مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات



چگونه پوست شل را پس از کاهش وزن، سفت کنید؟

در اینجا توضیح می دهیم که چرا پوست شل می شود و شما چگونه می توانید پوست شل را پس از کاهش وزن، سفت کنید. مطالب زیر را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه پوست خود را سفت کنید. اگر اخیرا مقدار زیادی وزن از دست داده اید یا راهنمایی های مختلف موجود در این سایت مانند «کدام تمرین، بیشترین چربی را می سوزاند؟ یا چگونه چربی را در یک ناحیه از بدن کاهش دهیم؟ » را دنبال کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که پوستتان کمی شل و آویزان شده است. از پوست اضافه در زیر بازوها گرفته تا یک کیسه آویزان دور شکمتان، پوست شل می تواند یک مشکل خجالت آور باشد، به خصوص اگر کاهش وزن، به سرعت به دست آمده باشد.

در سال ۲۰۱۶ سفت کردن پوست هنوز هم یک موضوع داغ است. MIT گزارش داد که یک ماده جدید برای سفت کردن موقت پوست ساخته شده و خاطر نشان کرد که می تواند برای پیشرفت های زیبایی و آرایشی مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله، شما یاد خواهید گرفت که چرا پوست شل می شود؟ چگونه می توانید پوست شل را پس از کاهش چربی، سفت کنید و همچنین متوجه خواهید شد که کدام کرم ها، روش های پزشکی، تاکتیک های تغذیه و ورزش ها پوست شل را با موفقیت سفت خواهند کرد. در اینجا نحوه سفت کردن پوست پس از کاهش وزن را بیان می کنیم:

چرا پوست پس از کاهش وزن شل می شود؟

از آنجا که پوست باید در هنگامی که حرکت و رشد می کنیم، کشیده و در هنگام کاهش وزن جمع شود، یک ارگان زنده فوق العاده ارتجاعی است. بله درست است. پوست نه تنها مانند یک تکه بزرگ از لاستیک است که کل بدن را می پوشاند بلکه یک عضو نیز هست و درست مانند همه ارگان های دیگر در بدن شما از سلول تشکیل شده است. لایه های مختلف از پوست شما، انواع مختلفی از سلول ها را دارند و هر چند سلول های پوست روی قسمت بیرونی پوست شما (اپیدرم) مدام در حال از بین رفتن و جایگزین شدن با سلول های جدید هستند، سلول های پوست در زیر اپیدرم، کمی دایمی تر هستند. این لایه های پوست که درم و ساب درم نامیده می شوند، از بافت های الاستیک همبند، فیبرها، رگ های خونی و تمام انواع اجزایی تشکیل شده اند که می توانند بسته به رفتاری که با آنها می شود، کشیده یا منقبض شوند.

هنگامی که وزن کم می کنید، چه اتفاقی برای پوستتان می افتد؟

هنگامی که وزن کم می کنید، به خصوص هنگامی که خیلی سریع وزنتان را پایین می آورید، این اجزای الاستیک پوست شما نه تنها لایه های چربی که آنها را روی بدن شما کشیده نگه می دارد را از دست می دهند بلکه همچنین زمان زیادی ندارند که قابلیت ارتجاعی شان با اندام جدید شما انطباق پیدا کند. علاوه بر کاهش وزن، سن، تغذیه نامناسب، کم آبی بدن، قرارگیری بیش از حد در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن همگی می توانند بر قابلیت ارتجاعی پوست اثر بگذارند و به شما آن ظاهر فیل مانندی که احتمالا نمی خواهید را بدهند.

چگونه پوست شل را پس از کاهش وزن، سفت کنید؟

هنگامی که شما چربی از دست می دهید و پوست شل تان شروع به آشکار شدن می کند ، اولین قانون این است: نترسید! از آنجا که پوست یک عضو زنده است، به آرامی به شکلی باز خواهد گشت که متناسب با بدن جدید شما باشد. اما از آنجا که آن پروسه می تواند تا دو سال طول بکشد، در اینجا اقداماتی که می توانید برای سریع تر سفت شدن پوستتان انجام دهید را بیان می کنیم:

نکته شماره ۱: بیش از حد سریع، وزن کم نکنید

همانطور که گفته شد، علاوه بر کاهش وزن، سن، تغذیه نامناسب، کم آبی بدن، قرار گیری بیش از حد در معرض آفتاب و سیگار کشیدن همگی می توانند بر قابلیت ارتجاعی پوست تاثیر بگذارند. رژیم های غذایی به شدت کم کالری و ورزش بیش از حد می توانند به سرعت عضله و چربی را از بین ببرند و به دو اتفاق بد همزمان منجر شوند. ساختار عضلانی زیرین حمایت کننده که پوست را در مقابل بدن شما نگه می دارد، از دست می رود و همچنین چربی که پوست را کشیده نگه می دارد.

نکته سریع و راحت برای آنکه بیش از حد سریع وزن کم نکنید: کاهش ۰٫۴ تا ۰٫۹ کیلوگرم چربی در هفته را هدف قرار دهید و مطمئن شوید برنامه کاهش وزن شما شامل وزنه زدن می باشد تا عضله خالص تان را از دست ندهید.

