مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات



آیا غذا خوردن بعد از ۶ بعد از ظهر روی کاهش وزن شما تاثیر می گذارد؟

اگر شما شب هنگام چیزی بخورید، واقعا مستقیما به چربی تبدیل می شوند؟ اگر می خواهید وزن کم کنید، آیا واقعا زمان جادویی وجود دارد که باید در آن لحظه خوردن را متوقف کنید؟

با اینکه بسیاری از رژیم های غذایی تلاش خواهند کرد که درستی این ایده را به شما ثابت کنند اما واقعیت این است که کالری اضافی فارغ از اینکه چه زمانی از روز مصرف شود، منجر به اضافه وزن خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید وزن کم کنید باید مقدار مشخصی از کالری را مصرف کنید یا آنها را بسوزانید. بدن شما غذاها را به طور یکسان در طول روز هضم میکند و غذاهایی که بعد از ۶ بعد از ظهر مصرف شوند، اتوماتیک وار به چربی تبدیل نمی شوند.

به هر حال، خوابیدن با شکم پر ممکن است باعث ناراحتی و حتی بد خوابی شود. افرادی که کم خواب هستند و دیر هنگام به خواب می روند، معمولا عادات خواب نامنظم تری را گزارش می کنند. این افراد شب بیدار، کالری بیشتری را نسبت به کسانی که استراحت کافی دارند و زودتر به رختخواب می روند مصرف می کنند. افرادی که دیرتر به خواب می روند اغلب می گویند که در طول شب میان وعده ای میل می کنند.

یک نظر احتمالی در مورد توقف زود غذا خوردن (بعد از اینکه شام با کیفیتی میل نمودید) این است که می تواند مصرف کالری را محدود کند. این ایده برای کسانی که عادت دارند بی وقفه بعد از ظهرها هله هوله بخورند شاید مناسب باشد چون کالری بیشتری به بدن شما اضافه نمی کند. میزان کالری دریافتی کلی شما در طول روز بیشترین اهمیت را دارد بنابراین اگر از خوردن میان وعده های بعد ازظهر لذت می برید، می توانید مقداری خیار یا هویج در دسترس داشته باشید یا اینکه یکی از وعده های غذایی خود را در طول روز فاکتور بگیرید.

مجله تغذیه بریتانیا مقاله ای را در دسامبر ۲۰۱۳ منتشر کرد که به مطالعه مردانی پرداخته بود که از خوردن خوراکی در شب منع شده بودند. چیزی که در این مطالعه به دست آمد، این بود که با محدود کردن کالری دریافتی در شب، این مردان کلا انرژی دریافتی کمتری داشتند.

تعیین کردن آخرین زمان مجاز برای خوردن غذا در شب می تواند بسیار سخت باشد، به خصوص با تغییرات فصلی که روزها طولانی تر می شوند. چرخه طبیعی بدن شما وابسته به نور روز و زمان شب است اما شما می توانید با گنجاندن چربی های سالم، غلات کامل و منابع پرروتیئن کافی در وعده هایی غذایی و میان وعده ها از زیاده روی خوردن در شب هنگام جلوگیری کنید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید