تناسب اندام

میز ایستاده، آیا جنبه‌ مثبت آن‌ بیش از جنبه‌ منفی آن است؟

میز

میزهای ایستاده در بین افرادی که می‌خواهند تناسب‌اندام خود در هنگام کار را افزایش دهند، رایج هستند. این میزها یک سطح محکم برای کار کردن بر روی آن فراهم می‌سازند، اما صندلی را حذف می‌کنند و شما را مجبور می‌کنند که تمام طول روز بایستید. موارد دوست‌داشتنی بسیار زیادی در مورد میزهای ایستاده وجود دارد (مثل این نکته که ساعت‌ها وقت خود را با نشستن سپری نمی‌کنید!) اما حقیقت این است که این موضوع همیشه خوب نیست. این‌ها برخی از مزایا و معایب میزهای ایستاده هستند.

مزایا:

۱- فعال‌تر هستید

مزیت ایستادن این است که حرکت کردن به اطراف ساده‌تر است! به‌جای ایستادن و جابه جا کردن صندلی‌تان، می‌توانید شروع به جابه جا شدن کنید. وقتی دارید برای حل یک مشکل دشوار تلاش می‌کنید یا برای انجام چند ورزش سریع در هنگامی‌که پای تلفن یا کامپیوتر هستید، قدم برداشتن بسیار ساده‌تر است. برای افرادی که می‌خواهند فعال‌تر باشند، این یک مکمل عالی برای محل کار است.

۲- مدت‌زمان کمتری می‌نشینید

مطالعات اثبات کرده‌اند که نشستن بیش از ۶ ساعت در روز می‌تواند منجر به طیف گسترده‌ای از مشکلات مربوط به سلامت گردد. یکی از معایب نشستن این است که عضلات مرکز بدن و سرینی را ضعیف می‌کند، که بر وضعیت بدن و تحرک شما اثر می‌گذارد. با بیشتر ایستادن، شما ریسک این نقص‌های مربوط به وضعیت بدن را کاهش داده و از مشکلات سلامتی که اغلب ناشی از نشستن بسیار زیاد هستند پیشگیری می‌کنید.

مطلب مرتبط:  چگونه بعد از یک روز طولانی در اداره، تمرین کنید؟

۳- گردش خون و تولید انرژی بهتر

بسیاری از افرادی که از میزهای ایستاده استفاده می‌کنند، احساس انرژی بیشتری در طول روز را گزارش می‌کنند. این اغلب به خاطر بهبود جریان خون ناشی از ایستادن و کمتر نشستن است. بدن قادر به رساندن مؤثرتر مواد مغذی به عضلات، اندام‌ها، و دستگاه‌های داخلی است، که منجر به بهتر شدن عملکرد کلی بدن می‌گردد.

۴- کالری‌های بیشتری می‌سوزانید

ایستادن متابولیسم شما را افزایش می‌دهد. کاملاً واضح است که این برای کم کردن وزن در درازمدت بهتر است! هرچه بیشتر تحرک داشته باشید، کالری‌های بیشتری می‌سوزانید. ایستادن عضلات شما را درگیر می‌کند و سوزاندن کالری توسط بدن را در تمام طول روز حفظ می‌کند.

۵- تمرکز بهتر

بسیاری از کاربران میزهای ایستاده گزارش می‌کنند که تمرکز و دقت بیشتری در طول روز دارند. این‌که شما ایستاده‌اید کمک می‌کند تا بر آنچه انجام می‌دهید تمرکز کنید، که منجر به توجه بهتر بر کارتان می‌شود.

معایب:

۱- ناراحتی

بدن انسان برای تحرک داشتن طراحی شده است، نه ایستادن مداوم. زانوها، باسن، کمر، شانه‌ها و گردن شما ممکن است بعد از یک روز طولانی ایستادن درد بگیرند، و درد پا یکی از رایج‌ترین شکایت‌ها در بین کاربران میزهای ایستاده است.

مطلب مرتبط:  آیا نوشتن روزانه غذاهای مصرفی سلاحی برای کاهش وزن است؟

۲- خستگی

آیا تا به ‌حال سعی کرده‌اید بیش از یک یا دو ساعت بایستید؟ کاملاً خسته‌کننده است! عضلات پای شما بزرگ‌ترین گروه عضلانی در بدن هستند، پس بیشترین مقدار انرژی را مصرف می‌کنند.

۳- دوره‌ سازگاری

با تغییر از نشستن در تمام ‌روز به ساعت‌ها ایستادن، بدن شما دوران ساده‌ای را نخواهد داشت. عادت به بیشتر ایستادن، نیاز به برخی سازگاری‌ها دارد. این می‌تواند به معنی روزها یا حتی هفته‌ها درد مفصل، پادرد، و عضلات خسته باشد. در نهایت، ارزش آن را دارد، اما می‌تواند موجب برخی ناراحتی‌های کوتاه ‌مدت شود که از کارتان می‌کاهد. میزهای ایستاده می‌توانند یک مکمل عالی برای محل کار شما باشند و می‌توانند به‌ طور جدی تناسب‌اندام، تحرک و سلامت عمومی شما را بهبود ببخشند. اگرچه مثل هر چیز دیگری، این میزها ۱۰۰ درصد بی‌نقص نیستند، پس بسیار مهم است که علاوه بر مزایا، از معایب آن نیز مطلع باشید.