مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات



ورزش پشت میزنشین ها: در محل کارتان تکان بخورید.

ورزش در محل کار
(امتیازی ثبت نشده است)

همه ما هشدارهایی در خصوص ضررهای نشستن های طولانی، شنیده ایم. اما شاید فکر کنید که اغراق هایی بیش نیست. شواهد حاکی از آن است که ساعتها نشستن روی صندلی، برای سلامتی واقعا مضر است. بطوریکه امروزه نشستن زیاد مانند سیگار کشیدن و چاقی، خودش به تنهایی یکی از فاکتورهای بیمار شدن است.

مطالعات متعدد نشان می دهد اگر ما تمام طول یک روز را بنشینیم، مزایایی ورزش منظم را از بین برده ایم. نشستن طولانی مدت، برخی فعالیتهای متابولیک بدن را متوقف میکند و منجر به افزایش وزن و انواع بیماری ها میشود.

وزارت بهداشت استرالیا  نگران هفت الی ده ساعتی است که استرالیایی ها هر روز صرف نشستن میکنند. پس دستورالعملهایی را پیشنهاد میکند که نشان میدهد ورزش فعالیتی است که شما در طول روز هر جا که باشید میتوانید انجام دهید و فقط نیاز به باشگاه ندارد.

واضح است که تمرکز بر روی تمرین 30 دقیقه ای در یک روز کافی نیست، ما به یک رویداد “تمام روز” نیاز داریم تا از هر فرصتی برای حرکت و فعالیت در طول روز استفاده کنیم.

راه این است که حرکاتی را انجام دهید که اکثر عضلات بدن شما را به مدت چند دقیقه، حداقل هر نیم ساعت، درگیر کند:

تا آنجا که ممکن است، بلند شوید.

در هنگام پاسخ به تلفن بایستید. با همکارانتان ایستاده صحبت کنید. این کارهای ساده باعث میشود فعالیت های حیاتی متابولیک شما، که در هنگام نشستن کند میشود یا می ایستد، به حرکت در آیند.

تمرینات کوچک انجام دهید.

تمریناتی مثل اسکات، لانژ و تویست انجام دهید. چند تمرین کوچک انفجاری جهت کشیدن عضلات خود، برای اینکه قلبتان اکسیژن جدید به سلول ها، بافتها و ارگان هایتان بفرستد، انجام دهید.

از پله ها استفاده کنید.

اگر در محل کارتان دسترسی به پله دارید، از آن بالا و پایین بروید. اینگونه از یک چیز عادی بهترین استفاده را کرده اید.

پیاده روی کنید.

بیشتر زمان ناهاری خود را به راه رفتن سریع بگذرانید. مطالعات نشان داده است پیاده روی سریع تاثیر بیشتری نسبت به پیاده روی با سرعت معمولی دارد.

میز ایستاده تهیه کنید.

میزی تهیه کنید که پشت آن بجای آنکه بنشینید، باستید. البته کل روز ایستادن هم حتی آدمهایی که رو فرم هستند را خسته می کند که این منجر به بد فرم شدن حالت بدن هنگام ایستادن میشود. پس بهترین حالت ترکیبی از نشستن و ایستادن است.

یادداشت مترجم: در عنوان این مقاله از اصلاح DESKERCISING استفاده شده که ورزش پشت میزنشین ها ترجمه شده است.

مترجم: نرمین محمدطاولی

به اشتراک بگذارید: تلگرام گوگل پلاس لینکدین


نظر خود را بیان کنید