خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
کاهش وزن

چگونه دسرها را در یک رژیم غذایی کاهش وزن جای دهید؟

دسرهای کاهش وزن

اگر می خواهید وزن کم کنید اما نمی توانید از شیرینی دست بکشید، شانس با شماست مجبور نیستید این کار را انجام دهید. در حالی که حذف شیرینی ها معمولا برای کاهش وزن مفید است، اما دست کشیدن از دسرها کار آسانی نیست. اما اضافه کردن شیرینی ها به برنامه غذایی تان پس از کاهش وزن می تواند به افزایش وزن مجدد منجر شود. خوشبختانه اگر شما از چند نکته ساده پیروی کنید، مجبور نیستید برای کاهش وزن موفقیت آمیز و حفظ وزن از دست رفته تان، دسرها را به طور کامل حذف کنید.

۱- دسرهای کم کالری تر را انتخاب کنید

اگر نمی توانید به طور کامل از دسرها دست بکشید، شیرین دوستی تان را با شیرینی های کم کالری در طول سفر کاهش وزنتان مهار کنید. برای مثال بستنی چوبی، بستنی یخی، ماست یخ زده، پودینگ بدون قند، ژله و کوکی بلغور جو دوسر. هر یک از اینها در هر وعده حاوی ۱۰۰ کالری یا کمتر هستند که بسیار پایین تر از دسرهای مرسومی مانند بستنی معمولی، پای، کیک و آبنبات است.

مطلب مرتبط:  ۶ ترفند برای کاهش وزن سریع

۲- از مواد تشکیل دهنده جایگزین استفاده کنید

هنگامی که خودتان دسر درست می کنید، چندین جایگزین برای مواد تشکیل دهنده وجود دارند که می توانند به کاهش کالری ها کمک کنند. عبارتند از:

مواد تشکیل دهنده جایگزین های کم کالری تر
شربت شربت بدن قند یا میوه پوره شده، سس سیب
شکر از نیمی از شکر مورد نیاز استفاده کنید و دارچین، جوز هندی یا وانیل اضافه کنید
خامه ترش خامه ترش بدون چربی یا ماست ساده بدون چربی
شیر کامل شیر بدون چربی
شیر تغلیظ شده شیر تغلیظ شده بدون چربی
میوه کنسرو شده در شربت میوه کنسرو شده در آب یا میوه تازه
۱ تخم مرغ ۲ سفیده تخم مرغ
پنیر خامه ای پنیر خامه ای بدون چربی یا پنیر کاتیج پوره شده بدون چربی
مارگارین، کره، روغن ترد کننده شیرینی یا روغن پوره آلو یا سس سیب به ازای نیمی از کره، مارگارین، روغن ترد کننده یا روغن

 

۳- کالری ها را بشمارید

هنگامی که برای کاهش وزن کالری ها را می شمارید، بهترین کار این است که غذاهای سالم انتخاب کنید اما تا زمانی که مطیع سهمیه کالری کاهش یافته تان باشید، از لحاظ فنی می توانید تعدادی شیرینی وارد رژیم غذایی تان کنید. موسسه ملی قلب، ریه و فشار خون می گوید که اکثر زنان برای کاهش وزن باید کالری شان را به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در روز محدود کنند و مردان باید برای از دست دادن وزن به ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری در روز بسنده کنند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که زنان در روز بیش از ۱۰۰ کالری از شیرینی ها دریافت نکنند و مردان بیشتر از ۱۵۰ کالری از قند افزوده در روز مصرف نکنند. اگر به دنبال یک حسابگر کالری رایگان هستید، ردیاب غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده را امتحان کنید.

۴- به شیرینی ها، پروتئین اضافه کنید

اضافه کردن پروتئین به برنامه غذایی شما (حتی اضافه کردن آن به چیزهای شیرین) به شما کمک خواهد کرد که با کالری های کمتر، احساس سیری کنید. با توجه به یک بررسی در سال ۲۰۰۸، دلیلش این است که پروتئین، حس سیری را بیشتر از هر ماده غذایی دیگری افزایش می دهد. به عنوان مثال سعی کنید به ماست یخ زده، آجیل یا انوع دانه ها و به کوکی بلغور جودوسر، آجیل، دانه ها، کره بادام زمینی یا پودر پروتئین وی یا به کیک های شکلاتی، لوبیای سیاه اضافه کنید. در حالی که شیرینی ها معمولا در طول کاهش وزن توصیه نمی شوند، اما شما با جای دادن دسرها در حد اعتدال در برنامه غذایی تان (مخصوصا انواع سالم)، همچنان می توانید وزن کم کنید.