خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
تناسب اندام

چطور به سرعت چربی سینه را آب کنیم؟

چطور به سرعت چربی سینه‌ام را آب کنم؟

چاقی قفسه‌ی سینه در مردان، اغلب با عناوینی مانند «مردی با سینه زنانه» یا «سینه‌های مردانه» مورد تمسخر قرار می‌گیرد. ولی اگر این مسئله مربوط به شما باشد، دیگر موضوع خنده‌داری نیست!

تلاش برای آب کردن چربی قفسه‌ی سینه در یک هفته، به مقدار زیادی نظم و انضباط فردی، و تلاش سخت نیاز دارد. قدم اول برای این کار، پاکسازی یخچال و کابینت‌ها از مواد غذایی بدرد نخور و پر کردن آنها با غذاهای مغذی است. قدم بعدی، انجام تمرینات ورزشی سخت است که شامل ورزش‌های کاردیو و تمرین عضلات سینه با وزنه می‌باشد.

گام اول

به منظور افزایش توان عضلانی و تسریع آب شدن چربی‌های سینه‌تان، ۴ روز در هفته عضلات سینه را با وزنه تمرین دهید، و شاهد از بین رفتن چربی سینه‌تان در یک هفته باشید! برای پایداری بیشتر از وزنه‌های اختیاری و یا حتی از وزن بدن خودتان استفاده کنید. پرس سینه و شنا، بهترین تمرینات هستند. برای انجام شنا، از سمت صورت روی زمین دراز بکشید و وزن بدنتان را روی دستها و پنجه‌ی پا قرار دهید.

آرنجتان را خم کنید و تا جایی که می‌توانید پایین بیایید، سپس به سمت بالا فشار بیاورید تا به حالت شروع برگردید. پنج ست ۲۵ تایی از این تمرین را تکرار کنید. برای انجام پرس سینه، در حالیکه در هر دست یک دمبل دارید، روی یک نیمکت صاف دراز بکشد. آرنج خود را همسطح با سینه در زیر وزنه قرار دهید، وزنه را بطرف بالای سرتان فشار دهید و سپس به حالت اول برگردید. پنج ست ۲۵ تایی از این تمرین را نیز تکرار کنید.

گام دوم

عادات غذاییتان را تغییر دهید. مواد غذایی با چربی بالا و همچنین غذاهایی که حاوی سدیم و شکر زیاد هستند را حذف کنید که شامل چیپس، کلوچه، هات داگ، کنسروها، غذاهای منجمد و بال مرغ می‌شوند. و از این پس غذاهای مغذی، مانند ماهی یا مرغ کبابی، حبوبات، میوه‌ها، سبزیجات و کربوهیدرات‌های پیچیده مانند سبوس جو بخورید.

گام سوم

برای سوزاندن چربی قفسه سینه در یک هفته، هفته‌ای شش روز، هر بار ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید. دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن، و کلاسهای گروهی تناسب اندام می‌توانند به شما کمک کنند تا برای تنوع، ورزش های کاردیوی همیشگی‌تان را تغییر دهید. همچنین به فعالیت‌هایی که ماهیچه‌های قفسه سینه‌تان را تقویت می‌کند نیز توجه داشته باشید. مانند تمرین با دستگاه الپتیکال، شنا، اسکی یا قایق رانی.

گام چهارم

در طول این برنامه‌ی یک هفته‌ای، عادات غذایی‌تان را بنویسید. وارد یک برنامه‌ی آنلاین محاسبه‌ی کالری غذا شوید و تعداد کالری که هر روز می‌خورید را جمع بزنید. تمام فعالیت‌هایی را که انجام داده‌اید را هم بنویسید. فهرستی از شدت تمرینات و مدت زمان انجام آنها در طول تمام روزهای هفته تهیه کنید. از محاسبه کننده‌ی کالری برای تشخیص اینکه چند کالری در طول تمرینات سوزانده‌اید، استفاده کنید.

از این روش بعلاوه‌ی نتایج بدست آمده از رژیم غذایی‌تان، برای تعیین کل کالری که کمتر مصرف کرده‌اید استفاده کنید که این مقدار باید حداکثر ۱۰۰۰ کالری در روز باشد که نتیجه اش ۱ کیلو کاهش چربی در یک هفته است.

