برای کاهش وزن پیاده روی کنید

اکثر مردم برای اینکه وزنشان را کم کنند به روش‌های متفاوتی متوسل می‌شوند. راه‌هایی همچون رژیم غذایی، تمرینات ورزشی و حتی یوگا. اما آیا می‌دانید که پیاده‌روی نیز یک گزینه‌ی خوب برای کاهش وزن است؟

خیلی‌ها اعتقاد دارند که پیاده روی تنها برای تناسب اندام کار خواهد کرد. اگرچه حقیقت این است که پیاده روی بصورت طبیعی در جهت کاهش وزن شما کار می‌کند. اما چگونه از این روش استفاده کنیم تا وزنمان کاهش پیدا کند. ادامه‌ی متن را بخوانید تا بیشتر بدانید…

۱. به آرامی شروع کنید

روز اول را با پیاده روی سریع آغاز کنید. هفته‌ی اول را روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. پس از آن باید زمان و سرعت پیاده‌رویتان را افزایش دهید. در حالت ایده‌آل پیاده‌روی سریع بهترین راه برای کاهش وزن است. هر زمانی که با این روند خو گرفتید، زمان راه رفتن خود را به مدت ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت افزایش دهید. این کار باعث کاهش وزن شما در طول زمان و افزایش انرژی شما خواهد شد. پیاده روی به شما کمک می‌کند تا در هر ساعت بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بسوزانید. پس همین حالا برنامه‌ریزی کنید و پیاده‌روی را شروع کنید.

۲. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

بسیار خب، اگر شما پیاده‌روی را شروع کرده‌اید که وزن کم کنید، دیگر وقتش رسیده که برنامه‌ی غذایی‌تان را متعادل کنید. رعایت یک برنامه‌ی غذایی متعادل برای کاهش وزن خیلی اهمیت دارد. در یک روز چهار تا پنج وعده‌ی غذایی کوچک داشته باشید و حدود یک ساعتی پیاده‌روی کنید. به شما اطمینان می‌دهیم که این بهترین راه برای کاهش وزن است. اگر این الگو را دنبال کنید، خواهید توانست تا انرژی و چربی قابل توجهی بسوزانید.

۳. یک برنامه‌ی ردگیری پیاده روی دانلود کنید

امروزه، عصر تلفن‌های هوشمند است، پس چرا از توانایی‌های آن‌ها برای تناسب اندام خود استفاده نکنید؟ برنامه‌های کاربردی متعددی در زمینه‌ی تناسب اندام برای آی‌فون و اندروید وجود دارد. برنامه‌های ردگیر پیاده‌روی، جزو چنین برنامه‌هاییست که برای هر دو سیستم‌عامل موجود است. با استفاده از چنین نرم‌افزارهایی می‌توانید الگوی پیاده‌روی خود را ردگیری کنید تا وزنتان به شیوه‌ای مناسب کاهش پیدا کند. زمان پیاده‌روی خود را ثبت کنید و شاهد کاهش وزنتان باشید.

پیاده روی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارد خیلی مفید خواهد بود. مدت زمانی را بصورت مستمر و با جدیت، هر روز حداقل ۵ تا ۶ کیلومتر پیاده‌روی کنید. گزینه‌ی دیگری هم پیش روی شماست، یوگا! اگر هر دو را همزمان باهم اجرا کنید، آنگاه کاهش وزنتان سرعت بیشتری خواهد داشت. توصیه می‌کنیم همین امروز پیاده‌روی را آغاز کنید تا به وزن سلامتی خود برسید.

3 نظر ارسال شده است

  1. ژیلا مظهری

    ایا تردمیل اثر دارد برای کاهش وزن به جای پیاده روی هر روز 1 ساعت انجام بدهیم

    1. نادر

      ۱۰% تمرین نقش داره (تردمیل ، دویدن ، پیاده روی و ….)
      ۹۰% رژیم غذایی .

    2. مصطفی ر.

      من با پیاده روی و دویدن روی تردمیل و البته رژیم غذایی توانستم ۳۲ کیلو در عرض ۶ ماه کاهش وزن داشته باشم.
      اول با پیاده روی سریع بر روی ترد میل شروع کردم (از ۲۰ دقیقه شروع شد و تا ۱ ساعت رسید، با سرعت متوسط ۶٫۵) و بعد که بدنم عادت کرد (حدوداً ۲ ماه) کم کم شروع به دویدن کردم و الان به راحتی ۳۰ دقیقه به صورت اینتروال بر روی تردمیل می دوم و حدود ۴۵۰ کالری می سوزانم.
      پیوسته ورزش را ادامه دهید و حتماً رژیم غذایی تان را رعایت کنید تا به نتیجه ایده آل برسید.

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.