خبرنـامه ایمیلی

جـا نمانیـد ...! اگر هنوز در خبرنـامه ایمیلی مـا عضو نشده‌اید،
همین حـالا ثبت نام کنید.

محاسبه‌گر ضربان قلب هدف

آیا تابحال از خودتان پرسیده‌اید که چطور باید ضربان قلب هدف، یا ضربان قلب مطلوب برای تمریناتم را پیدا کنم؟ با محاسبه‌گر ضربان قلب هدف ما، می‌توانید براحتی این میزان را بدست بیاورید. این محسابه‌گر می‌تواند برای هر سن و هر سطح ورزشی استفاده شود، و محدوده‌ای را برای شما مشخص کند تا بهترین نتیجه را از تمریناتتان کسب کنید.

۱. اطلاعات خود را وارد کنید…
(سال)
(٪ از ضربان قلب هدف، عددی بین ۱ تا ۱۰۰)

توجه: محاسبه‌ی ضربان قلب هدف، بر مبنای میانگین‌ها انجام می‌شود. پیشنهاد می‌گردد که تمرینات هوازی‌تان را حداقل در محدوده‌ی ضربان قلب ۵۵ تا ۸۵ درصد از حداکثر ضربان قلبتان، و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام دهید، تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

نکات مهم

اگر ضربان قلبتان در حین تمرین بیش از اندازه زیاد باشد، تلاش بیهوده کرده‌اید. پس باید کمی آرام‌تر شوید. اگر ضربانتان خیلی پایین باشد، و شدت تمرین برایتان سبک و یا متوسط باشد، احتمالا نیاز دارید تا کمی بیشتر به خودتان فشار بیاورید و سخت‌تر تمرین کنید.

در طول چند هفته‌ی اول تمریناتتان، بر روی درصد پایین‌تری از ضربان قلب هدفتان برنامه ریزی کنید (حدود ۵۰ درصد). و به تدریج این میزان را افزایش دهید تا به ۸۵ درصد از حداکثر ضربان قلبتان برسید. پس از شش ماه یا حتی کمی بیشتر، تمریناتی که ضربان قلبتان را بیش از ۸۵ درصد هم افزایش می‌دهند نیز برایتان راحت خواهد شد.

اگر در حال حاضر هرگونه بیماری قلبی دارید، در مورد اینکه چه تمریناتی می‌توانید انجام دهید، ضربان قلب هدفتان باید چقدر باشد، و آیا نیاز هست که در طول تمرین مدام ضربانتان را تحت نظر داشته باشید یا خیر، با دکترتان صحبت کنید. این گفتگو حتی می‌تواند با توجه به سطح تناسب اندام فعلی شما و اهداف سلامتی‌تان نیز مفید باشد، چرا که بعضی از فعالیت‌ها و ورزش‌ها، نسبت به بقیه امن‌تر هستند.