خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

پربحث‌ترین‌ها

کاهش وزن

چرا بدنتان چربی‌اش را از دست نمی‌دهد

چرا بدنتان چربی‌اش را از دست نمی‌دهد

اگر چربی شکمتان را با سرعت کافی از دست نمی‌دهید، پس احتمالا یکی از این روش‌های تمرینی یا تغذیه‌ای نادرست را دنبال می‌کنید. با وجود بسیاری از عوامل دیگر که می‌توانند در عدم کاهش چربی بدن نقش داشته باشند، این ۱۰ دلیل نیز معمولا در کندی پیشرفت شما موثر هستند.

مطمئن شوید که نهایت تلاشتان را برای کنترل این عوامل می‌کنید تا بتوانید حداکثر نتیجه را بدست آورید و سریع‌تر از همیشه به بدنی بدون چربی دست پیدا کنید.

۱. بیش از حد غذا می‌خورید

این مورد باید در حال حاضر برای اکثر مردم بسیار روشن باشد. بسیاری از مردم نمی‌دانند که چه تعداد ماکرو (پروتئین، کربوهیدرات و چربی) در غذاهایی که می‌خورند وجود دارد، و بسادگی آنرا با چشم اندازه می‌گیرند.

آنها معتقدند همان چیزی که می‌بینید، احتمالا وارد بدنتان می‌شود، اما چیزهای ساده‌ای مانند سس‌ها را که به غذاها کالری اضافه می‌کنند، در نظر نمی‌گیرند. گاهی اوقات فکر می‌کنید که با سفارش یک سالاد در فرودگاه یا رستوران مورد علاقه‌تان، دارید انتخاب سالمی می‌کنید، اما ممکن است بدون آنکه حتی متوجه شده باشید، یک وعده حاوی ۶۰۰ کالری خورده باشید.

در پایان روز شما نباید بیشتر از کالری مصرفی‌تان، کالری دریافت کرده باشید، زیرا این مساله به مرور زمان باعث افزایش وزن و سایز بدن شما می‌شود.

۲. پروتئین کافی مصرف نمی‌کنید

پروتئین، علاوه بر ترمیم و رشد بافت عضلانی، وظایف دیگری نیز دارد. خانم‌ها اغلب، از این قاعده پیروی نمی‌کنند و همچنین بعضی از آقایان نیز پروتئین کافی نمی‌خورند. پروتئین باعث افزایش احساس سیری در وعده‌های غذایی می‌شود که می‌تواند منجر به کاهش مصرف کالری کل شود.

۳. وعده‌های غذایی مایع، زیاد مصرف می‌کنید

راحتی، عامل مهمی است که باعث می‌شود بسیاری از افراد تصمیم بگیرند به مصرف انواع شیک‌ها روی ببرند. اگر می‌خواهید خوش اندام شوید، همیشه بهتر است تا جاییکه می‌توانید کالری‌های مصرفی‌تان را بجوید. عمل جویدن و هضم غذاهای جامد، بیشتر از خوردن مایعات، کالری می‌سوزاند.

مطلب مرتبط:  دچار استرس شده‌ای یا اضطراب؟

البته شما باید از مصرف نوشابه‌هایی که حاوی میزان بالایی شکر هستند، کلا پرهیز کنید. زیرا کالری مصرفی روزانه‌ی شما را به شدت افزایش می‌دهند. مشخص شده که مصرف نوشابه‌های رژیمی بطور منظم، در جایی دیگر منجر به زیاده‌روی در مصرف کالری می‌شود.

۴. فکر می‌کنید سالم غذا می‌خورید

تا بحال چند بار شنیده‌اید که خوردن میوه یا آجیل برای شما مفید است؟ خب از نظر فنی آنها برای شما عالی هستند، زیرا امگای موجود در آجیل و دانه‌ها و ریز مغذی‌ها و فیتوژن‌های موجود در میوه‌ها برای سلامتی شما فوق العاده‌اند.

اما مصرف زیاد آنها، بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید کالری و قند وارد بدنتان می‌کند. به یاد داشته باشید یک گرم چربی، ۹ کالری دارد. هنگامیکه تعدادی بادام بر می‌دارید و اکثر اوقات بعنوان یک میان وعده می‌خورید، معمولا آنها را اندازه نمی‌گیرید.

به سادگی تخمین بزنید که یک گرم چقدر می‌شود. این دانه‌ها و آجیل‌ها را با خود همراه نداشته باشید، زیرا آنها کالری بالایی دارند و می‌توانند کالری کل روزانه‌تان را افزایش دهند.

۵. با شدت کافی تمرین نمی‌کنید

هنگامیکه در یک تمرین مسلط شدید، باید به بدنتان بیشتر فشار بیاورید تا به همان نتایج برسید. شما باید هر زمان که به باشگاه می‌روید، به بدنتان فشار بیشتری وارد کنید، بنابراین بدنتان را مجبور کنید که از حداکثر انرژی‌اش استفاده کند.

ثبت تمرینات روزانه، می‌توانند به شما کمک کنند تا از در جا زدن و عدم پیشرفت که بخاطر تمرینات معمولی و تکراری بوجود می‌آید، جلوگیری کنید. خودتان را به چالش بکشید تا در زمان کمتر، بیشتر فعالیت کنید و وزنه‌های سنگین‌تری را با همان تعداد تکرار، بالا ببرید.

۶. کاردیوی بیش از حد

بسیاری از مردم ساعات زیادی را صرف انجام تمرینات کاردیو می‌کنند و به نتیجه‌ای هم نمی‌رسند. کاردیوی زیاد باعث تولید بیش از حد کورتیزول می‌شود که منجر به چربی شکمی بیشتر و مشکلات سلامتی متعددی می‌گردد!

با یک یا دو جلسه در هر هفته شروع کنید سپس زمان هر جلسه را افزایش دهید، تمرینات اینتروال بیشتری وارد تمرینات کنید یا اگر پیشرفتتان کند شد، یک تمرین کاردیوی اضافی انجام دهید.

مطلب مرتبط:  ۷ راهی که ورزش، استرس را کاهش می‌دهد

۷. عدم کنترل بر روی استرس

وقتی استرس دارید، بدن شما هورمونی به نام کورتیزول تولید می‌کند. اگر این هورمون کنترل نشود موجب افزایش ذخیره‌ی چربی بدن می‌گردد. اکثر مردم در تمام طول روز تحت استرس هستند، در نتیجه سطح هورمون کورتیزول آنها همیشه بالا است. این مسئله، منجر به افزایش چربی بدن می‌شود، حتی اگر رژیم غذایی و تمرینی آنها کامل و بی عیب و نقص باشد.

۸. کمبود خواب و استراحت

به مورد قبلی که در مورد استرس بود بر می‌گردیم. کمبود خواب و استراحت نیز سطح کورتیزول را افزایش می‌دهد و بدن شما هرگز بطور کامل بازسازی نمی‌شود. وقتی کمبود خواب دارید، حساسیت به انسولین در بدن شما کاهش می‌یابد، در نتیجه بیشتر احتمال دارد که بدنتان چربی ذخیره کند و کورتیزول شما بالا می‌رود.

هردو مورد منجر به کاهش چربی کمتر از حد ایده آل می‌شوند. خوابیدن بیشتر را یک اولویت در شیوه‌ی زندگیتان قرار دهید. مطالعات نشان می‌دهد که خوابیدن بمدت حداقل ۷ ساعت متوالی، مطلوب است.

۹. ننوشیدن آب کافی

آیا می‌دانستید که خوردن آب به افزایش سوخت و ساز بدن شما کمک می‌کند، بدن را از مواد زائد پاکسازی می‌کند، و مانند یک مهار کننده‌ی اشتها عمل می‌کند؟

بدن شما برای تمام فرایندها و عملکردهای متابولیکی‌اش به آب نیاز دارد. بدنی که بخوبی هیدراته باشد، چربی‌ها را سریعتر و موثرتر از دست می‌دهد.

۱۰. ثابت قدم نبودن

شاید فکر کنید که این مورد کاملا روشن است، اما ثبات قدم مانند چسبی است که ۹ دلیل قبلی را کنار هم نگه می‌دارد. اگر در مورد روش زندگی و اهداف کاهش چربی‌تان ثابت قدم نباشید، بدنتان تغییری نخواهد کرد. شما باید به تمام ۹ نکته‌ای که گفته شد پایبند باشید تا به اندام رویایی‌تان دست پیدا کنید.

۷ دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

  • سلام دكى جان من از تخم كتان براي اب كردن چربي شكمم استفاده ميكنم فكنم تاثير نداره و هرچقدم شكم ميزنم بازهم شكمم همان تور است و اب نمي شود چي كار بايد بكنم

  • سلام خسته نباشید.من درصد چربیم حدود 12 هست.18 ساله هستم.قبلا عضله شکم داشتم ولی زیاد معلوم نبود.ولی 2 ماهه بندسازی کا میکنم و هر روز تمرین شکم انجام میدم ولی اونقدری که خودم انتظار دارم مشخص نیست شکمم.به استادمون گفتم اونم جواب داد عضله داری ولی یه لایه چربی داری که نمیزاره دیده بشه.اگه تمرین هوازی توصیه میکنید برای چربی سوزی تمرینی بگید که رو شکم و کمر تمرکز کنه.قد:170 وزن:60

    • سلام رضای عزیز،تمرین مداوم و هر روزه ی شکم شمارو به خواستتون نمیرسونه..
      چاره شما تنها در رعایت رژیم غذایی و تمرینات هوازی منظم هست،تمرینات شکمتون رو به 3 در هفته کاهش بدین،زیرا تکرار فشار نقطه ای به عضله ی شکمی( نه تنها شکمی،بلکه تمام عضلات بدن) نه تنها باعث رشد نمیشه،بلکه روند معکوس هم داره و به “اصتلاح” عضله ی شما میسوزه
      شما بهترین و مفید ترین کاری که میتونید انجام بدین،انجام 3 تا 4 روز تمرینات هوازی منظم و متنوع هست
      به طور مثال یک روز را روی تردمیل دویدن،یک روز طناب،یک روز دوچرخه و یک روز هم کوه پیمایی،و در کنار این تمرین ها هم میتونید از مکمل الکارنیتین(ترجیحا مایع و تهیه شده از داروخانه) استفاده کنید،و حرکات شکمیتون هم به همین ترتیب،منظم و متنوع انجام بدین،اصرار روی یک حرکت شکمی،اشتباهیست که اغلب بین ورزشکاران رواج داره
      و در نهایت توصیه اکید من به شما،رعایت رژیم غذایی،تمرین منظم و صبر هست،نباید انتظار داشته باشید در عرض 1 ماه 6پک شما به طور کامل نمایان بشه،ولی میتونید انتظار تغییرات خوبی رو داشته باشید.
      موفق باشین.
      سینا تهرانی.

      • البته تمام این توصیه های من،به همراه انجام نکات این پُست بود،چون دوستان توضیحات کاملی در این زمینه ارایه داده بودن،من دیگه از تکرارشون امتناع کردم.
        موفق باشید.
        سینا تهرانی.

      • خیلی ممنون از جوابتون.راستی اگه توی طناب زدن تعریق نکنیم به این معناست که چربی سوزی نکردیم؟.خب منطقه ما کوه نداره میشه تمرین هوازی بگید که رو شکم مرکز کنه؟

      • از استادم بازم پرسیدم چطوری وزنمو کم کنم گفت:چربی سوزی به طور کلی هست و نمیشه رویه یه عضله تاکید کرد بنابر این حتی صورتت هم لاغر تر و کشیده میشه.آیا درسته؟

    • سلام رضا جان
      من یک توصیه کوچیک بشما میکنم فقط
      اینکه شما هر روز روی عضلات شکمت کار میکنی یک کار کاملا اشتباه و غیر اصولی هستش
      بهتره که حداقل یک روز در میان روی اونا کار کنی و بهشون استراحت بدی تا رشد عضلاتت بیشتر و بهتر بشه
      ریکاوری ماهیچه ها از تمرین اونا بسیار مهم تره
      برای تفکیک و کات عضلاتت هم باید حتما از تمرینات هوازی و کاردیو استفاده کنی (برای رسیدن به نتیجه مطلوبتر هم میتونی از مکمل های چربی سوز استفاده کنی)

      امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم
      و من الله توفق…