نکته شماره ۲: هیدراته بمانید

به نیازهای آبرسانی تان توجه کنید. آب، یک جزء حیاتی برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست است. شما باید حداقل ۲ لیتر آب در روز از مواد غذایی و نوشیدنی ها مصرف کنید.

نکته شماره ۳: درست غذا بخورید

دو ماده ضروری که پوست را گوشتالو و قابل ارتجاع نگه می دارند، کلاژن و الاستین است. مواد غذایی غنی از پروتئین مانند پنیر کاتیج، شیر، حبوبات، توفو، لوبیا، دانه ها، آجیل و ماهی همگی اجزای سازنده کلاژن و الاستین و همچنین چربی های مفید برای کمک به سالم نگه داشتن پوست هستند.

نکته پروتئینی سریع و راحت: برای جذب مطلوب، ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری از این منابع پروتئینی را بلافاصله پس از تمرین تان مصرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیزهایی که باید در هنگام ورزش کردن بخورید، مقاله من در مورد آنچه که باید قبل و پس از ورزش بخورید را بخوانید.

نکته شماره ۴: از پوست تان مراقبت کنید

پوست تان را تغذیه کرده و از آن مراقبت کنید. لایه برداری روزانه می تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کند و گردش خون پوست را افزایش دهد. یک وان آب گرم با نمک های دریا و مواد معدنی می تواند تون پوست را بهبود ببخشد. کرم های سفت کننده پوست با فرمول ها و مواد تشکیل دهنده گیاهی مانند آلوئه ورا، اسید هیالورونیک، عصاره مخمر، پروتئین سویا، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین A می توانند به آبرسانی و افزایش ساخت کلاژن و الاستین در پوست کمک کنند. از مواد شوینده خشن مانند سولفات در صابون ها، شامپوها و مایع های ظرفشویی دوری کنید، قرارگیری در معرض نور خورشید را محدود کنید، از اتاقک های برنزه کننده اجتناب نمایید و قرارگیری تان در معرض آب داغ و آغشته به کلر را محدود سازید تمام این چیزها، قابلیت ارتجاعی پوست را کاهش خواهند داد.

نکته سریع و راحت: اگر برای تناسب اندام تان شنا می کنید، از صابون و شوینده هایی استفاده کنید که به طور خاص برای از بین بردن کلر طراحی شده اند.

چه زمانی باید برای پوست شل، گزینه جراحی را در نظر بگیرید

پوست، قبل از اینکه توانایی ذاتی اش برای خود ترمیمی کم شود، می تواند به میزان محدودی کشیده شود. اگر شما یک بارداری ۹ ماهه داشته اید، قادر خواهید بود پوست شل تان را سفت کنید. اما اگر چندین سال است که وزن اضافه را حمل می کنید، ممکن است یک کاندید برای جراحی پلاستیک به منظور سفت کردن و بالا بردن پوست شل تان باشید. این راه حل فقط باید در موارد شدید مورد استفاده قرار گیرد و باید به شما هشدار دهم بیماران من که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند، پس از عمل جراحی در زمانی که در حال سپری کردن دوره نقاهت بودند، در واقع چربی بیشتری به دست آوردند! همانطور که قبل اشاره شد، قابلیت ارتجاعی پوست شما به طور طبیعی با بالا رفتن سنتان کاهش می یابد. هر چند شما می توانید به مسائلی مانند از دست ندان سریع وزن، هیدراته ماندن، خوردن مواد غذایی مناسب و مراقبت از پوستتان کنترل داشته باشید اما هیچ کنترلی روی سن تان ندارید!

نکته سریع و راحت: به جای آنکه اجازه دهید سن، شما را مضطرب و نگران کند، باید به جای آن روی چیزهایی تمرکز کنید که رویشان کنترل دارید مانند ورزش کردن و غذا خوردن درست تا همیشه خوب به نظر برسید.

خواه شما یک کیسه کانگورو، یک چانه اورانگوتان یا پاهایی عین فیل داشته باشید، می توانید از نکات موجود در این مقاله برای سفت کردن پوست شل یا جلوگیری از شل شدن پوست در وهله اول استفاده کنید.

اشتراک:


3 دیدگاه

  1. من ۲۰ سالمه
    ۱۲۶ کیلو بودم و تو شیش ماه وزنمو به ۸۰ رسوندم ولی بازوها و سینه ها و مخصوصا زیر شکمم شل شده
    البته زیر شکمم از شلی گذشته و چروک شده تا حدی
    میشه حالا که کاراز کار گذشته درستش کرد بی عمل؟؟؟
    با بدنسازی مثلا؟؟؟چه مدت مثلا ممکنه زمان ببره
    لطفا جواب بدید
    میخوام عمل اخرین راه باشه برام

    • سلام حمید عزیز،
      بخشی از افتادگی پوست، با عضله سازی و حجیم شدن اندام مجددا اصلاح خواهند شد. اما اگر پوست قابلیت ارتجاعی خودش را از دست بدهد، برای مداوا باید به پزشک مراجعه نمایید، تا در مورد نحوه درمان تصمیم گیری کند. امیدواریم که به زودی به نتیجه دلخواهتان برسید :)

نظر خود را بیان کنید