مجله اینترنتی تناسب اندام بانوان و مردان تبلیغات




کدام چربی خوب و کدام بد است؟

دسته‌ها: تغذیه سالـم. برچسب‌ها: امگا۳، چربی، چربی سالم، روغن و روغن ماهی.

اکثر مردم فکر می‌کنند اگر بخواهند وزن کم کنند باید هر چربی و روغنی را از برنامه‌ی غذایی‌شان کنار بگذارند. اما این اشتباه است؛ هیچ چیزی از این تصور همه گیر، اشتباه‌تر نیست! بدن انسان نیازمند مواد غذایی متعلق به تمام گروه‌های غذایی است. ویتامین‌ها، مواد معدنی و غیره. چربی‌ها هم برای عملکرد بدن، نقش خودشان را بازی می‌کنند.

هنر شما به عنوان کسی که رژیم گرفته این است که بتواند بین چربی خوب و بد تفاوت قائل شود، نه اینکه کلا چربی‌ها را ببوسد و کنار بگذارد. چه باور کنید و چه نه، چربی‌های خوب فراوانی وجود دارد که برای سلامتی شما ضروری هستند! این چربی‌ها باعث می‌شوند بدن ما بدون عیب و نقص کار کند.

مثلا امگا۳ که قطعا بارها و بارها اسمش را شنیده‌اید در نظر بگیرید. وجود این اسید چرب، برای پیشگیری و درمان بیماریهای فراوانی ضروری است. این روغن، کمک می‌کند تا از شر درد مفاصل راحت شوید، انعطاف پذیری عضلاتتان افزایش پیدا کند، بتوانید با مشکلات قلبی و فشار خون بالا مقابله کنید، با آکنه مبارزه کنید و غیره.

این در صورتی است که بدون وجود این روغن، بدن ما قدرت مقابله با هیچکدام از مواردی که یاد شد را پیدا نخواهد کرد! یکی دیگر از مهم ترین چیزهایی که معمولا مردم از آن بی خبرند، این واقعیت است که مصرف چربیهای خوب می‌تواند به سوزاندن چربی‌های بد کمک کند! بسیار خب، اما حالا سوال این است که چطور می‌توانیم انواع خوب و بد چربی‌ها را تشخیص دهیم؟

راحت ترین راه برای اینکه ببینید چربی یا روغن مورد نظر شما اشباع شده است یا اشباع نشده، یعنی خوب است یا نه، بررسی پایداری آن است. اگر روغن مورد نظر در دمای اتاق، غلظتی جامد مثل کره داشت، بدین معنی است که برای سلامتی شما خوب نیست! اما اگر رقیق بود، مثل انواع روغن‌های گیاهی، پس مصرفش بی خطر است.

این ترفندی که به شما یاد دادیم، اغلب روغن‌های گیاهی را شامل می‌شود. حالا برای اینکه با این ترفند لجاجت کنیم، باید بگوییم که یک نوع روغن حیوانی هم وجود دارد که یکی از بهترین چربی‌ها برای بدن است. روغن ماهی! شما می‌توانید روغن ماهی را به روش‌های گوناگونی استفاده کنید.اول اینکه خود ماهی را به عنوان غذا میل کنید. گوشت ماهی‌هایی همچون سالمون، کولی، ساردین، شاه‌ماهی سالم و بهترین گوشت‌هاست.

دوم به شکل روغن ماهی، و در آخر هم قرص‌های مکمل روغن ماهی. مهم نیست که برای مصرف چربی های سالم چه روشی را انتخاب کنید، نکته‌ی اصلی این است که هیچوقت آنها را کنار نگذارید، و مطمئن باشید که همیشه انواع خوب آن را انتخاب و مصرف می‌کنید.

اشتراک:


۱ دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید تشکر از مطلب مفید و خوبتون ۱ سوال داشتم

    کسی که هدفش فقط عضله سازی هست ( کمبود یا اضافه وزن نداره ۱۷۵ قد و ۷۵ وزن فعلی ثابت تثبیت شده تیپ اندومروف ) حالا برای عضله سازی باس کالری بیشتر از نیاز روزانه دریافت کرد تا چربی + عضله = وزن اضافه بشه ؟ یا وزن که ثابت باشه کالری دریافت ثابت عضله سازی میشه بدونه اینکه وزن بالا بره ؟ یا حتما باس کالری بیشتری دریافت کنیم تا عضله سازی صورت بگیره یا روی همون وزن ۷۵ کیلو انجام میشه این روند ؟

نظر خود را بیان کنید