کاهش وزن با خوردن چای سبز و آبلیمو

افزودن چای سبز و آبلیمو به رژیم غذایی‌تان، می‌تواند به شما کمک کند تا مقدار زیادی کمتر کالُری مصرف کنید! معمولاً نوشابه‌های گازدار حاوی شکر یا شربت ذرت هستند و می‌توانند در هر وعده، حدود ۲۰۰ کالُری داشته باشند.جایگزین کردن چنین نوشیدنی‌هایی با انواع نوشیدنی‌های کم کالُری، مثل چای سبز و آبلیمو، می‌تواند در شروع قدرتمند یک برنامه‌ی کاهش وزن به شما کمک کنند.

ورزش و رژیم غذایی، بهمراه چای سبز و آبلیمو، برای کاهش وزن به شیوه‌ای بی خطر و سالم، حیاتی است. همچنین چای سبز حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن بدن کمک کند.

مرحله ۱

مواد اولیه‌ی مورد نیازتان را تهیه کنید. چای سبز طبیعی و آبلیمو. همچنین می‌توانید لیمو ترش بخرید و خودتان آبش را بگیرید.

مرحله ۲

بجای قهوه‌ی صبح، چای سبز بنوشید. قهوه معمولاً بهمراه شیر یا خامه خورده می‌شود که باعث افزایش مصرف کالُری‌تان می‌شود. پس بجای آن چای سبز بنوشید که کافئین هم دارد و انرژی و هوشیاری‌تان را می‌افزاید.

مرحله ۳

به چای سبزتان، آبلیمو اضافه کنید، یا اینکه نصف یک لیمو را در فنجان چای سبزتان بچلانید. مطالعاتی که در سال ۲۰۰۷ توسط دانشگاه پوردو انجام شده است، نشان می‌دهد که آبلیمو به چای سبز کمک می‌کند تا آنتی‌اکسیدان‌هایش را حفظ کند. بعضی از این آنتی‌اکسیدان‌ها مانند epigallocatechin یا EGCG، می‌توانند به افزایش سوخت و ساز بدنتان کمک کرده و کمک حال روند کاهش وزنتان باشند.

مرحله ۴

نوشیدنی‌های شیرینی که می‌نوشیدید را با چای سبز و آبلیمو جایگزین کنید. همچنین اگر صبر کنید تا این نوشیدنی دست سازتان خنک شود و به آن یخ هم اضافه کنید، آیس تی خواهید داشت! به نوشیدنی‌تان شکر اضافه نکنید، خود چای سبز و آبلیمو طعم طبیعی دلپذیری دارند. یک قوطی نوشابه حدود ۱۴۰ کالُری دارد، در حالی که چای سبز و آبلیمو عملاً هیچ کالُری ندارند!

مرحله ۵

قبل از غذایتان، یک لیوان بزرگ چای سبز و آبلیمو بنوشید. تحقیقاتی که توسط مجله‌ی آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی چاپ شده است، روشن می‌سازد اشخاصی که قبل از صرف ناهار یا شامشان یک لیوان آب می‌نوشند، حدود ۷۵ کالُری کمتر می‌خورند! دقیقاً همان تأثیر هم توسط چای سبز برقرار می‌شود.

توجه

چای سبز حاوی کافئین است. بنابراین نوشیدن بیش از اندازه‌ی چای سبز، به مصرف زیاد کافئین منجر خواهد شد. پس با پزشکتان مشورت کنید تا بدانید مصرف چه مقدار کافئین برای شما بی خطر است.

نکات کاربردی

فقط نوشیدن چای سبز و آبلیمو به تنهایی به کاهش وزن شما کمکی نخواهد کرد، شما باید یک برنامه‌ی غذایی کم کالُری و ورزش منظم را نیز ضمیمه‌ی چای سبزتان کنید! مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته با شدت ملایم را توصیه می‌کند. ورزش‌هایی مانند پیاده روی، رقص، دوچرخه سواری یا شنا. رژیم غذایی شما باید شامل مقدار مناسبی از میوه‌های تازه، سبزیجات، لبنیات کم چرب، پروتئين‌های بدون چربی و غلات سبوس دار باشد.

