۷ راه حفظ انگیزه برای رفتن به باشگاه

ثبت‌نام در یک باشگاه ورزشی کار آسانی است، اما رفتن به باشگاه به طور منظم کار دشواری است! خود شما تا بحال چند بار باشگاهتان را بخاطر کارهای دیگر نادیده گرفته‌اید؟ پس این خیلی مهم است که برای ادامه‌ی ورزش و رفتن به باشگاه انگیزه تان را حفظ کنید. پیگیری مداوم جلسات تمرینی‌تان در باشگاه، نه تنها بدن شما را متناسب نگاه می‌دارد، بلکه کمک می‌کند تا استرس و خستگی نیز از شما دور شود. در ادامه‌ی این نوشته راه‌هایی را باهم مرور خواهیم کرد که به حفظ انگیزه‌ی ورزش کردن کمک خواهد کرد.

برای حفظ انگیزه خود:

۱- تجهیزات ورزشی جدید بخرید

لباس‌ها و تجهیزات شیک و مد روز ورزشی شما را جذاب خواهند کرد. پس این می‌تواند یک دلیل خوب باشد تا هر روز به باشگاه بروید. لباس، تجهیزات جدید یا یک ساک ورزشی جدید بخرید و رنگ‌های باحال و شاد انتخاب کنید. این‌ها به شما کمک خواهند کرد تا انگیزه‌تان حفظ شود.

۲- از دوستتان بخواهید تا همراهی‌تان کند

تنهایی باشگاه رفتن شاید کمی خسته‌کننده باشد. اما اینکه دو یا چند نفری با دوستانتان به باشگاه بروید، ایده‌ی خیلی جالبی است. با یکی از دوستان یا یکی از افراد فامیلتان برنامه‌ریزی کنید و او را یار تمرینی خود قرار دهید.

۳- به یک موسیقی خوب گوش کنید

این نیز یکی از دلایل خوب برای حفظ انگیزه است. آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را در پخش کننده‌ی موسیقی خود کپی کنید، و هنگام تمرین به آن‌ها گوش دهید. حقیقتاً باشگاه ورزشی بهترین مکان برای گوش دادن به موسیقی‌های باحال است. پس با انگیزه بمانید، چون حالا برای رفتن به باشگاه یک دلیل خوب دارید.

۴- تمرینتان را عوض کنید

اگر می‌خواهید انگیزه‌تان را حفظ کنید، به یک تمرین خاص نچسبید. در عوض، تمریناتی با سبک و اشکال مختلف را امتحان کنید. ۲ روز تمرینات قدرتی را امتحان کرده و ۲ روز دیگر را با تمرینات کاردیو سپری کنید. اگر شما یک برنامه‌ی تمرینی داشته باشید و بخواهید اشکال دیگر تمرین را امتحان کنید، برای باشگاه رفتن تحریک خواهید شد.

۵- یک دفتر خاطرات داشته باشید

اینکه یک دفتر خاطرات داشته باشید و اتفاقات روزانه را در آن بنویسید به انگیزه‌ی شما خیلی کمک خواهد کرد! خاطرات حضور در باشگاهتان را در دفتر خاطراتتان بنویسید. تاریخ تمرینتان و زمانی که آن روز در باشگاه سپری کردید و تغییراتی که در بدنتان اتفاق افتاه را بصورت منظم یادداشت کنید. این‌کار به طرز خیلی بالایی به شما انگیزه خواهد بخشید تا دوباره به باشگاه بروید.

۶- یک برنامه‌ی غذایی متوازن داشته باشید

آیا می‌دانید که عادات بد غذایی می‌تواند باعث خستگی شود؟ خستگی هم باعث می‌شود احساس سستی کنید. زمانی که احساس سستی کنید، به طور طبیعی تمایل به نادیده گرفتن جلسه‌ی تمرینی‌تان خواهید داشت. پس این خیلی مهم است که یک برنامه‌ی غذایی متعادل را به طور منظم دنبال کنید. می‌توانید برای جلوگیری از خستگی به دو وعده‌ی غذاییتان میوه و سبزیجات هم بیفزایید.

۷- یک هدف برای خود تعیین کنید

برای تناسب و زیبایی اندامتان یک هدف بگذارید. برای اینکه به هدفتان برسید، ناچار خواهید بود تا بصورت منظم به باشگاه بروید. اگر تصمیم دارید که وزن کم کنید، آنگاه با پروراندن هدف خود در ذهنتان، همیشه پر انرژی و با انگیزه خواهید ماند.

10 نظر ارسال شده است

  1. sali

    عالی بود…………انگیزه خیلی مهمه…مورد 1 و 2 رو من امتحان کردم جواب میده اساسی

  2. وحید

    سلام من تازه شروع کردم به بدنسازی البته قبلا هم بدنسازی رفته بودم ولی خیلی وقت پیش بوده سوالم اینست که آیا میشه دو بار در روز حرکات بدنسازی را تکرار کرد؟آیا بدن تحلیل نمیرود؟لطفا به ایمیلم ارسال کنید

  3. sahereh

    به نظرم انگیزه و ارداده بهترین دلیله.با اینکه تمریناتم سخته ولی بخاطر انگیزه ای که دارم هیچ وقت خسته نشدم.نه تمرینات یکنواخت ونه سخت منو از پا درنیاورد.

  4. ZAK

    تو وعده های سحر و افطار چ نوع غذا های باشه بهتره پروتئینی یا کربو هیدرات؟؟کدوم بیشتر باشه؟؟

    1. admin

      سلام Zak!
      در وعده افطار بهتره مواد قندی که سریع جذب می‌شوند مثل خرما و… و غذاهای پروتئینی مصرف کنید. و در وعده سحر کربوهیدرات بخورید تا در طول روز قند بدنتان تامین شود. و سعی کنید گوشت قرمز کمتر مصرف کنید تا تشنه نشوید.

    2. فرهاد

      از نظر من کربوهیدرات ها بدلیل اینکه انرژی زا هستن موثر تر هستن و اینکه برای حرکات روزانه یک شخص نیاز به انرژی دارد پس اگر هم شما پروتئین بخورید بدن برای انرژی, مجبور به شکستن مولکول های پروتئین و تبدیل ان به انرژی هست .
      در نتیجه کربوهیدرات ها برای انرژی روز شما بهتر و مؤثر تَر از پروتئین ها هستن.

  5. Saeed Update

    می خواستم ببینم ورزش های سنگین مثل بدنسازی قبل از افطار ضرری ندارد؟ مزیت چطور؟
    انجام ورزش های کاردیو قبل از افطار مناسب است یا بعد از افطار؟
    ممنون از توجهتون

    1. admin

      سلام سعید!
      بهترین زمان برای ورزش در ماه مبارک رمضان (مخصوصا این روزها که گرمترین و طولانی‌ترین روز‌های سال است) ۲ تا ۳ ساعت بعد از سحر است. یعنی ساعت ۶.۳۰ یا ۷.۳۰. چون در این زمان غذایی که در هنگام سحر میل کردید تازه هضم شده و شما انرژی خوبی دارید. ولی یادتان باشد ورزش‌های سنگین مانند بدن‌سازی، ورزش‌های رزمی و دیگر ورزش‌های تخصصی که فشار زیادی داره باعث می‌شه برای بقیه روز انرژی نداشته باشید.
      همچنین ورزش کردن در وسط روز یا ساعاتی قبل از افطار، به شدت مضر است و آسیب جبران ناپذیری به بدنتان وارد می‌کند. زیرا در این زمان کل آب و مواد غذایی بدنتان در طول روز مصرف شده و قند خونتان به شدت کاهش یافته است و ورزش کردن و فعالیت‌های سنگین باعث بروز مشکلاتی در سیستم عصبی، ایمنی و فیزیکی بدن می‌شود. و باعث از بین رفتن بافت‌های عضلانی می‌شود.
      پس به خاطر داشته باشید که روز‌های ماه رمضان انرژی‌تان را به درستی مصرف کنید.

  6. اردلان

    ممنون از بابت مطلبتون
    ولی منم میخوام دلیل هشتم رو بگم که یک نفر تو یکی از فرومها که مطلب شما منتشر شده بود، گفته بود و اونم اینه که:
    به دخترا فکر کنید و اینکه اگه خودش هیکل بشید چه اتفاق های خوبی براتون خواهد افتاد
    هوار هوار :دی
    این در واقع انگیزه اصلیتون میتونه باشه مهمتر از سایر دلایل :دی
    خوش باشید
    :دی :دی

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!