خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

تناسب اندام

چگونه واقعا چربی شکممان را آب کنیم؟

چگونه واقعا چربی شکممان را آب کنیم؟

دوستان، هیچ خوراکی، ورزش و هیچ گیاهی وجود ندارد که باعث شود بدن شما فقط از ناحیه‌ی خاصی چربی بسوزاند. اگر می‌خواهید چربی بدنتان را کاهش دهید، نیاز دارید تا کالری کمتری از آنچه بدنتان در طول روز احتیاج دارد مصرف کنید. در این زمان، بدن شما شروع به تبدیل چربی به انرژی قابل استفاده کرده و ذخیره‌ی چربی شروع به ناپدید شدن خواهد کرد.

اگر شما یک مرد هستید، بخاطر داشته باشید که چربی شکم معمولا آخرین چربی‌ای است که از بدن شما محو خواهد شد!

ابتدا بدنتان شروع به از بین بردن چربیها از صورت، بازو و پاهایتان کرده، سپس به سراغ بالا تنه‌تان، سینه، قسمت‌های فوقانی ران و باسن میرود. و آخر از همه هم از چربیهای ذخیره شده در شکم استفاده خواهد شد.

اگر شما یک خانم هستید، سوزاندن چربیهای شکمتان کمی ساده تر است، چرا که آخرین قسمتی نیست که محو خواهد شد. آخرین نواحی که احتمالا چربی سوزی خواهید داشت باسن و قسمت‌های فوقانی رانتان خواهد بود.

مطلب مرتبط:  بهترین تمرین‌ها برای مقابله با استرس

همچنین تجربه نشان داده است بدون اینکه متعهد به تمرینات ورزشی باشید، تقریبا غیر ممکن است که چربی بدنتان را بسوزانید. با روی بردن به تمرینات قدرتی، چربی سوزی تا چند ساعت بعد از جلسه‌ی تمرینی‌تان ادامه خواهد داشت. پس، اگر می‌خواهید از شر چربی بدنتان خلاص شوید، از طریق صحیح این کار را انجام دهید: رژیم بگیرید و ورزش کنید، نه اینکه به سمت جراحی‌های زیبایی یا ترفندهایی که ادعا دارند از قسمت خاصی از بدنتان چربی سوزی می‌کنند بروید.

البته این موضوع، چیزی نیست که شما از فروشنده‌های مکمل‌های چربی سوز و قرص‌های رژیمی بشنوید. اما همانطور که طبق تجربه دیده شده، یک حقیقت است، پس واقع بین باشید.

۵ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

    • سلام الی عزیز،
      اگر منظورتان بادی رپ هست، خیر. این روش نتیجه نخواهد داد، بلکه احتمال ضرر رسانی به پوست هم نیز می‌رود. از این طریق عمدتا آب بدن دفع خواهد شد.
      اگر هم منظورتان بادی پامپ هست، این روش یک سیستم تمرینی است، و مانند سیستم‌های تمرینی دیگر و همچون تمامی ورزش‌ها مفید است. موفق باشید :)

  • من با ٤٤ سال سن و ٥٣ كيلو وزن و ١٦١ قد و سايز ٣٦ بعد از سالها ورزش بدنسازي همچنان از چربي شكم و پهلو رنج ميبرم ☹☹ وقتي كالري رو كم ميكنم از حجم عضلات كم ميشه وقتي هوازي رو زياد ميكنم پاهام بيش از حد لاغر ميشه و به طور كلي هيچ وقت ادم چاقي نبودم واقعا نميدونم چكار كنم ☹☹☹☹☹

    • سلام همیلای عزیز،
      بهرحال، چربی سوزی و عضله سازی، از نظر مصرف کالری و سیستم‌های تمرینی، هر چقدر هم که تلاش کنید، باز در نقطه‌ی مقابل هم قرار دارند. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا کاملا درصد چربی بدنتان را بکاهید، آنگاه با یک رژیم متعادل به عضله سازی‌تان ادامه دهید. همچنین، می‌توانید هنگام چربی سوزی، با کاهش کم کالری، و انتخاب مواد غذایی خاص، اثر کاتابولیسمی را کم کنید. مثلا، بجای اینکه در رژیمتان یک مرتبه ۵۰۰ کالری کسری ایجاد کنید، ۲۰۰ کالری کسر کنید. یا اینکه درصد مصرف پروتئینتان در کل کالری مصرفی را بیشتر کنید. یا اینکه از مکمل‌هایی همچون گلوتامین استفاده نمایید. تحت چنین شرایطی، هنگام کاهش وزن و چربی سوزی، مقدار کمتری عضله از دست خواهید داد. موفق باشید :)

  • سلام من 4ماه پیش 76 کیلو با رژیم و هوازی بدنسازی شدم 70 کیلو دور شکم من هم 8سایز کم شد اما بازم خیلی پهلو شکم دارم باید چیکار کنم وباید الان قرص بخورم یا با کار شکم درست میشه!؟
    ضمنا قدم 172 دور شکم 87 سنم 24 هستش
    با تشکر.