی قوی و سالم برای شرکت در پرتاب نیزه، ضروری است. اجزای سیستم عضلانی اسکلتی ــ استخوان‌ها، مفاصل و عضلات ــ چندین نقش عمده در پرتاب نیزه ایفا می‌کنند، از جمله افزایش استقامت، قدرت، سرعت و تحرک. پرتاب نیزه برای همه افراد مناسب نیست و به تمرین ،عزم و اراده و تناسب اندام بسیار زیاد نیاز دارد. قبل از شروع به انجام پرتاب نیزه با پزشکتان مشورت کنید.

حقایق

پرتاب نیزه، یک فعالیت با استقامت بالاست که کل بدن را در حرکتی که شبیه پرتاب یک نیزه است، درگیر می‌کند. قدرت و انعطاف‌پذیری بالاتنه برای بلند کردن، حمل کردن و پرتاب نیزه در سرعت‌های بالا، ضروری هستند. قدرت و انعطاف‌پذیری عضلات شکم یا مرکز بدن، بدن را در طی پرتاب می‌چرخانند. قدرت و قابلیت حرکت پایین تنه، یک تکیه گاه محکم می‌سازد که بر اساس آن پرتاب می‌تواند بطور موثر و دقیق انجام شود.

عضلات

قدرت و استقامت عضلانی در پرتاب نیزه، ضروری هستند. عضلات پای قوی و سالم برای افزایش نیروی حرکت آنی و انجام دوی سرعت شدید که به یک پرتاب کارامد منجر می‌شود، حیاتی می‌باشند. استقامت و قابلیت حرکت عضلات بالای بازو و شانه، نقش مهمی در تعیین سرعت و فرم پرتاب بازی می‌کنند. عضلات پایین بازو از جمله دست‌ها، قدرت گرفتن نیزه را افزایش داده و در عین حال شتاب پرتاب را بهبود می‌بخشند. عضلات ریه و قلب کاملا آماده شده، برای انجام دوی سرعت و تنفس شدید مورد نیاز در یک پرتاب نیزه، ضروری هستند. عضلات شکم قوی، یک پایه برای چرخاندن بالا تنه بمنظور آماده سازی پرتاب و برای افزایش مسافت پرتاب، فراهم می‌کنند.

مطلب مرتبط:  آیا برای کاهش وزن باید از لبنیات دست کشید؟

مفاصل

برای انجام یک پرتاب نیزه بطور درست و کاهش خطر آسیب دیدگی، مفاصل باید قوی و منعطف باشند ــ با یک دامنه حرکتی کامل. مفاصل منعطف شانه برای عقب بردن بازوی نگهدارنده نیزه از روی سر منظور آماده سازی برای پرتاب ضروری هستند، بطوریکه نیزه بطرف بالا کج شده باشد. مفصل شانه برای جلو آوردن نیزه در طی رها کردن، می‌چرخد. برای رها کردن نیزه در طول سکانس پرتاب بطور درست و سریع، به یک آرنج قوی و منعطف نیاز است. فرم درست، نقش مهمی در جلوگیری از آسیب دیدگی ایفا می‌کند. مفاصل پا از جمله ران، زانو و مچ پاها باید انعطاف‌پذیر باشند تا امکان دویدن سرعتی و شدید فراهم گردد، به بدن قدرت ببخشد و تکیه گاهی برای پرتاب فراهم شود.

استخوان‌ها

پرتاب نیزه نمی‌تواند بدون استخوان‌های قوی و سالم انجام شود. قدرت و تراکم استخوان پا برای دستیابی به سرعت‌های بالا که در مرحله دوی سرعت قبل از پرتاب نیزه مورد نیاز است، ضروی می‌باشد.

مطلب مرتبط:  چگونه پروتئین اضافه به شما کمک می کند عضله اضافه کنید؟

استخوان‌های قوی پا، وزن بدن را حمل کرده و قبل از پرتاب نیزه، تکیه گاهی برای بدن می‌شوند. استخوان‌های قوی بازو، کارایی حرکت در هنگام نگه داشتن، بلند کردن و پرتاب نیزه را افزایش می‌دهند.

ملاحظات

در هنگام آماده شدن برای یک پرتاب نیزه، موارد مختلفی باید در نظر گرفته شود. فرم درست، نقش عمده‌ای در تعیین میزان شتاب و سرعت و درجلوگیری از آسیب دیدگی‌ها مانند انحراف آرنج یا شانه ایفا می‌کنند. برای جلوگیری از پرتاب نیزه در یک زاویه اشتباه، توجه داشته باشید که آیا آرنج شما با شانه تان هم تراز می‌باشد یا نه.

نظر دهید

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید