خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

کاهش وزن

۵ علامت که نشان می‌دهد در حال چربی سوزی هستید

چربی سوزی

اگر هدفتان این است که لاغر شوید و احساس سلامتی کنید، آنگاه اهمیت پیدا می‌کند که رژیم غذایی و برنامه‌ی تمرینی شما، طوری باشد که باعث شود چربی بدنتان بسوزد. اما چطور می‌توانید بفهمید که آیا مسیر درستی را در پیش گرفته‌اید یا نه؟ اینکه به سادگی و به صورت منظم خودتان را وزن کنید، دقیقا به شما نخواهد گفت که کاهش وزن شما بخاطر چربی سوزی است یا نه. در این مقاله برخی از علائمی که نشان دهنده‌ی این است که در حال سوزاندن چربی هستید را باهم مرور می‌کنیم.

۱- تنگ‌ترین شلوار جینتان به راحتی به پایتان می‌رود

لباس‌ها یکی از بهترین شاخص‌ها برای کاهش چربی شما هستند. پس اگر شلوار جین‌های قدیمی و تنگتان دوباره به جارختی شما برگشته‌اند و به راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنید، به خودتان جایزه بدهید! چرا که شما در مسیر درستی قدم گذاشته‌اید.

۲- سایز بدن شما تغییر کرده است

این بدان معنی است که سایز دور کمر، دور سینه و دور باسنتان کمی کاهش پیدا کرده است. چربی، نسبت به عضله حجم بیشتری اشغال می‌کند، بنابراین وقتی که چربی‌تان می‌سوزد، خودش را به وضوح در سایز اندامتان نشان می‌دهد.

مطلب مرتبط:  چرا بر خلاف کلی تلاش وزنتان کم نمی‌شود؟

۳- سطح انرژی شما در طول روز کاهش پیدا نمی‌کند

شما خودتان را در طول روز پر انرژی احساس می‌کنید! این اتفاق زمانی می‌افتد که بدن شما در طول روز چربی می‌سوزاند و انرژی‌تان را تأمین می‌کند. اگر بدن شما به مصرف کربوهیدرات برای تأمین انرژی وابسته بوده است، حالا در حال تجربه‌ی نوع چرخه‌ی دیگری از انرژی و خستگی هستید. اگر چنانچه چربی به عنوان منبع سوختتان استفاده شود، انرژی شما در طول روز ثبات بیشتری خواهد داشت.

۴- کاهش منظم و مداوم وزن خود را شاهد هستید

کاهش منظم و مداوم وزن شما، بدین معنی است که بالاخره بدن شما در حال چربی سوزی است! در مراحل اولیه‌ی ورود به فرایند چربی سوزی، کاهش وزنتان بر روی ترازو آنقدر قابل اطمینان نیست که بگوییم چربی سوزی رخ داده است یا نه. از دست دادن وزن اولیه حتی ممکن است به خاطر از دست دادن آب بدن باشد. اما کاهش وزن ثابت و مداوم به این واقعیت اشاره می‌کند که شما در حال چربی سوزی هستید.

مطلب مرتبط:  ۹ مکمل که در کنار هم بطور موثری چربی سوزی می‌کنند

۵- درباره‌ی خودتان احساس خوبی دارید

با کاهش چربی، بدنتان ذاتاً احساس خوبی به دست خواهد آورد! تصویر شخصی مثبت، و اعتماد بنفستان افزایش پیدا خواهد کرد و تمام هورمون‌هایی که باعث بوجود آمدن احساس خوب می‌شوند توسط بدنتان ترشح خواهند شد. این اتفاق باعث خواهد شد درباره خودتان احساس خوب داشته و در مجموع راضی و خشنود باشید.

این‌ها برخی از علائمی بودند که نشان دهنده‌ی چربی سوزی شما هستند. اما اگر می‌خواهید مطمئن‌ شوید، خواهید توانست آزمایش‌هایی را انجام دهید که قابل اعتماد ترند. متخصص تناسب اندام و پزشک شما می‌توانند شما را درباره‌ی این آزمایش‌ها راهنمایی کنند تا از جزئیات بیشتری درباره‌ی کاهش چربی بدنتان مطلع شوید.

۱۰ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • سلام ممنون از سايتتون . من دخترثي 17 سالم.63 كيلو وزن و160 قد دارم .درحدود 3ماه 50جلسه باشگاه رفتم (ايروبيك و استقامتي) بعضي روز ها هم 45 دقيقه پياده روي ميكنم .يه كم رانهام لاغر شده ولي اصلا وزن كم نكردم روزي 1600تا 2000 كالري مي خورم . به نظر شما دليل چيه ممنون ميشم اگه جواب بدين.

  • سلام و خسته نباشید.من با ورزش و کنترل خوراک بیشتر سایز کم میکنم تا وزن.در ضمن هرم غذایی در برنامه روزانه ام گنجانده شده.ممنون میشم اطلاعاتی بهم بدید که کاهش وزنم بیشتر شه.

    • آیا اضافه وزن دارید که می‌خواین وزن کم کنید؟‌ بعضی‌ها استخون بندی‌شون درشته و نسبت به دیگران وزنشون بالاتره. این دلیل نمی‌شه که چربی داشته باشید.

      همچنین از اونجایی که شما بدنسازی هم کار می‌کنید، احتمالا همزمان با کاهش وزن عضله سازی می‌کنید، بنابراین کاهش وزنتون مشهود نیست.

  • درود وسپاس بر شما سوالی از شما داشتم امیدوارم بتونید به من کمک کنید من دیسک شدیدکمر دارم به همین دلیل فعالیت نداشتم وخیلی وزنم بالا رفته وچاق شدم مخصوصا از ناحیه شکم ایا ورزشی هست که به من اسیب نزنه وبتونم وزنم رو کم کنم با سپاس ازشما

    • سلام دوست عزیز!
      خیلی متاسف شدیم بابت مشکلی که دارید. و امیدواریم به زودی مشکلتون بهبود پیدا کنه.
      به شما پیشنهاد می کنیم که حتما در این مورد با پزشکتون مشورت کنید و از ایشون بخواید شما رو راهنمایی کنه، چون مجله تناسب اندام در جایگاهی نیست که در موضوعات پزشکی بتونه اظهار نظر بکنه.
      همچنین شما می‌تونید به دکتر فیزیوتراپ مراجعه کنید و از اونها بخواید برنامه ورزشی براتون تنظیم کنند.
      قطعا کاهش وزن می‌تونه به بهبود هر چه سریعترتون کمک بکنه و فشار زیادی رو از روی کمرتون برداره.
      علاوه بر اینها، شما باید رژیم غذایی صحیحی رو پیش بگیرید. در این باره شما می‌تونید از مقالات موجود در بخش تغذیه سالم «http://fitnessmagazine.ir/category/healty-eating» استفاده کنید و یا اینکه به یک پزشک تغذیه مراجعه کنید.

  • خیلی خوب و مفید و اثر بخش هست این نوشته ها … ممنون از شما که سلامتی و اعتماد به نفس رو مجانی میفروشید و تو این وانفسای نزول جسمس و روحی ٰ یه نشاطی به همه ی ما میدید . اگه میشه یه برنامه نیمه حرفه ای با وزنه و یا تمرینات هوازی که خیلی هم خوب و موثر هست رو اینجا بگذارید .

    با تشکر
    علی

    • سلام علی!
      خوشحالیم که به جمع خوانندگان مجله تناسب اندام پیوستی. به زودی برنامه‌های خوبی رو برای تمرین با وزنه و بدون وزنه ارائه می‌کنیم.