چه بخوریم تا عضله سازی کنیم؟

من دوستان زیادی دارم که کسر وزن دارند، به همین دلیل در تلاش و کوششند تا ظاهرشان را بهتر کنند. انتخاب آنها و نظراتی که از مربیانشان دریافت کرده‌اند، این بوده که سعی کنند تا کمی عضله بسازند. این، به معنی اجرای یک برنامه‌ی تمرینی سفت و سخت و همزمان با آن، خوردن مواد غذایی خاصی است که به جلسات تمرینی سوخت رسانی کند. اما کدام مواد غذایی برای ساخت عضله مفیدند؟

من پیشنهاداتی به شما خواهم داد. در واقع، این مواد غذایی نه فقط هنگامی که می‌خواهید با عضله‌سازی وزنتان را زیاد کنید، بلکه هر زمانی که یک جلسه‌ی تمرینی داشتید نیز باید مصرف شوند.

پنیر

جدای از این واقعیت که پنیر یک غذای خیلی خوشمزه است، نباید روزی برسد که در آشپزخانه‌تان پنیر نداشته باشید، چرا که سرشار از پروتئین است. همچنین می‌توانید پنیرهایی را تهیه کنید که کم چرب هم باشند.

گوشت کم چرب

اگر در هر وعده‌تان گوشت نمی‌خورید، هیچ مشکلی ندارد که هر از چند گاهی کمی گوشت مصرف کنید، چرا که یکی از بهترین منابع پروتئینی، و علاوه بر آن مواد معدنی و انواع ویتامین. بعنوان مثال می‌توانید برای خودتان کبابی دست و پا کنید تا یک وعده‌ی غذایی خوشمزه و عالی داشته باشید.

سویا

اگر از گوشت دوری می‌کنید اما هنوز می‌خواهید عضله بسازید، سویا بهترین منبع گیاهی پروتئین برای شما خواهد بود. شما می‌توانید آن را به شکل شیر یا محصولات لبنی مصرف کنید، یا اینکه از دانه‌های سویای بو داده به عنوان تنقلات مصرف کنید.

تخم مرغ

در مورد من، اگر تصمیم جدی‌ای برای عضله سازی داشته باشم، قطعا تخم مرغ چیزی است که انتخاب می‌کنم. به این دلیل که شما می توانید تخم مرغ را به روش‌های بسیاری بپزید و خیلی هم خوشمزه است. فقط زیاد بصورت سرخ کرده نخورید، و به یاد داشته باشید که یک تخم مرغ، پروتئین فراوانی دارد، اما تنها ۶۰ کالری انرژی دارد.

ماهی

خیلی ها می‌گویند اگر می خواهید عضله بسازید، ماهی باید غذای اول شما باشد. یک پرس ۱۰۰ گرمی ماهی ۲۵ گرم پروتئین دارد؛ نه تنها این، بلکه ماهی معمولا دارای چربی‌های مفید و انواع ویتامین نیز هست، پس اطمینان حاصل کنید که یکی از اجزای هر روز غذاهایتان را ماهی تشکیل می‌دهد.

5 نظر ارسال شده است

  1. امین

    سلام سایت جالبی دارید با اینکه خودم طراح سایت هستم ولی خیلی خوشم اومد از سایتتون مطالبتون مفیدن ممنون ازتون که هستین.

  2. فرزام

    چربی ها باعث چاقی نمیشن ، نتنها چاقی بلکه با بیماری های قلبی هم هیج ارتباطی ندارن
    fat and heart disease
    سرچ کنیدو ببنید
    شمارش کالری و حجم غذا هیچ تاثیری ندارند…
    خود دانید دیگه

  3. salaaaar

    خدا قوتتون
    باید بگم سایتتون فوق العاده ست…
    یک ساعته دارم مقاله هاشو میخونم اما هر صفحه ش باز یک نکته جذاب و جالب برام داره…
    مستدام باشید.

  4. HaDi RoCoCo

    البته اگر سفیده تخم مرغ رو میل کنین بهتره

  5. sahereh

    مرسی به این میگن مطلب خوب.مختصر و مفید

نظر شما چیست؟

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.