مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات


پاک مهر

کدام دستگاه برای چربی سوزی بهتر است؟

دستگاه‌های ورزشی برای سرعت بخشیدن و مؤثر کردن تمرینات کاردیوی شما، فوق العاده هستند. اما انتخاب اینکه کدام دستگاه در واقع بهترین است، می‌تواند دشوار باشد. همه‌ی آن‌ها به شما یک تمرین خوب ارائه می‌دهند اما اگر واقعا می‌خواهید تمام توان‌تان را به کار بگیرید و به سرعت چربی بسوزانید، نگاهی به تجزیه و تحلیل ما بیندازید.

بهترین: دستگاه قایقرانی

این دستگاه در ابتدا بسیار گیج کننده است. شما ناشی و ناراحت هستید و هیچ چیز به خوبی پیش نمی‌رود.
با اینحال هنگامیکه کار با این دستگاه را به خوبی یاد گرفتید، بهترین دستگاهی خواهد بود که می‌توانید از آن استفاده کنید. شما ماهیچه‌هایتان را به کار می‌گیرید و همچنین یک تمرین کاردیوی عالی انجام می‌دهید. بنابراین دستگاه قایقرانی، بهترین دستگاه برای چربی سوزی جدی است. ست‌های پارو زدن با مقاومت متوسط و کمی استراحت در بین آن‌ها را امتحان کنید. شما به عضلات استراحت می‌دهید اما بدون آن‌که اجازه دهید ضربان قلب‌تان افت کند.

تمرین ایده آل: ست‌های ده دقیقه ای پارو زدن با مقاومت متوسط، به همراه ۲ تا ۳ دقیقه استراحت در بین آنها.

عالی: دستگاه الپتیکال

دستگاه الپتیکال با مفاصل شما،بسیار ملایم تر از تردمیل است،با اینحال همیشه وسوسه می شوید که آن را بیش از حد ساده بگیرید.مطمئن شوید که با راه رفتن سریعتر،ضربان قلبتان را بالا نگه می دارید و هنگامیکه از دستگاه الپتیکال استفاده می کنید،دسته های آن را با دستهایتان کاملا فشار دهید.
تمرین ایده آل: مقاومت را افزایش داده و به دستگاه کمی شیب دهید. ست‌های ۹۰ ثانیه ای را با حداکثر سرعت انجام دهید و بعد از آن، سه دقیقه با سرعت آرام تمرین کنید.

عالی: دوچرخه ثابت

اگر یک دستگاه وجود داشته باشد که بتواند شما را به تنبلی وسوسه کند، همین دستگاه است. تنظیم درست آن، دشوار است و رکاب زدن آرام و طولانی کردن تمرین بسیار آسان می‌باشد.

در عوض، زمان آن است که به پاها و ریه‌هایتان طوری فشار بیاورید که انگار یک ماشین در حال تعقیب شماست. چند دقیقه با سرعت رکاب بزنید و بین هر ست، به خودتان استراحت دهید. شما احساسی مانند یک قهرمان پیدا خواهید کرد و خیلی سریع چربی‌هایتان را می‌سوزانید. برای سوزاندن چربی بیشتر، در حالت ایستاده رکاب بزنید زیرا این کار، ساق پاهای شما یعنی بزرگترین گروه عضلانی را، درگیر خواهد کرد.

تمرین ایده آل: سه دقیقه رکاب زدن با سرعت زیاد، دو دقیقه رکاب زدن با سرعت کم. به مدت ۳۰ دقیقه تکرار کنید.

خوب: تردمیل

همه روی تردمیل راه می‌روند و می‌دوند، اما آیا ممکن است این کار را اشتباه انجام دهند؟

ممکن است. وقتی صحبت از سرعت می‌شود، تردمیل متنوع‌ترین دستگاه است اما همیشه این وسوسه وجود دارد که به جای دویدن، روی تردمیل راه بروید. اگر در مورد چربی سوزی جدی هستید، وقت آن است که به جای آهسته دویدن، روی تردمیل به خودتان فشار بیاورید.

تمرین ایده آل: ۲۰ دقیقه تمرین روی تردمیل، متشکل از ۴ دقیقه راه رفتن/دویدن با سرعت آهسته و یک دقیقه دوی سرعت.

خوب: دستگاه پله

چه کسی است که از این دستگاه متنفر نباشد؟ این دستگاه جزء بدنام‌ترین دستگاه‌ها است اما می‌تواند یک تمرین عالی نیز باشد.

