مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات


پاک مهر

چرا تکرار در ورزش پیلاتس کم است؟

نکاتی جالب درمورد پیلاتس
(امتیازی ثبت نشده است)

بسیاری از افراد به خاطر تعداد تکرار کم هر تمرین در روش پیلاتس شگفت زده می شوند. آنها فکر می کنند شاید این تکرار کم فقط برای مبتدی ها است و با پیشرفت در ورزش تکرارها بیشتر می شود. اما این موضوع درست نیست، شما هیچ گاه در این ورزش با افزایش تکرار مواجه نخواهید شد. انجام تکرارهای کمتر در واقع بخش مهمی از رویکرد کلی بدن / ذهن برای ورزش پیلاتس است.

با وجودی که ورزش های استقامتی و انعطاف پذیری از تکرارهای بیشتر استفاده می کنند، اساس پیلاتس چیست؟

تکرار کم در هر تمرین یکی از ویژگی اساسی پیلاتس است

شایان ذکر است که دستورالعمل های ورزش پیلاتس بر مبنای سه تا شش تکرار می باشد. چرا؟ دلیل آن این است که پیلاتس بر اساس این ایده است که شما تمام موجودیت خود را به هر تمرین اختصاص می دهید و از این طریق، از هر حرکتی که انجام میدهید بیشترین سود را به دست می آورید. اگر تمرین را با قصد کامل کار کردن اصول پیلاتس انجام دهید: متمرکز شدن، تمرکز، کنترل، دقت، نفس و جریان با حرکت، نیازی به انجام تکرارهای زیاد هر تمرین ندارید.

تکرارهای پیلاتس برای عملکرد، نه برای توسعه بیش از حد عضله

پیلاتس در مورد بدن به عنوان یک عامل بسیار کاربردی و یکپارچه است و در مورد توسعه بیش از حد هر یک از مجموعه عضلات به عنوان یک مجموعه با تکرار چند تمرین نمی باشد.

به جای تکرار چند تمرین، روش پیلاتس از تمرین های مختلف در یک جلسه استفاده می کند و از انواع مختلف برای درگیری بدن / ذهن و توسعه یک عضله متقارن استفاده می کند.

روش پیلاتس لزوما در مورد کمتر ورزش کردن نیست – ما هنوز هم به گسترش عضلات قوی در هسته و اندام می پردازیم.

اما روش پیلاتس روند تکرار بی پایان را به نفع جنبش متعادل و کارآمد سوق می دهد.

تعداد تکرارها در تمرینات پیلاتس

تعداد تکرارها در تمرینات پیلاتس

جوزف پیلاتس به تکرارهای کمتر اعتقاد دارد

جوزف پیلاتس معتقد به اجتناب از تکرار بیش از حد در هر ورزشی است. این نقل قول از کتاب جوزف پیلاتس، بازگشت به زندگی از طریق کنترل (پیلاتس) را در نظر بگیرید:

“… اطمینان حاصل کنید که حرکات را بیشتر از حد تجویزی انجام ندهید، زیرا با بی توجهی شما به صورت عمدی یا غیرعمدی آسیب بیشتری نسبت به فایده آن در پی خواهد داشت.”

“کنترل (در پیلاتس) یک سیستم خسته کننده و کسل کننده ورزش تکراری روزانه نیست”.

با توجه به اظهارات خالق پیلاتس در خصوص اهمیت انجام تعداد محدودی از حرکات، می توانید ببینید که این یکی از ویژگی های اساسی پیلاتس است.

از هر تکرار بیشترین بهره را ببرید

این یک تغییر خوب پس از شرکت در یک باشگاه است. کسانی که به دنبال رشد عضلانی هستند، مجموعه ای از تکرارهای سخت را انجام می دهند. در حالی که دیگران که به دنبال حفظ عملکرد و یا عضله سازی هستند از وزنه های سبک و تمرینات تکراری استفاده می کنند.

پیلاتس سعی می کند از هر تکرار بیشترین بهره وری را کسب کند بدون اینکه در تله تکرار گرفتار شود.

تصور کنید، در هر تمرینی که انجام می دهید، به طور کامل حضور دارید، به طرز شایسته ای همسو می شوید و جریان کامل رفت و برگشت تنفس و حرکات وجود دارد. با استفاده از این عناصر، ذهن و بدن شما با هم کار می کنند تا خرد بدن و تعادل را ایجاد کنند و از تکرارهای بی فکر جلوگیری نمایند.

ارسال مطلب به دوستان در تلگرام
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید