مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات



رپورتاژ: چگونه میان‌وعده مناسب مصرف کنیم؟

صبحانه، ناهار و شام. این‌ها سه وعده اصلی غذایی در طول روز هستند که همه ما آن‌ها را بلدیم. طوری که نام بردن از آن‌ها شبیه چشم بسته غیب گفتن می‌ماند. نکته دیگری که بسیاری از ما از آن اطلاع داریم توصیه متخصصان تغذیه است. توصیه‌ای برای داشتن سلامتی بیشتر و حفظ تناسب اندام و پیشگیری از اضافه وزن. آن هم به کار بردن میان ‌وعده در رژیم غذایی روزانه است. متخصصان تغذیه می‌گویند مواد مصرفی روزانه خود را در دفعات بیشتر و حجم کمتر مصرف کنید و می‌گویند به غیر از وعده‌های اصلی، در طول روز از میان ‌وعده‌های مناسب استفاده کنید. متخصصان پا را از این فراتر گذاشته و می‌گویند در رده سنی کودکان، انتخاب یک میان‌وعده مناسب می‌تواند نه تنها بر سیستم سلامتی آن‌ها تاثیر قابل توجهی داشته باشد بلکه می‌تواند بر نقویت اشتهای آن‌ها نیز موثر باشد.

نکته حائز اهمیت این است که بدن انسان در هیچ ساعتی از شبانه‌روز از فعالیت باز نمی‌ماند. بنابراین برای اینکه سلول‌های بدن بتوانند فعالیت خود را در شرایط طبیعی و مناسبی انجام دهند، باید به صورت پیوسته انرژی، املاح، ویتامین و پروتئین به آن‌ها برسد. برای همین بهتر است تعداد وعده‌های غذایی افزایش پیدا کنند. این مسئله به‌خصوص در مورد کودکان و  نوجوانان که در حال رشد و نمو هستند و فعالیت فکری بیشتری دارند بسیار حائز اهمیت است. انتخاب میان‌وعده مناسب بهترین روش برای داشتن تغذیه سالم و جلوگیری از پرخوری در وعده‌های اصلی است. البته بهتر است میان‌وعده‌های عصر بسیار سبک باشند چون به هنگام عصر فعالیت بدن کمتر می‌شود و به انرژی زیادی نیاز ندارد.

نانالی

اما میان‌وعده مناسب معمولا از چه مواد غذایی تشکیل می شود؟ میان‌وعده مناسب معمولا شامل آن دسته از مواد غذایی است که بتوانند مقداری از انرژی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین کرده و ایجاد سیری کاذب نیز نکنند. مصرف میان‌وعده مناسب باید باعث رسیدن انرژی و مواد غذایی مورد نیاز سلول شود. البته حجم مصرفی برای میان‌وعده‌ها نباید به حدی باشد که اشتها را برای مصرف وعده اصلی کم کند یا حتی از بین ببرد. همچنین اگر تصمیم گرفتید از محصولی آماده به عنوان میان‌وعده استفاده کنید، سعی کنید میزان قند، نمک و چربی آن را بسنجید. میوه‌ها، آب‌میوه‌های طبیعی، ماست، شیر، ساندویچ‌های سبک و کیک‌ و شیرینی‌هایی که میزان قند آن‌ها کنترل شده باشد، از نمونه‌های مناسب برای میان‌وعده به شمار می‌روند.

برای مثال ما می‌توانیم به محصولات نانالی به عنوان میان‌وعده‌های مناسب اشاره کنیم. محصولات نانالی با توجه به طعم خوشمزه و شیرینی که دارند و همچنین توجه به معیارهای سلامتی در تولید آن‌ها، می‌توانند گزینه مناسبی برای میان‌وعده باشند. به‌خصوص در میان کودکان که غالبا توجه چندانی به غذای خود ندارند و در برخی مواقع علاقه به خوردن میان‌وعده نیز ندارند.

نانالی

شیرینی‌های نانالی از نوع شیرینی‌های روزانه و خامه‌ای نیستند. بنابراین می‌توانند هم مطابق میل و سلیقه افرادی باشند که به دلایل پزشکی و سلامتی ترجیح می‌دهند شیرینی دریافتی خود را کنترل کنند و هم مناسب افرادی که عاشق طعم بسیار خوشمزه شیرینی هستند و می‌خواهند محصولات این خانواده همیشه در دسترسشان قرار داشته باشد. بنابراین می‌توانند انواع شیرینی‌ها را در بسته‌بندی‌های جمع‌وجور داشته باشند و برای مدت زمان مشخصی در خانه نگهداری کنند و به راحتی به عنوان میان‌وعده از یکی از آن‌ها استفاده کنند.

شیرینی میلفو، کوکی وانیلی، شیرینی لایه‌ای بادامی، شیرینی مافین وانیلی و شکلاتی، شیرینی گاتا، شیرینی خرمایی، شیرینی پان شکلاتی، دانمارکی، شیرینی پروانه شکلاتی، شیرینی ژول، شیرینی کوکی شرقی که یک شیرینی فانتزی با تکه‌های کشمش است، شیرینی نازک کنجدی با طعم هل و زنجبیل، شیرینی شایا پرتقالی (مارمالاد پرتقال طبیعی با طعم باورنکردنی از شکلات)، کیک کره‌ای صبحانه و عصرانه، شیرینی پان زردآلو با زردآلوی طبیعی و یک بسته شش‌تایی مافین از محصولات نانالی هستند. شما می‌توانید این محصولات را از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه کنید.

اشتراک:


۱ دیدگاه

نظر خود را بیان کنید