در حالت ایده آل، شما باید آهسته پیش بروید و مقاومت را افزایش دهید. با اینکار، زمان بیشتری را در منطقه چربی سوزی خواهید بود. اگر بتوانید با یکنواختی بی پایان بالا رفتن از پله ها کنار بیایید، این دستگاه به خاطر تمرین عالی که به پاهای شما می‌دهد، برای سوزاندن چربی فوق العاده می‌باشد.

تمرین ایده آل: مقاومت را افزایش دهید و سرعت بالا رفتن از پله ها را کم کنید.

ارسال مطلب به دوستان در تلگرام
اشتراک:


9 دیدگاه

  1. سلام.من دختر ۲۵ ساله هستم.از آنجاییکه مشکل زانو دارم نمیدونم با چه وسیله ای چربی سوزی کنم؟همه ی شیوه های چربی سوزی نیاز به زانو داره.میشه راهنماییم کنید؟دستگاه قایق بنظرم خیلی ایده خوبیه.میشه راجع بهش بیشتر بدونم؟من تا الان فکر میکردم دستگاه قایق برای عضله سازی در ناحیه بازو هست؟

    • سلام کتایون عزیز،
      پیشنهاد می‌کنیم که به یک متخصص ارتوپد و یا یک فیزیوتراپ مراجعه نمایید. قطعا باید تمرینات و ورزش‌هایی باشند که بتوانید آنها را انجام دهید. اما این نیاز به نظر یک متخصص و داشتن اطلاع دقیق از شرایط زانوهای شما دارد. بهرحال، چربی سوزی ترکیبی از رژیم غذایی و تمرینات ورزشی است، و بخش مهم‌تر را رژیم غذایی تعیین می‌کند، بنابراین، هنوز راه برای شما باز است. موفق باشید :)

  2. سلام خدمت استاد میخواستم سوال بپرسم که ایا واسه سیکس پک شدن ایا حتما باید باشگاه بدنسازی رفت یا میشه تو خونه با تمرینات ویژه و مخصوص سیکس پک شد

    • سلام دوست عزیز،
      خیر، در منزل هم می‌توانید تمرینات مخصوص شکم و پهلو را انجام دهید. بسیاری از تمرینات مخصوص این عضلات، بدون نیاز به تجهیزات خاصی قابل انجام هستند. موفق باشید :)

  3. فروزان در

    سلام
    واقعا متأسفم براتون…
    من مدتی میشه که با سایت شما آشنا شدم و فکر میکردم که یک سایت عالی در زمینه تناسب اندام باشید…
    ولی نمیدونستم که قراره مطالب بقیه سایت هارو اینجا کپی کنید…(بنده خداها زحمت کشیدن و ترجمه کردن و شما میاید همون مطلب رو اینجا کپی میکنید؛ بدون ذکر منبع!!!)
    خداییش خیلی تابلو کپی میکنید…
    خجالت بکشید…

    • سلام فروزان عزیز،
      خیر این شائبه صحیح نیست. تمامی مطالب ما یا توسط تیم مترجمینمان، و یا اینکه توسط همکارانمان تدوین شده‌اند. اگر مطلب ترجمه باشد که در بالای مقاله لینک منبع انگلیسی آن درج شده است. در غیر این صورت آن مطلب مربوطه یا بصورت رپورتاژ آگهی بوده و یا برای اولین بار برای انتشار در مجله‌ی ما نگارش شده است. موفق باشید :)

      • ممنون بابت ارزش گذاشتن به نظرات کاربران
        خب الان این مطلبی که شما گذاشتید ترجمه کردید؟!درسته؟!(با توجه به لینک منبعی که گذاشتید)
        پس چرا این ترجمه شما دقیقا شبیه ترجمه ای هست که در سایت علم ورزش قرار داده شده؟؟؟!!!
        مرسی…

        • سایت علم ورزش یکی از همکاران ما و یکی از مجلات با کیفیت موجود است. در مورد این مقاله، و مقالات مشابه دیگر که احیانا احتمال تکراری بودنشان می‌رود، توجه داشته باشید که منابع مشترک هستند، اما کار ترجمه بصورت مجزا و بدون اطلاع از انتشار آن مقاله در مجله یا وب‌سایت دیگر صورت گرفته است. اختصاصا در مورد همین مقاله اگر آنرا با مقاله‌ی همتا در مجله‌ی علم ورزش مقایسه فرمایید، متوجه تفاوت همه جانبه‌ی این ۲ در متن ترجمه خواهید شد. موفق باشید :)

نظر خود را بیان کنید