نکاتی برای پیگیری کالری دریافتی!

علیرغم سیل رژیم های «معجزه‌آسا» که هر سال ظهور می‌کنند. کاهش وزن اساسا به یک چیز محدود می‌شود، کالری دریافتی در برابر کالری مصرفی. این مساله با وجود اپلیکیشن‌های گوشی های هوشمندی که کالری را پیگیری می‌کنند و وب‌سایت هایی که به شما کمک می‌کنند هر چیزی می‌خورید را یادداشت کنید، بسیار ساده شده است.

پیگیری کالری می‌تواند مساله‌ساز شود، وقتی فراتر از غذاهای از پیش بسته بندی بروید. رسیدن به عددی نسبتا دقیق وقتی خودتان غذا درست می‌کنید واقعا یک چالش است. اگر تلاش می‌کنید کمتر از کالری مصرفی خود بخورید، دو گزینه پیش رو دارید. هر چیزی که در دهانتان می‌گذارید وزن کنید و اندازه بگیرید یا به خودتان فضایی برای اشتباه در اندازه‌گیری بدهید.

اندازه گرفتن همه چیز

این کار سختی است، اما نتیجه به میزان دقیق محتوای مغذی غذایتان نزدیک‌تر است. با ترازوی آشپزخانه، می‌توانید وزن هر غذایی که می‌خورید را اندازه گرفته و با استفاده از یک اپلیکیشن مثل MyFitnessPal یا (Wolfram Alpha که عالی است) می‌توانید گزارش دقیقی از جزئیات درشت مغذی های رژیم خود داشته باشید.

در حالی که این رویکرد مناسبی است و باید هر وقت ممکن بود انجام شود، اما همیشه یک گزینه‌ی عملی نیست. برای پیش‌ غذاها، هر چیزی که می‌خورید در آشپزخانه‌ی خودتان درست نمی‌شود. در شرایطی که به رستوران می‌روید، غذاهای خانوادگی یا دیگر موقعیت های غذا خوردن با دیگران، بردن ترازوی آشپزخانه گزینه‌ی خوبی نیست. برای آن شرایط، باید با چشم تخمین بزنید و درباره‌ی وزن و ترکیب مواد غذایی حدسی بزنید. کاری که وقتی به طور منظم اندازه‌گیری کرده‌اید، بسیار ساده‌تر خواهد بود.

فضایی برای خطا

اندازه‌گیری همه چیز برای همه نیست و هرچند هیچ وقت لازم نیست کالری دریافتی را ۱۰۰ درصد دقیق محاسبه کرد اما می‌توان کارها را ساده‌تر کرد. یک گزینه مهم دیگر این است که هر چه می‌توانید را کنترل کرده و فضای کوچکی در کالری روزانه‌ی خود برای کالری‌های نامرئی در محاسبه‌تان در نظر بگیرید. این می‌تواند چیزی باشد که در محاسبه فراموش کرده‌ یا یادداشت نکرده‌اید. ممکن است یک روز کمی قهوه‌ی بیشتر با شیر خورده‌اید، کسی شیرینی به محل کارتان آورده و شما چند تا از آن خورده‌اید، کمی از غذای همکارتان چشیده‌اید. همه عوامل به ظاهر کوچکی هستند که در طول روز می‌توانند چند صد کالری به رژیم روزانه‌ی شما اضافه کنند.

با احتساب پیشاپیش این کالری‌های اضافه، آنها نمی‌توانند تاثیر منفی روی کاهش وزن شما داشته باشند. کافی است آگاه باشید و محاسبه‌ی آنها می‌تواند دفعه‌ی بعدی که روی ترازو می‌روید، تفاوت آشکاری ایجاد کند. البته، اگر واقعا مصمم هستید، همیشه ترکیب دو روش بهترین نتیجه را خواهد داشت. هر چیزی را که می‌توانید یادداشت کنید، کالری‌های نامرئی در رژیم روزانه‌تان را محاسبه کنید تا به هدفتان برسید و نتیجه‌ی آن را ببینید

از دست ندهید...

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.