همه چیز درباره تناسب اندام، سلامتی، و زیبایی

وقتی از بازوهایتان کار می‌کشید، چقدر کالری می‌سوزد؟

اینکه هنگام انجام تمریناتی که بازوهایتان را در آن به کار می‌گیرید چند کالری می‌سوزد، خیلی بستگی به این دارد که چه نوع تمرینی انجام می‌دهید. از طرفی عوامل دیگری که بر محاسبه‌ی کالری سوزانده شده تاثیر گذارند، عبارتند از وزن بدن، شدت تمرین، و حتی دمای هوا و حالت شما در زمان تمرین!
بعنوان نمونه، میزان کالری سوزانده شده‌ی سه نوع تمرینی که در آن بازوها به کار گرفته می‌شوند را برای یک شخص ۷۰ کیلویی و در بازه‌ی زمانی ۳۰ دقیقه محاسبه کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید.

شنا سوئدی

به گفته‌ی وب‌سایت تناسب اندام Nutristrategy، یک فرد ۷۰ کیلویی در ۳۰ دقیقه شنا سوئدی با سرعت کم و با دوره‌های استراحت زیاد، ۱۲۳ کالری می‌سوزاند. و با سرعت زیاد، کالری سوزانده شده به ۲۸۱ کالری در نیم ساعت افزایش می یابد.

تمرین با وزنه

یک جلسه‌ی تمرین با وزنه‌ی شدید بازو بمدت ۳۰ دقیقه، برای یک مرد ۷۰ کیلویی، باعث سوزاندن ۲۱۱ کالری می‌شود. یک جلسه‌ی سبک‌تر با وزنه‌های کمتر و دوره‌های استراحت طولانی‌تر، حدود ۱۰۵ کالری خواهد سوزاند.

بوکس

تمرین با کیسه بوکس، عضلات دو سر بازویی، سه سر، ساعدها، و شانه‌ها را بکار می‌گیرد. یک مرد ۷۰ کیلویی در ۳۰ دقیقه تمرین با کیسه بوکس، حدود ۲۱۱ کالری می‌سوزاند. حرکات تهاجمی و مبارزه‌ای بکس در هر نیم ساعت، بیش از ۳۱۷ کالری می‌سوزانند.

از دست ندهید...
8 نظر ارسال شده است
  1. عرفان

    با سلام خدمت بدن سازای گرامی اقا من دوتا سوال داشتم خواهش میکنم جواب بدید
    ۱-تمرین با دمبل ۱ کیلویی به مدت ۳۰ دقیقه به همراه ۵۰ دراز نشیت چقد کالری میسوزونه؟
    ۲-بدن سازی درسته که میگن اگه بری چربی هات تبدیل به ماهیچه میشن .اینجوری خو خیلی بده؟

    1. مجله تناسب اندام

      سلام،
      ۱. در مورد یک شخص ۶۰ کیلویی، ۱۰ دقیقه تمرین کرانچ ۴۶ کالری خواهد سوزاند. در مورد تمرین با دمبل ۱ کیلویی، کاملا بستگی به نوع تمرینات و شدت آنها دارد.
      ۲. چربی‌ها سوزانده، و عضله ساخته می‌شود. البت این اتفاق رابطه‌ی مستقیم و زیادی با تغذیه‌ی شما دارد.

  2. امیرعلی

    خیلی ممنونم

  3. امیرعلی

    سلام، من متولد 79 ام دستام خیلی لاغره و مخصوصا مچ دستم انگار اصلا گوشت نداره و خیلی لاغره، میخواستم ببینم با چه نوع ورزش و تغذیه ای میتونم درستش کنم؟

    1. مجله تناسب اندام

      سلام امیر علی عزیز،

      مچ دست کلا از ماهیچه‌های کمی تشکیل شده است. می‌توانید با تمرینات مخصوص ساعد که در همین سایت برخی از آنها منتشر شده است، عضلات ساعد دستتان را تقویت کرده و حجیم‌تر نمایید. در تغذیه‌تان هم باید مواد پروتئینی بیشتری مصرف کنید تا عمل عضله سازی اتفاق بیفتد :)

  4. مسعود
    مسعود

    سلام. قسمتی که مقالات سایتتون رو به ترتیب جدید ترین نشون بده پیدا نکردم. البته پایین سایت هست ولی فقط 5 تا رو میشه دید

    1. مجله تناسب اندام

      سلام مسعود عزیز،
      مقالات، در طبقه‌بندی‌های مختلف دسته بندی شده‌اند، که می‌توانید از بالای سایت مشاهده کنید. در هر طبقه، مقالات به ترتیب جدیدترین‌ها چیده شده است.

      1. مسعود
        مسعود

        ممنون ادمین عزیز

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!