رپورتاژ آگهی

ژاپن همواره به خودروهای باکیفیت و پرقدرت خود معروف بوده است. در بین کمپانی‌های موفق این کشور نام میتسوبیشی موتور هم به چشم می‌خورد. این کمپانی یک تولیدکننده اتومبیل چندملیتی است که مقر آن در توکیو ژاپن قرارگرفته است. در سال ۲۰۱۱ میتسوبیشی موتور ششمین خودروساز ژاپنی و نوزدهمین شرکت بزرگ خودروسازی در سراسر جهان بوده است. در حال حاضر یک‌سوم از سهام میتسوبیشی متعلق به نیسان است و بخشی از سهام نیسان نیز به رنو تعلق دارد. بنابراین یک اتحاد سه‌گانه بین شرکت‌های مطرح خودروسازی رنو، نیسان و میتسوبیشی شکل‌گرفته است.

آیا قیمت میتسوبیشی اوتلندر به صرفه است؟

میتسوبیشی اوتلندر یک کراس اوور SUV است که توسط شرکت خودروسازی ژاپنی میتسوبیشی موتور ساخته شده است. این خودرو در ابتدا با نام میتسوبیشی ایرترک شناخته می‌شد و در سال ۲۰۰۱ به عنوآن‌یک خودروی مفهومی در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل آمریکای شمالی به نمایش گذاشته شد. درواقع هدف میتسوبیشی از ساخت این خودرو دستیابی به یک کراس اوور قدرتمند با حفظ توانایی‌های تمام و کمال برای سفرهای خارج از جاده‌ای بود. نام خودروی ایرترک هم به همین دلیل انتخاب‌شده بود که به پرواز به عنوان پرنده و ماجراجویی اشاره دارد. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و همه بازارها در کشورهای مختلف ازجمله خود ژاپن از نام اوتلندر برای آن استفاده می‌کردند. عنوان بخشی از خط تولید نسل سوم خودروی اوتلندر، میتسوبیشی در ژانویه سال ۲۰۱۳ یک مدل هیبریدی از این خودروها با نام اوتلندر PHEV به بازار عرضه کرد. تولیدی این خودرو تاکنون ادامه داشته است و بیش از ۲۵۰ هزار نسخه از آن تنها در ماه مه سال ۲۰۲۰ به فروش رفته است. از سال ۲۰۱۲ تاکنون نیز ۱۲۶۰۰۰ دستگاه از این خودرو در اروپا فروخته‌شده است. در این مقاله قصد داریم به موضوع خرید خودروی میتسوبیشی اوتلندر بپردازیم و بررسی کنیم که آیا قیمت آن نسبت به امکاناتی که عرضه می‌کند به صرفه است یا نه.

معرفی خودرو میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر یک خودروی شاسی‌بلند با سایز متوسط است که دو مدل مختلف از آن در بازار ایران موجود است. مدل بنزینی و مدلی که با پلاگین هیبرید تولیدشده است، گزینه‌هایی هستند که پیشروی خریداران این مدل خودرو وجود دارند. میتسوبیشی اوتلندر دارای یک موتور چهار سیلندر است که حجم آن به ۲.۴ لیتر می‌رسد. این موتور که به‌صورت طبیعی تنفس می‌کند، ۱۶۶ اسب بخار توان در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۹ نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه گشتاور تولید می‌کند.

نیرویی که این موتور تولید می‌کند از طریق یک گیربکس بهبودیافته CVT باقابلیت تعویض ۶ دنده به‌صورت دستی از طریق محور محرک دو دیفرانسیل به چهارچرخ منتقل می‌شود. محور محرک این خودرو همچنین سه‌حالته و دارای قفل الکترونیکی است. میتسوبیشی اوتلندر می‌تواند شتاب صفر تا صد را در مدت زمان ۱۰.۵ ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد. وزن خودرو ۱۴۵۱ کیلوگرم است و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۹.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو همچنین استاندارد آلایندگی یورو ۵ و استاندارد امنیت ۵ ستاره از سازمان EuroNCAP را دارا است.

آیا قیمت میتسوبیشی اوتلندر به صرفه است؟

مزایا و معایب خودروی میتسوبیشی اوتلندر روی کفه ترازو

مزایای خودرو

ایمنی بالا

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم این خودرو باهدف ماجراجویی‌های شهری و سفرهای جاده‌ای طراحی‌شده است. بنابراین از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. در مورد سیستم ترمز و پایداری آن می‌توان گفت که مجهز به ترمز ضد قفل و کنترل فعال پایداری است. سیستم کنترل کشش خودرو و همچنین وجود ترمز کمکی در مسیرهای شیب‌دار هم به کمک‌راننده می‌آیند. سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ترمز اضطراری کمکی هم از دیگر امکاناتی هستند که در این خودرو قرار داده‌شده‌اند. ترمزهای عقب دیسکی و جلو دیسکی خودرو هم خنک شونده هستند. به‌علاوه برای افزایش امنیت سرنشینان جلویی ۷ عدد ایربگ ازجمله ایربگ های جلویی، ایربگ های جانبی، ایربگ های پرده‌ای و ایربگ زانویی تعبیه‌شده‌اند.

امکانات رفاهی متعدد

میتسوبیشی اوتلندر یک خودروی با امکانات است که در آن‌یک سیستم صوتی همراه با نمایشگر ۷ اینچی لمسی و قابلیت اتصال به تلفن همراه قرار دارد. این سیستم صوتی به پورت usb هم مجهز است و دکمه‌های کنترل مولتی‌مدیا روی فرمان قرار داده‌شده‌اند. کروز کنترل، سیستم ورود و خروج بدون کلید، مجهز به گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین جلویی، صندلی تاشو عقب، اهرم تعویض دنده در پشت فرمان، باز و بسته شدن الکتریکی درب صندوق، چراغ‌های زنون جلویی، چراغ شور، دستگیره کرومی داخلی و خارجی و سانروف با تنظیم الکتریکی از دیگر امکانات و تجهیزات داخل این خودرو هستند.

دوستدار محیط‌زیست

خودروی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV می‌تواند یک رانندگی بدون آلودگی در پی داشته باشد. باتری‌های مورداستفاده در این مدل خودرو با هزینه اندک شارژ می‌شوند و مصرف سوخت آن به‌شدت پایین است. در مدل بنزینی هم مصرف سوخت خارج از شهر اوتلندر برابر با ۷.۵ لیتر و مصرف سوخت داخلی آن ۹.۴ لیتر است که نسبتاً کم‌مصرف محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید که اوتلندر دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است که آن را به خودروی نسبتاً پاک تبدیل کرده است.

فضای کافی و سفر راحت

میتسوبیشی اوتلندر همان‌طور که گفتیم یک کراس اوور است که در سایز متوسط ساخته شده است. بااین‌حال فضای داخل کابین و همچنین صندوق‌عقب آن به‌اندازه کافی رضایت‌بخش است. خصوصاً اینکه این خودرو ظرفیت پنج سرنشین را دارد. با تا کردن صندلی‌های عقب می‌توان به‌طور قابل‌توجهی حجم فضای بار را افزایش داد. البته فضای کافی و راحت تنها دلیل برای یک سفر دل‌نشین نیست. سیستم تعلیق این خودرو به‌خوبی طراحی‌شده و وزن آن به شکل قابل قبولی با توزیع مناسب باعث شده است که پایداری خودرو بالا برود. به‌این‌ترتیب یک سواری نرم و راحت و بدون وارد آمدن ضربه به داخل کابین باعث می‌شود که سرنشینان از سفر خود لذت کافی را ببرند.

آیا قیمت میتسوبیشی اوتلندر به صرفه است؟

معایب خودرو

همان‌طور که گفتیم خودروی میتسوبیشی اوتلندر در دو مدل بنزینی و هیبریدی در بازار وجود دارد. در مدل هیبریدی متأسفانه زیرساخت‌های کافی برای استفاده از آن‌ها در داخل کشور وجود ندارد و روند واردات آن‌ها نیز با سختگیری‌های پی‌درپی مواجه می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان ادعا کرد که اوتلندر هیبریدی که با نام اوتلندر PHEV شناخته می‌شود یک محصول پرفروش در ایران باشد. در مقابل اوتلندر بنزینی وجود دارد که علیرغم استقبال بسیار شدید جهانی در طول سالهای اخیر تغییرات چندان زیادی را ندیده است. بنابراین خرید مدل‌های پایین‌تر آن با مدل‌های جدیدتر تفاوت چندانی ندارد.

جمع‌بندی

به عنوان جمع‌بندی می‌توان گفت که خودروی میتسوبیشی اوتلندر در مدل بنزینی می‌توانند یک خرید معقولانه باشد چراکه طرفداران خودروهای شاسی‌بلند ژاپنی در ایران کم نیست و بازار خریدوفروش آن بسیار گرم است. در مقابل با توجه به اینکه هنوز استفاده از خودروهای هیبریدی در داخل کشور چندان مرسوم نیست، خریدوفروش آن‌ها هم می‌تواند ریسک بزرگی باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم که به‌جای خرید اوتلندر PHEV به سراغ مدل بنزینی آن بروید. قیمت میتسوبیشی اوتلندر در مدل‌های جدید آن نیز کم کم به 1 میلیارد تومان نزدیک می‎شود و این خودرو را در درسته خودروهای لوکس جا می‌دهد.