۱۵۱ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • سلام من ابوالفضل هستم ۱۶سالمه وزنم ۵۵ و قدم ۱۶۵ من خود سینم مشکلی ندارد ولی قسمت نوک سینم بزرگ شده میخواستم ببینم باید برای اونجا چکار کنم

  • سلام من ۱۶سالمه و وزنم ۸۰کیلو هست ولی بخاطر قدم که ۱۷۸سانتی متر است چاقیم زیاد به چشم نمیاد.
    جدیدا کمی سینه در اوردم خواستم ببینم چه تمریناتی باید انجام بدم
    که در عرضه ۲هفته کوچک بشن؟!

  • با سلام من ۱۶سالمه و وزنم ۸۸ کیلو هست می خواستم بدونم این برنامه برای لاغر کردن شکم و پهلو هم مناسبه و یه چیز دیگه وضعیت سینه هام خیلی رواعصابمه می خواستم بدونم این روشی که گفتید واقعا توی یک هفته جواب میده؟
    لطفا جواب بدین

    • سلام عباس عزیز،
      اول اینکه چربی سوزی بصورت موضعی انجام نمیشه، شما با تمریناتی هوازی یا تمریناتی که در این مطلب به آنها اشاره شده، می‌توانید درصد چربی بدنتان را کاهش دهید، که در نتیجه کاهش کلی چربی بدن، چربی سینه‌ها یا شکم و پهلوها نیز کاسته خواهد شد.
      خیر، در یک هفته نتیجه نخواهید گرفت. برای اطمینان از اینکه آیا مشکل سینه‌ها با ورزش و رژیم حل می‌شوند یا خیر نیز پیشنهاد می‌کنیم که به یک متخصص غدد مراجعه نمایید تا معاینات مربوطه را انجام دهد. موفق باشید

  • سلام.من ۱۵ سالمه و ۱۷۵ قد ۸۳ کسلو وزنم هست… سینه هام به طور عجیبی بزرگه😐.. همه تو کلاس مسخره میکنن.. چند سالی هست که همینطوری شدم.. دکتر رفتم و گفت مشکلی نداری.. ولی سینه هام خیلی بزرگه… گفت ورزش کن درست میشه… منم رفتم بدن سازی ولی نتیجه خوبی نگرفتم.. بنظرتون چیکار کنم؟؟ برم پیش یه دکتر دیگه؟؟ خیلی دارم اذیت میشم

    • سلام دوست عزیز،
      اگر بزرگی سینه‌ها دقیقا به همین مقداری است که مطرح کردید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ یک پزشک متخصص غدد بروید تا معاینه کند.
      اگر این پزشک هم حرف پزشک قبلی را تایید کرد، آنگاه به سراغ یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی بروید تا با برنامه غذایی و تمرینی مناسب خودتان درصد چربی بدنتان را بکاهید. موفق باشید :)

  • سلام من ۱۶ سالمه و قدم ۱۸۰ و وزنم ۶۹ کیلو هست در کمتر از شش ماه دوازده کیلو وزن کم کردم ولی اندازه سینه هام اصلا تغییری نکرده در ضمن شروع به تمرینات بدنسازی هم کردم ولی هنوز تغییری نمیبینم ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سلام من قدم ۱۶۷و وزنم ۸۰و فقط شکم با سینه هام بزرگه روزی ۱۰۰تا شنا به بالا برم و ورزش هوازی روزی ۳۰دقیقهدانجام بدم سینه هام کوچیک میشن؟لطفا جواب بدین

    • سلام امید عزیز،
      ابتدا پیشنهاد می‌کنیم تا به ملاقات یک متخصص غدد بروید تا با انجام معاینه و آزمایش‌های لازم ریشه مشکل را تشخیص دهد. اگر مشکل از عدم تعادل هورمون‌ها باشد باید مداوا شوید، در غیر اینصورت با تمرین‌های ورزشی و رعایت رژیم غذایی می‌توانید چربی سوزی کنید. موفق باشید