خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

تبلیغات متنی

تناسب اندام

چگونه دویدن را دوست داشته باشید؟

دویدن

من هرگز روزی که اولین گام دویدنم را برداشتم فراموش نخواهم کرد. فکر می‌کردم که قرار است بمیرم! آنقدر وحشتناک بود که تا یکسال دیگر، دوباره آن را امتحان نکردم، یعنی تا وقتیکه گروهی از همکارانم برای دویدن یک دوی ماراتون، مرا به رقابت طلبیدند. من پذیرفتم، آنها به من کمک کردند که تمرین کنم و من آن مسابقه را سربلند و خندان به پایان رساندم. آنچه نمی‌دانستم این بود که چیزی که یاد گرفتم، به هسته‌ی فلسفه‌ی مربیگری من تبدیل خواهد شد!

از جایی که هستید، شروع کنید

فرق بین آن اولین دوی وحشتناک و موفقیت برنامه تمرینی که سال بعد انجام دادم، در یک قاعده ساده خلاصه می‌شود: در هر سطحی از تناسب اندام که قرار دارید، از همانجا شروع کنید، بتدریج دویدنتان را بر اساس پاسخ بدنتان جلو ببرید، و هدفتان این باشد که در پایان دو، به چالش کشیده و خوشحال باشید، نه بی رمق و بد اخلاق.

اولین باری که شروع به دویدن کردم، سعی کردم تا هر مسافتی که می‌توانم بدوم. دفعه‌ی دوم، با پیاده روی شروع کردم و سپس چند ثانیه دویدن را در تمرین پیاده روی ام جای دادم، سپس زمان دویدن را بتدریج افزایش دادم. من از هر تمرین لذت بردم، چون در پایان احساس می‌کردم قوی و شاد هستم.

مطلب مرتبط:  ۷ افسانه درباره فیتنس که نباید باور کنید

شاد بمانید

هنگامیکه شما یک دو را با شادی و موفقیت به پایان می‌رسانید، دوست دارید که آن را بارها و بارها تکرار کنید. هنگامیکه دو را بیش از حد سخت آغاز کنید (مانند کاری که من اولین بار انجام دادم)، احساس شکست و ناتوانی را در خودتان تقویت می‌کنید. برای اینکه در هر فعالیتی ماهر شوید، باید ثابت قدم باشید و آن، بواسطه احساس ناشی از موفقیت (و نه شکست) آسان‌تر رشد خواهد کرد.

انگیزه‌تان را حفظ کنید

دویدن با خوشحالی و در داخل منطقه‌ی راحتی‌تان، نیرویی ایجاد می‌کند که انگیزه‌ی شما را برای ادامه دادن به دویدن، بطور مداوم تقویت می‌کند. شما تمرینات کمتری را از دست می‌دهید، چون از آنها لذت می‌برید و شاهد پیشرفت منظم هستید. ممکن است قادر باشید فاصله‌ی بیشتری را پوشش دهید، یا در واقع کمتر راه بروید. این لحظات کوچک شادی، انگیزه‌ی شما را برای ادامه دادن حرکت رو به جلو، قوی می‌کند.

مطلب مرتبط:  هالتر ساده بهتر است یا هالتر EZ؟

اعتماد بنفس ایجاد کنید

همانطور که قدرت دویدن و سطح مهارتتان را می‌سازید، با هر کیلومتر، بخاطر عادت کردن به روالی که ایجاد کرده‌اید، یک حس اعتماد بنفس بدست می‌آورید. این امر، یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اعتماد بنفس بخاطر عادت دویدن و بواسطه‌ی دقایق بسیاری که در طول این راه صرف می‌کنید، رشد می‌کند. و با اعتماد بنفس، شما می‌توانید شروع به یادگیری مهارت‌های بیشتری کنید، مانند اینکه چطور سریعتر بدوید یا فرم دویدنتان را بهبود ببخشید.

ساده بگیرید

یاد گرفتن دو، مانند شروع دوران مهد کودک است! اگر با اصول شروع کنید، خودتان را برای سالها موفقیت آماده خواهید کرد. همه‌ی اینها با تمرین کردن صبر، پیش رفتن به آرامی‌ و بر اساس آنکه بدنتان چه احساسی دارد، آغاز می‌شود.

نظر دهید

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید