آشنایی با ارزان ترین دوربین فول فریم کانن

اگر همیشه تصور می‌کردید که دوربین‌های فول فریم خارج از بودجه شما هستند، دوباره فکر کنید. در این راهنما، ما بهترین دوربین‌های فول فریم ارزانی را که از برند کانن می‌توانید بخرید معرفی می‌کنیم و مجموعه‌ای از مدل‌هایی را که با قیمتی اقتصادی برای دوربین در دسترس هستند و در برخی موارد می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد، گردآوری کرده‌ایم. بطور قابل توجهی کمتر در حالی که قیمت بسیاری از جدیدترین و بهترین دوربین های فول فریم سر به فلک کشیده است، گزینه های ارزان زیادی نیز وجود دارد، به خصوص اگر مایل به خرید در بازار دست دوم هستید. این راهنما به شما کمک می کند تا آنها را پیدا کنید.

برای کسانی که نمی‌دانند “فول فریم” توصیف اندازه سنسور تصویربرداری دوربین است. در دوربین‌های فول فریم، اندازه سنسور 36*24 میلی‌متر است که تقریباً به اندازه یک فریم از فیلم 35 میلی‌متری است. از این رو به این نام شناخته می‌شود. یک سنسور فول فریم از نظر فیزیکی بزرگتر از بسیاری از دوربین‌های دیگر1  اینچی است و سنسور‌های بزرگ‌تر انواع مزیت‌ها، مانند محدوده دینامیکی بیشتر را به همراه دارند.

بهترین دوربین ارزان قیمت فول فریم برای خرید جدید : Canon EOS R8

در یک نگاه:

  • سنسور 24.2 مگاپیکسلی فول فریم
  • پایه لنز: Canon RF
  • ISO: 100-102400
  • وزن: 461 گرم

بسیاری از تولیدکنندگان دوربین‌های فول فریم را در طول سال‌ها به بازار عرضه کرده‌اند. دوربین‌هایی که برای آشنا کردن عکاسان (و، به طور فزاینده‌ای، فیلم‌برداران) با لذت عکاسی با حسگر بزرگ‌تر طراحی شده‌اند. canon EOS R8 یکی از جدیدترین تولیدات کانن است. ترکیبی عجیب از داخلی‌های سطح بالا و بدنه سبک‌وزن سطح پایه. نتیجه نهایی تکامل یک دوربین است، دوربینی که در استفاده کمی عجیب و غریب است، اما در نهایت نتایج غیرقابل انکاری درخشان ایجاد می کند.

بنابراین، Canon  دقیقاً در اینجا چه کرده است؟ خوب،EOS R8 می‌تواند یک سنسور فول فریم را در بدنه‌ای بدون آینه قرار دهد که وزن آن فقط 461 گرم است و حتی توانسته است آن را به سیستم فوکوس خودکار پیشرفته‌اش مجهز کند، به لطف استفاده از سنسور و پردازنده از بدنه‌های بالاتر. این دوربین نه تنها از R6 MARK II سبک تر است، بلکه به طور قابل توجهی ارزان‌تر است. در حالی که می‌تواند با شاتر مکانیکی خود تا 6 فریم در ثانیه عکس بگیرد، به حالت الکترونیکی بروید و می‌توانید تا 40 فریم در ثانیه یا 30 فریم در ثانیه در حالت “Raw Burst” داشته باشید.

ممکن است از خود بپرسید که نقاط ضعف این دوربین چیست. در واقع چندین مورد وجود دارد EOS R8 فاقد بسیاری از ویژگی هایEOS R6 Mark II  است. تنها یک اسلات کارت وجود دارد، هیچ گونه آب بندی آب و هوا وجود ندارد، و باتری به LPE17 220  شات کاهش یافته است (بنابراین برای یک روز عکاسی، تقریباً مطمئناً یک یدکی می‌خواهید). اما مهمتر از آن، EOS R8  فاقد تثبیت کننده تصویر داخلی است، به این معنی که شما کاملاً به IS لنز متکی خواهید بود.

بهترین دوربین ارزن فیمت فول فریم کانن

این موضوع آن‌را برای بسیاری از عکاسان به یک پیشنهاد عالی تبدیل می‌کند. با این حال، همانطور که در بالا گفتیم، نمی‌توانید با نتایج بحث کنید، و EOS R8 قادر به تولید تصاویر کاملاً تماشایی است. با در نظر گرفتن اینکه می‌توانید آن را با لنز با قیمتی کمتر از شسصد میلیون ریال دریافت کنید، EOS R8  به عنوان اولین دوربین فول‌فریم، یک انتخاب منظقی برای تمام تولید کنندگان محتوا ایجاد می‌کند.

بهترین دوربین DSLR کانن فول فریم: Canon EOS 6D Mark II

در یک نگاه:

  • سنسور: سنسور 26.2 مگاپیکسلی فول فریم CMOS
  • پایه لنز: Canon EF
  • حساسیت ISO: ISO 100-40000
  • وزن: 765 گرم

اگرچه این دوربین یک DSLR است، اما 26.2 مگاپیکسل  است و علاوه بر این6D Mark II  دارای سنسور طراحی Dual Pixel CMOS AF  است، به این معنی که از فوکوس خودکار تشخص فاز در حالت Live View و همچنین زمانی که منظره یاب برای نوشتن تصاویر استفاده می‌شود، استفاده می‌کند. در نتیجه سریع و دقیق فوکوس می‌کند. البته شایان ذکر است که 63 نقطه فوکوس خودکار موجود در منظره یاب کاملاً نزدیک به مرکز قاب گروه بندی شده اند.

فوکوس سریع در حالت Live View به ویژه در6D Mark II  مفید است، زیرا دارای یک صفحه نمایش با زاویه متغیر است که می‌تواند برای مشاهده از هر زاویه داشته باشد. چه عکسبرداری با فرمت افقی یا عمودی.  شرکت کانن همچنین در پیاده سازی کنترل لمسی کار بسیار خوبی انجام داده است، بنابراین شما تنظیمات را مدیریت کرده و نقطه AF فعال را با ضربه زدن روی صفحه تنظیم می‌کنید.

این صفحه نمایش هنگام فیلمبرداری نیز کاربرد دارد، که بالاترین کیفیت آن Full HD (1080×1920) با سرعت 59.94 فریم بر ثانیه است. خبر خوب دیگر این است که 6D II  وضوح جزئیات خوب خود را تا حدود ISO 6400 حفظ می‌کند و آن را به یک دستگاه همه کاره تبدیل می کند.

از آنجایی که Canon EOS 6D Mark II از پایه لنز Canon EF استفاده می‌کند، طیف گسترده‌ای از لنزهای Canon EF و همچنین طیف گسترده‌ای از لنزهای تولید کنندگان دیگر در دسترس هستند که به شما امکان انتخاب عالی از لنزهای جدید و مستعمل را می دهد.

EOS 6D Mark II  یک پله مناسب برای کاربران کنونی برای ورود به عکاسی فول فریم است و جایگزین مناسبی برای  EOS 5D Mark IV  است. کسانی که به فکر دور شدن از یک DSLR با فرمت Canon APS-C هستند، باید هزینه اضافی ارتقاء چند لنز EF-S به مجموعه جدیدی از لنزهای EF را در نظر بگیرند. اما زمانی که اندازه و وزن بسیار مهم است. به عنوان مثال، در سفر یا در طبیعت EOS 6D Mark II واقعاً خودش را نشان می دهد.

ارزان ترین دوربین فول فریم کانن چیست؟

جمع بندی

اگر به دنبال خرید دوربین کانن هستید که حتما فول فریم هم باشد، دو محصولی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، بهترین دوربین‌های فول فریم کانن است که می‌توانید خریداری کنید.

امیدوارم با مطالعه این مقاله به پاسخ پرسش‌های خود دست یافته باشید، با تشکر از همراهی شما با من در این مقاله 😊