مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات




چگونه وزنمان را افزایش دهیم؟

خواه بخاطر دلیل ورزشی و خواه دلایل شخصی، بدست آوردن چند کیلو وزن اضافه آنچنان که بنظر می‌رسد آسان نیست! برای خیلی از آدم‌ها، افزایش وزن به اندازه‌ی کم کردن وزن دشوار است. معمولاً تغییراتی در برنامه‌ی غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا به وزنتان بیفزایید. اما برای اینکه وزن ماندگاری بدست آورید، این راهنما را مطالعه بفرمایید.

افزایش وزن با رعایت این ۱۰ مورد

۱- غذاهای مغذی بخورید که سرشار از کالری هستند. بعنوان مثال نان‌های سبوسدار، سبزیجاتی مانند آواکادو و سیب زمینی، لوبیا قرمز، گوشت قرمز، مرغ و ماهی.

۲- میزان کالری وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید. مثلا به غذاهایی که می‌توانید پودر شیر اضافه کنید، زیتون و آواکادو به ساندویچ‌هایتان بیفزایید و به سس پاستای خود گوشت اضافه نمایید.

۳- هیچ وعده‌ی غذایی را نادیده نگیرید. یادتان باشد که برای افزایش وزن باید در مصرف مواد غذایی ثابت قدم باشید. هر روز حداقل سه وعده‌ی غذایی کامل و دو میان وعده‌ی مغذی داشته باشید.

۴- میزان غذای هر وعده‌تان را افزایش دهید. مثلا برای ناهار یک بشقاب اضافه پاستا بخورید یا اینکه در صبحانه‌ی غله‌ایتان دو موز به آن اضافه کنید.

۵- زمانی که قدرت انتخاب دارید، غذایی را انتخاب کنید که کالری بیشتری دارد. بعنوان مثال کالری ذرت به مراتب از لوبیا بیشتر است.

۶- آسوده خاطر باشید و حواستان باشد که بی‌قراری بیش از حد کالری بیشتری می‌سوزاند!

۷- به برنامه‌ی ورزشی خود تمرین با وزنه را بیفزایید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا در عوض چربی، توده‌ی عضلانی بسازید.

۸- میزان کالری که دریافت می‌کنید را با مقداری که می‌سوزانید متعادل کنید. احتیاج دارید تا بیش از آنچه که می‌سوزانید، انرژی دریافت کنید. حتی شاید نیاز باشد تا کمی از شدت برنامه‌ی ورزشی‌تان کاهش دهید.

نکات و هشدارها

  • شما برای هر مشکل فیزیکی، همچون عدم تعادل هورمون‌ها باید با چهارچوبی که یک پزشکی یا متخصص برای شما ترسیم می‌کند حرکت کنید تا بتوانید وزن خود را افزایش دهید و کمی چاق شوید. پزشک، ممکن است توصیه‌های خاص دیگری را نیز برای شما تجویز کند.
  • اگرچه ممکن است مصرف شیرینی‌جات و چربی بیش از حد برای افزایش وزن منطقی بنظر برسد، اما از این کار خودداری کنید. چربی و روغن را در حد متعادل مصرف کنید، این‌ها نباید بیشتر از ۳۰٪ کالری دریافتی شما را تشکیل دهند.

در صورتی که شما هم در این مورد تجربه‌ای دارید، لطفا آنرا با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. ما همیشه از شنیدن دیدگاه‌ها و تجربیات شما خوشحال می‌شویم.

اشتراک:


۷ دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید
    من یکمی لاغرم میخوام وزنم رو زیاد کنم
    اگه یه دوره مکمل بخرم ، بهتره کربو پروتئین (گینر) بخرم یا پروتئین وی جدا + کربوهیدرات جدا؟؟
    کدوم بهتر جواب میده و در کل فرقشون چیه؟ یا اصلا هیچ فرقی نداره؟؟
    فقط الان عضله ها تفکیک شده و سیکس پک دارم یه وقت کربوهیدرات باعث نشه سیکس پکا بره پی کارش؟؟
    لطفا راهنماییم کنین ممنون

  2. سلام، این تیکه مقالتون خیلی جالب بود: میزان غذای هر وعده‌تان را افزایش دهید. مثلا برای ناهار یک بشقاب اضافه پاستا بخورید یا اینکه در صبحانه‌ی غله‌ایتان دو موز به آن اضافه کنید. افزایش وزن به قیمت از دست رفتن سلامتی!؟

      • سلام دوست عزیز، خوردن مواد غذایی بیشتر از میل و نیاز بدن موجب از بین رفتن سلامتی می شود حتی اگر از بهترین و سالم ترین مواد غذایی دنیا استفاده کنیم، چه برسد به پاستا که با آرد سفید شده (آرد نول) درست می شود و فاقد سبوس است. نزدیک به هفتاد درصد محتوای ویتامینی پاستا و بیش از نود درصد محتوای مواد معدنی آن با فرآوری و سفید کردن خراب می شود. آرد سفید آری از فیبر است، مواد مغذی آن ناچیز است و دارای آهن غیر طبیعی است که در بدن جمع می شود. این نوع آهن ویتامین های خوب دیگر را از بین می برد.

        • سلام دوست عزیز
          خوردن مواد غذایی بیشتر از میل و نیاز بدن موجب از بین رفتن سلامتی می شود حتی اگر از بهترین و سالم ترین مواد غذایی دنیا استفاده کنیم ؟؟ از یه متخصص شنیدید این حرف رو یا منبعش چیه؟؟
          اون وقت کسی که مثلا ۳۰ کیلو کمبود وزن داره و دچار بی اشتهایی هست پیشنهاد میکنید چطور به وزن طبیعی برسه؟
          چون متخصص تغذیه میگفت این افراد برای رسیدن به وزن طبیعی باید یه مدت به زور خوردن رو تحمل کنن

نظر خود را بیان کنید