آیا شما چای سبز دوست دارید؟ شما به چه شکلی از این چای مصرف می‌کنید؟ تجربیاتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

19 نظر ارسال شده است

  1. میترا

    آیا اگر چایی سبز لیمو را با کمی عسل میل کنیم اختلالی برای لاغری ایجاد می کند؟
    یا اصلا نباید با چیز شیرینی خورد؟

  2. مهسا

    من خواهرم قبل از ناهار چای سبز مصرف میکرد هرروز زخم معده گرفت وکم خون هم شد

  3. امید

    ایا اب لیمو اضافه شده به چای سبز برای بیماران دیابتی مضر وحطرناک نیست؟

  4. ارام

    چه زمانی بخوری تاثیر گذارتره؟

    1. مجله تناسب اندام

      می‌توانید ۲ تا ۳ وعده در روز میل نمایید تا مواد غذایی موثر این نوشیدنی در طول روز در بدنتان تامین باشند.

    2. یاسی

      تقریبا
      ۲ساعت قبل یا بعد از غذا

  5. احمد

    یمو‌ترش خاصیت آنتی‌اکسیدانی چای سبز را پنج برابر افزایش می‌دهد.
    به گزارش واحد مرکزی خبر، افزودن آب لیمو‌ترش به چای سبز خاصیت آنتی‌اکسیدانی این نوع چای را 500 درصد افزایش می‌دهد.

    چای سبز مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد، اما وقتی این نوع چای به هنگام داغ بودن مصرف شود، بخش زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های آن پیش از آن که بتواند به خون انسان وارد شوند، از بین می‌روند.

    نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد با افزودن مقادیری آب لیمو‌ترش به چای سبز میزان حفظ آنتی‌اکسیدان‌های این نوع چای در مقایسه با موقعی که آب لیمو‌ترش به آن افزوده نمی‌شود، پنج برابر می‌گردد.

    ویتامین C موجود در لیمو‌ترش سبب محافظت از آنتی‌اکسیدان‌های چای سبز در هنگام هضم آنها می‌شود. در واقع، افزودن لیمو‌ترش به چای سبز خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن را افزایش می‌دهد.

  6. علی

    مطلبی توی چند سایت پزشکی خوندم که آب لیمو داخل چای (خصوصا داغ) همه خواص و ویتامین هاشو از دست میده
    همینطور میزان مصرف چای نهایت دو تا سه استکان در روزه… نه مثل اون دوستمون پنج شش لیوان در روز!!!!!!

    1. عباس

      آبلیمو در چای سبز سطح انتی اکسیدانها را تا 7 برابر افزایش میده

  7. آریا

    آیا قند درون آبلیمو باعث افزایش وزن نمیشود؟

  8. mahsa

    ممنون از مطلبتون.. من تازه میخوام شروع به خوردن چای سبز کنم.. اما احساس میکنم گشنم میشه و سبب چاقی میشه.. لطفا راهنماییم کنید

  9. سامره

    امروز نصف یک لیمو ترش رو به لیوان چای سبزم اضافه کردم. واقعا طعمش بهتر شد.. قبل از این چاش سبز رو به زور میخوردم الان خیلی طعمش بهتر شده با لیمو ترش

  10. علي

    با سلام
    زيلي زيبا بود مرسي
    من خودم ورزشكار هستم و به خاطر نفسمون چايي نميخورم حدود 4سال ميشه …نخوردن چاي اشكالي داره يا نه؟ولي به جاي چاي از آب استفاده ميكنم…مرسي

  11. سانا

    براى من که بى تاثىر بود

  12. hajsina

    من روزانه 7 تا 8 لیوان چای سبز میخورم،و حتی یه زمانی با همین نوشیدنی کیلو ها کم کردم ( به همراه ورزش)

    طعمش با هل یا دارچین عالی تر میشه،مخصوصا که آبلیمو هم موقع خوردن بهش اضافه کنید.

  13. مريم

    در مطلبي اشاره كرده بوديد براي آن كه خستگي را تجربه نكنيد كافين ننوشيد .چاي سبز مگر كافئين ندارد؟

    1. مجله تناسب اندام

      درسته، مصرف بیش از اندازه‌ی کافئین باعث خستگی میشه. اما مصرف کافئین در دوز متعادل، باعث افزایش هوشیاری و تمرکز میشه :)
      مقدار کافئین موجود در چای سبز خیلی ناچیزه، حدود 0.01 گرم در هر 100 گرم!

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلگرام مجله تناسب اندام

نکته و ترفندهای تناسب اندام، فقط مخصوص شما!