خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

تبلیغات متنی

کاهش وزن

۵ عادت که کاهش وزن را متوقف می‌کند

کاهش وزن

اگر واقعاً می‌خواهید وزنتان را کم کنید، در این نوشته کارهای مهمی را نوشته‌ایم که باید تحت هر شرایطی از آن‌ها دوری کنید، در غیر اینصورت برنامه‌ی غذایی‌تان را دور بیندازید! ۵ عادت که کاهش وزن شما را با اختلال مواجه می‌کند بشناسید:

۱. محدودیت شدید

گرسنه نگاه داشتن و محدود کردن خودتان نسبت به چیزهایی که هوس می‌کنید، اصلاً به کاهش وزن شما کمک نخواهند کرد! در واقع شما تنها به عادات غذایی سالم، و خوردن غذا در فواصل صحیح احتیاج دارید. گرسنگی کشیدن برنامه‌ی کاهش وزن شما را خراب خواهد کرد و در طولانی مدت کمکی نخواهد کرد.

۲. خوردن بیش از اندازه

برای کاهش وزن نیاز دارید تا یک برنامه‌ی ورزشی منظم و یک برنامه‌ی غذایی سالم را دنبال کنید. اما ورزش کردن هم به شما کمکی نخواهد کرد اگر عادات بدی مانند بیش از اندازه خوردن داشته باشید، این عادت، برنامه‌ی کاهش وزن شما را خراب خواهد کرد. چیزی که باید بدانید این است که چه زمانی بس کنید؛ پیشنهاد ما خوردن وعده‌های غذایی کوچک در فاصله‌های منظم است که به کاهش وزن شما نیز لطمه نمی‌زند.

مطلب مرتبط:  برنامه دویدن برای کاهش وزن

۳. ورزش بدون رژیم غذایی

خیلی از آدم‌ها فکر می‌کنند که بدون داشتن یک برنامه‌ی غذایی و فقط با ورزش کردن وزنشان کم می‌شود. آن‌ها تلاش می‌کنند و بصورت منظم تمرینات ورزشی انجام می‌دهند، اما هرگز به آنچه که می‌خورند توجهی ندارند. آن‌ها در خوردن غذاهای بی‌ارزش و تنقلات کوتاهی نمی‌کنند و هر زمانی هرچه که هوس کنند می‌خورند. این یک دلیل خیلی جدی است که شما وزن کم نمی‌کنید.

۴. وعده‌های غذایی مهم روز را نادیده نگیرید

صبحانه، یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی روز شماست. اگر شما وعده‌های غذایی مهمی همچون صبحانه یا ناهارتان را نادیده بگیرید، بدنتان آماده خواهد شد تا در پایان روز گرسنگی زیادی را تجربه کند. بعلاوه، کار کردن در طول روز ممکن است شما را خسته کند، پس شما تمایل بیشتری به غذاهای چرب تر و سرشار از کربوهیدرات همچون یک پیتزای بزرگ یا ساندویچ‌های ویژه پیدا خواهید کرد. اینکه وعده‌های غذایی مهم خود را نادیده بگیرید و به استفاده از غذاهای بی‌ارزش روی بیاورید یک عادت بد است.

مطلب مرتبط:  چگونه پس از یک مدت طولانی، دوباره ورزش را از سر بگیرید؟

۵. بیرون غذا خوردن مکرر

اگر شما مجرد هستید و بار کاری سنگینی دارید که به شما اجازه‌ی پخت و پز غذاهایی که غنی از مواد مغزی هستند را نمی‌دهد، احتمالاً بیشتر اوقات در محل کار خود، در رستوران‌های خیابانی، یا کافه‌های نزدیک غذا می‌خورید. معمولاً این امکان وجود ندارد که شما اغلب اوقات بیرون از خانه غذا بخورید و هوای کالری مصرفی خود را نیز داشته باشید! اگر شما جزو افرادی هستید که خیلی بیرون از خانه غذا می‌خورید، برنامه‌ی کاهش وزن شما میل به سقوط دارد.

۷ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • مرسی بابت مقاله خوبتون. در ضمن راجع به کاهش وزن یه سوالی هم داشتم… من تقریبا ۴۶ کیگوگرم هستم با قد ۱۶۰٫اطرافیان میگن تو خیلی لاغری و باید وزن اضافه کنی. ولی من نه تنها همچین فکری نمیکنم بلکه اصلا هم از خودم رضایت ندارم و در تلاشم که وزنمو کم کنم. به نظرتون کارم اشتباهه و باید دست نگه دارم؟؟در ضمن برای لاغری کار خاصی هم نمیکنم فقط یه مدته که غذامو یک سوم کردم و بجاش سه برابر سبزی میخورم و هله هوله هم حذف کردم. ورزشم اصلا نمیکنم و هر دفعه میرم رو ترازو وزنم کمتر از دفعه پیشه. در طول روز هم اصلا احساس گرسنگی نمیکنم. مامانم میگه این روند غلطه و اگه ادامه بدی مریض میشی. خوشحال میشم اگه نظرتونو بدونم و در ضمن ۱۵ سالمه