خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

سلامتـی کاهش وزن

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی

رژیم غذایی

یک ضرب‌المثل انگلیسی هست که می‌گوید «رژیم غذایی، جریمه‌ای است که ما بخاطر تجاوز کردن از محدوده‌ی غذایی‌مان باید بپردازیم». این روزها، چاقی و سایر مشکلات سلامتی مرتبط با آن، بسیار متداول شده‌اند، و اکثر جوانان بعلت عادات غذایی‌شان گرفتار این مشکلات شده‌اند. از سویی مردم به تدریج از عوارض مربوط به چاقی و رژیم غذایی نادرست آگاه می‌شوند، و برنامه‌های رژیمی بسیاری خلق می‌شوند که طراحی شده‌اند تا به افراد کمک کنند به سمت یک زندگی سالم حرکت کنند.

یک برنامه‌ی رژیمی که توسط دکتر پیتر آدامو، پزشک درمان‌های طبیعی بوجود آمده، «رژیم بر اساس گروه خونی» است. این برنامه، رژیمی غذایی است که بر اساس یک تئوری ساده بنیان نهاده شده است. این تئوری می‌گوید که ترکیبات پروتئین مانند، در مواد غذایی بنام لکتین‌ها، با گروه‌های خونی مختلف واکنش نشان می‌دهند و باعث مشکلات سلامتی متعددی می‌شوند.

دکتر پیتر در برنامه رژیمش، لیستی از مواد غذایی حاوی لکتین که با هر نوع گروه خونی ناسازگارند را فراهم کرده است. در این مقاله، جزئیات بیشتر در مورد این رژیم برای گروه‌های خونی مختلف را بیان می‌کنیم.

رژیم غذایی برای گروه خونی O

افرادی که گروه خونی O دارند، با ورزش شدید، پروتئین حیوانی، محصولات لبنی و غلات کمتر، کاملا سازگارند. گلوتن موجود در محصولات گندمی، علت اصلی افزایش وزن افراد گروه خونی O است. رژیم غذایی برای افراد گروه خونی O بر گوشت حیوانات و سبزیجات تاکید دارد. افرادی با این نوع گروه خونی باید گوشت گاو بدون چربی، گوشت بره، بوقلمون، مرغ و غذاهای دریایی به همراه لوبیا چیتی، کلم پیچ، و تمام میوه‌ها و سبزیجات دیگر که مفید در نظر گرفته می‌شوند را مصرف کنند. افراد این گروه باید برنامه‌ی ورزشی جدی و شدیدی همچون دویدن، ایروبیک، هنرهای رزمی، دوچرخه سواری، شنا، و غیره داشته باشند.

مطلب مرتبط:  ترفندهایی برای خودداری از پرخوری

رژیم غذایی برای گروه خونی A

ساختار بدن افرادی که عضو گروه خونی A هستند با مواد غذایی گیاهی که تازه، خالص و ارگانیک هستند کاملا سازگاری دارد. از آنجا که گروه خونی A در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت قرار دارد، پیروی از این برنامه‌ی غذایی به تقویت سیستم ایمنی افراد این گروه خونی کمک خواهد کرد. گروه خونی A با رژیم غذایی گیاهی شکوفا می‌شود و افراد این گروه باید مقدار زیادی سبزیجات خام یا بخارپز، عدس، سویا، لوبیا، و غلات کامل مصرف کنند.

مصرف محصولات لبنی، ماکیان و سایر موارد این چنینی باید به حداقل مقدار ممکن برسد. افرادی که عضو این گروه خونی هستند، مانند گروه خونی O به برنامه ورزشی شدید نیاز ندارد. یوگا، تای چی، پیاده روی، مدیتیشن و غیره مناسب این نوع گروه خونی است.

رژیم غذایی برای گروه خونی B

گروه خونی بعدی، گروه خونی B است که در مقایسه با سایر گروه‌های خونی دارای یک سیستم ایمنی قوی و دستگاه گوارش شکیبا می‌باشد. سیستم ایمنی قوی به افراد حاضر در این گروه خونی، در برابر بیماری‌های دژنراتیو مفصلی، مصونیت می‌‌دهد، یا حداقل بهتر از سایر گروه‌های خونی به آنها قدرت می‌دهد تا از بیماری نجات یابند. این گروه خونی، برنامه‌ی غذایی متنوع‌تری نسبت به سایر گروه‌های خونی دارد. افراد دارای گروه خونی B می‌توانند غذاهای دریایی، گوشت گاو، گوشت بره و محصولات لبنی نیز بخورند.

جو دوسر، ارزن، سبزیجات سبز و تمام میوه‌ها برای این گروه خونی مفید هستند. ورزش فیزیکی متوسط و متعادل، برای این گروه خونی مناسب است. پیاده روی، دوچرخه سواری، تنیس و شنا، بعضی از ورزش‌هایی هستند که افراد این گروه باید انجام دهند.

مطلب مرتبط:  ۳ ماده غذایی سرشار از چربی برای کاهش وزن

رژیم غذایی برای گروه خونی AB

آخرین گروه، پیچیده‌ترین گروه خونی است یعنی AB. این گروه خونی، ترکیبی از گروه خونی A و B است و از نظر بیولوژیکی، پیچیده‌ترین گروه خونی می‌باشد. افراد گروه خونی AB مجازند که گوشت بره، بوقلمون، فراورده‌های لبنی پرورده، تخم مرغ، برنج، توفو، آلو و گیلاس مصرف کنند. این گروه به ترکیبی از ورزش‌ها از لیست ورزش‌های گروه A و B نیاز دارد. ترکیبی از یوگا و پیلاتس یک بار در هفته، یک برنامه‌ی ورزشی مناسب برای افراد این گروه خونی خواهد بود.

مواد غذایی که باید از آنها اجتناب شود

  • افراد دارای گروه خون O باید به شدت از مصرف محصولات لبنی، نان و پاستای تهیه شده از گندم، کلم و جوانه‌های بروکسل و ذرت اجتناب کنند. افراد این گروه می‌توانند از تخم مرغ به مقدار متعادل استفاده کنند.
  • گروه خونی A از نظر رژیم غذایی، کاملا برعکس گروه O است. گروه خونی A باید به شدت از مصرف محصولات گوشتی، محصولات لبنی پرچرب، فلفل‌ها، گوجه فرنگی، میوه‌های گرمسیری و مرکبات اجتناب کنند.
  • افراد دارای گروه خونی B باید از مرغ، بیکن، ژامبون و سخت پوستان اجتناب کنند. همچنین باید مصرف گوشت گاو، گندم، چاودار، گوجه فرنگی و ذرت را محدود سازند.
  • افراد دارای گروه خونی AB باید بشدت از تمام انواع گوشت‌های دودی یا نمک سود شده پرهیز کنند. آن‌ها باید مصرف گوشت گاو، گندم، ذرت، میوه‌های گرمسیری، پرتقال و موز را نیز محدود سازند.

۲ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید