خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.
کاهش وزن

۷ راه آسان برای سوزاندن کالری

نوشابه

ما همیشه به دنبال راه‌هایی آسان برای سوزاندن کالری‌های دریافتی‌مان هستیم. چه یک نکته‌ی پنهان ورزشی و چه یک ترفند رژیم غذایی، بهرحال همیشه راه‌هایی هست که می‌توانیم با رعایت آنها سریع‌تر وزنمان را کم کنیم.

راه‌های آسان سوزاندن کالری

در این راهنما رعایت‌های ساده‌ای آورده شده که می‌توانید با انجام آنها کمی بیشتر کالری بسوزانید.

۱. مصرف نوشابه را قطع کنید

نوشابه‌ها سرشار از قند و کالری تهی هستند. باید بدانید که برای سوزاندن کالری دریافت شده از نوشابه نیاز به زمان و فعالیت زیادی دارید. پس بهتر است این نوشیدنی بی فایده هرچند خوشمزه را کنار بگذارید.

۲. آب بیشتری بنوشید

آب باعث می‌شود احساس سیری کنید و البته هیچ کالری اضافه‌ای هم که نیاز به سوزاندن داشته باشد ندارد. شما را سلامت نگاه می‌دارد و بدنتان را پاکسازی می‌کند. همیشه تلاش کنید بصورت مستمر در تمام طول روز آب بنوشید.

مطلب مرتبط:  به اشخاصی که پیاده روی می‌کنند، این چیزها را نگویید!

۳. فلفل بخورید

فلفل، سوخت و ساز بدن شما را سریع کرده و به شما کمک می‌کند تا زودتر انرژی غذاهایی که می‌خورید را بسوزانید. همچنین مزه‌ی غذاهایتان را هم خیلی بهتر می‌کند. پس به خوردن متعادل آن روی بیاورید.

۴. تا محل کارتان راه بروید

پیاده روی روزانه تا آنجا که برایتان امکان دارد، یک راه آسان برای سوزاندن کالری‌های دریافتی است. کافی است تا پس از رانندگی به سمت محل کارتان، کمی دورتر از جای همیشگی پارک کنید و با این قضیه راحت کنار بیایید! مطمئن باشید هر قدم اضافه موثر خواهد بود.

۵. سخت‌تر تمرین کنید

عادت نکنید که همیشه مسافت کوتاهی را آرام پیاده روی کنید و خیالتان هم راحت باشد که ورزش کرده‌اید! ورزش شدید بهترین راه برای سوزاندن کالری و دور نگاه داشتن انرژی بی مصرف و نهایتا چاقی است. ورزش سنگین سوخت و ساز بدنتان را خیلی زیاد می‌کند و دائم انرژی می‌سوزاند.

مطلب مرتبط:  ۸ اسموتی خوشمزه برای کاهش وزن

۶. چای سبز بنوشید

می‌توانید چای سبز را جایگزین نوشیدنی‌های همیشگی‌تان کنید و در طول روز دائما از آن بنوشید. چای سبز مستقیما کالری نمی‌سوزاند، اما سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و سیستم گوارشتان را نیز بهتر می‌کند. همچنین اشتهای شما را کاهش داده و نمی‌گذارد در میان وعده‌های غذایی‌تان زیاده روی کنید.

۷. غذاهای پروتئینی

مطمئن شوید که کلی غذاهای پروتئینی می‌خورید. چنین غذاهایی دارای کالری‌هایی هستند که شما نیاز دارید و برای بدنتان خوب است، عضله سازی می‌کند و به دور شکمتان هم چربی نمی‌شود. بهتر است از غذاهای پروتئینی طبیعی استفاده نمایید.

بسیار خب، حالا شما با ۷ راه آسان برای سوزاندن کالری‌های دریافتی‌تان آشنا شدید. چیزهای ساده‌ای همانند این‌ها می‌توانند تغییرات بزرگی در برنامه‌ی غذایی شما و نهایتا سایزتان ایجاد کنند. چنین نکات و ترفندهایی را جدی بگیرید.

۱۳ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • سلام و خسته نباشید. از مطالبتون خیلی استفاده میکنم.
    من 5 روز در هفته میرم باشگاه. روزهای زوج بدنسازی و روزهای فرد فیتنس. الان حدود 3 ساله و نیمه. شکمم فرم گرفته. عضله ها کاملا مشخصه. خیلی خوب شده اما فقط یه کم زیر شکم دارم. چرا؟

    • سلام باران عزیز،
      شاید هنوز بین تغذیه و میزان فعالیتتان بالانس برقرار نشده تا آن مقدار چربی باقی مانده از بین برود. از طرفی، ممکن است از آنجایی که مدت زیادیست سبک زندگی‌تان تغییر کرده، بدنتان به این شرایط عادت کرده و آن مقدار چربی باقی مانده را نمی‌سوزاند. پیشنهاد می‌کنیم برای دو تا سه هفته برنامه‌ی غذایی و تمرینی و فعالیت هایتان را یادداشت کنید تا اگر ناهماهنگی یا ایرادی در برنامه‌تان وجود دارد مشخص شود. از طرفی، می‌توانید به مدت یک هفته یا حتی یک ماه، تغییرات عمده‌ای در برنامه‌ی غذایی و تمرینی‌تان ایجاد کنید، و دوباره به روال قبل بازگردید تا اگر بدنتان دچار plateau شده است، از این وضعیت خارج شوید. همچنین می‌توانید برای مدتی فشار تمرینات شکم را بیشتر، و تمرکز تمرینات زیر شکم را هم افزایش دهید. موفق باشید :)

  • سلام به دوستان. بنده 97کیلو وزن دارم و هرشب حدود 30دقیقه میدوم به من بگین که چقد کالری میسوزانم. خیلی ممنون

  • دوست عزیز
    ما خودمونو کشتیم از بس تمرین کردیم ولی این شکمه 6packنشد که نشد
    این قدر دوییدم که کفش ساییده شد ولی به نتیجه ی دلخواهم نرسیدم
    لطفا در این مورد هم توضیح دهید
    با تشکر

    • محمد امین جان سلام
      ادمین عذر هم میخوام که بجای شما پاسخ میدم
      اصولا دویدن و هر ورزش هوازی در تایم بالا منجر به استفاده بدن از چربی بعنوان انرژی و در نهایت چربی سوزی میشه اینو هم بدون که چربی اصولا در مجاورت اکسیژن سوخته یا باصطلاح اکسید میشه
      و اما برای رسیدن به شکمی که عضلاتش تفکیک باشه بدن حداکثر باید 10% چربی داشته باشه تفکیک عضلات شکم هم همونجور که خودتون استاد هستین هیچ ارتباطی به کرانچ و دراز نشست های طولانی نداره این حرکات صرفا باعث قوی شدن عضلات شکم میشن نه پیدا شدنشون
      در رابطه با اینکه فرمودین از بس دویدین که کفشتون ساییده شده خدمتتون عارضم نوع و سرعت دویدن ارتباط مستقیم با قرار گرفتن بدن در ریتم چربی سوزی یا قند سوزی داره
      به این ترتیب که بدن شما زمانی در فرم چربی سوزی قرار میگیره ضربان قلبتون 60-70% ماکزیمم حد مجاز باشه ماکزیمم مجاز از این فرمول بدست میاد: برای مردان سن منهای عدد 220
      مثلا برای بنده:
      220 – 32 = 188 که 70% عدد 188 میشه 131 و 60% این عدد میشه 112
      من اگر طوری بدوم که ضربان قلبم بین این بازه در نوسان باشه برای 40 دقیقه حدود 500 کالری میسوزانم که 85% این مقدار کالری از مصرف چربیها تامین میشه یعنی حدود 425 کالری
      از اونجاییکه هر یک گرم چربی شامل 9 کالری است پس با این تفصیل بنده در 40 دقیقه دویدن 47 گرم چربی از دست میدم برای اینکه دقیقا بتونین به این سرعت برسین باید طوری بدوین که هنگام دویدن بتونین یک جمله رو بدون قطع کلمات و بریده بریده شدن بگین. به این نوع دویدن اصطلاحا Jogging میگن.
      از طرفی شما برای چربی سوزی باید همواره در بالانس منفیه کالری باشید بعنی دویدن تنها بکمک نمیاد و تغذیه صحیح از مواد غذایی سالم مثل پروتئینها, کربوهیدراتهای پیچیده مثل نانهای تیره سبوسدار و چربیهای سالم مثل روغن کنجد و گردو و مصرف میوه ها و سبزیجات تازه میتونه بهتون بسیار کمک کنه و نکته آخر اینه که شما میتونین از مکملهایی مثل الکارنیتین که از مواد غذایی پروتئین دار استخراج شده است 30 الی 45 دقیقه قبل از تمرین هوازی استفاده کنید.
      در صورت رعایت تمامی موارد فوق شما به هدفتان میرسین
      کما اینکه بنده با 120 کیلو و داشتن بدنی بسیار بد الان 74 کیلو و شکمی کات و تفکیک شده دارم.

  • بازم مرسی.خیلی خوشحالم که با شما درارتباطم.دوستتون دارم.من خوراکم خوندن مطالب در مورد بدنسازی “لاغری وزیباییه.ممنون میشم مطلب بزارید.

  • با سلام و خسته نباشید.منتظر خوندن مطلبتون در مورد خوراکیهای قبل از تمرین هستم البته من صبح ورزش میکنم و صبحانه نون وپنیر یک سفیده تخم مرغ پخته سه تا خرما میخورم.زمان تمرین اب زیاد واب میوه طبیعی هم به میزان یک و نیم لیوان مینوشم.بعد از تمرین گلوتامین یک سفیده پخته وهفته ای یکبار جگر به اندازه دو سیخ کباب میکنم..این خوراک مناسبه؟خواستم مکمل وی بگیرم که گفتن طبیعیش بهتره.نظرشما چیه؟

    • سلام دوست عزیز :)

      در مورد خوراک دقیق باید با متخصص تغذیه مشورت کنید.
      در کل، بسته به هدفی که دارید، مواد غذایی که باید مصرف کنید تغییر می‌کنه. مثلا هدف شما ممکنه چربی سوزی باشه، سلامتی باشه و یا کاهش وزن و یا آماده شدن برای مسابقه و غیره.

      در کل شما در خوراک پیش و پس از تمرینتون به کربوهیدرات هم احتیاج دارید، بدلیل اینکه نباید ذخایر انرژی بدنتون تخلیه بشه، چرا که برای ترمیم عضلات به انرژی نیازه. در مقاله‌ی پیش رو بیشتر در این مورد خواهیم نوشت.

      درباره‌ی پروتئین وی هم، باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر بخواهید با خوراک طبیعی، تاثیرات مصرف پروتئین وی رو دریافت کنید خیلی خرجتون زیاد میشه و در بعضی موارد باید کلی غذا بخورید تا به اندازه‌ی یکی دو پیمونه وی، به بدنتون پروتئین برسه. در ضمن پروتئین وی هم از خوراک طبیعی تهیه میشه. پس اگر بسته به هدفتون به مصرف وی احتیاج دارید، با مشاوره‌ی متخصص، مصرف کنید :)

  • با سلام و خسته نباشيد به خاطر وبسايت ارزنده تان.
    ميخواستم بدانم اگر 2 ساعت قبل از شروع ورزش چيزي نخوريم جز آب، آيا به محض شروع ورزش چربي سوزي انجام مي شود يا 30 دقيقه بعد از شروع ورزش چربي سوزي آغاز مي شود.
    سپاسگزار خواهم بود اگر به طور كامل توضيح دهيد
    درود بر شما

    • سلام مهدی؛

      فرایند چربی سوزی عملا زمانی رخ می‌ده که در بدن شما قندی برای سوزاندن نیست و بدن به ناچار برای تامین انرژی از چربی‌ها می‌سوزونه.

      اما تغذیه نداشتن پیش از ورزش کار صحیحی نیست؛ در واقع شما نیاز دارید که پیش از شروع تمرینتون تغذیه داشته باشید تا بدنتون برای فعالیت انرژی داشته باشه.

      اگر تغذیه شما صحیح نباشه متابولیسم بدنتون پایین میاد، به این معنی که سوخت و ساز بدنتون کم میشه، بعلاوه توان تمرین درست و شدید رو هم نخواهید داشت.

      مطالب مارو دنبال کنید، بزودی درباره‌ی تغذیه‌ی پیش از ورزش پست جامعی می‌نویسیم.

      • سپاس فراوان از پاسخگويي شما و سايت خوبتان
        من حدود 40 كيلوگرم اضافه وزن دارم و مي خواهم چربي سوزي بدنم را حداكثر برسانم تا در كمترين زمان ممكن به وزن ايده آل برسم.
        طبعاً دغدغه ام اين است كه راه درست را انتخاب كنم با كمك شما :)
        برقرار باشيد